Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 04:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 feb 2019 20:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Læste det her i en retskilde fra 1953, ryger ikke selv hash, men jeg får helt lyst:

"I begyndelsen af dette århundrede opdukkede i U. S. A. rygningen af hashish (marihuanha), der er et produkt af almindelig indisk hamp. Hashish-rusen giver en betydelig vildskab, der i middelalderen gjorde det til et yndet middel hos muhammedanske krigerstammer; i U. S. A. benyttes det i samme retning af gangstere og af ungdom i forlystelseslivet og har været og er fortsat et betydeligt problem. Under rusen forøges sanseindtrykkene, herunder evnen til at opfatte og følge musik og rytmer, og hashish har derfor i U. S. A. også en vis udbredelse blandt musikere, navnlig jazzmusikere "

http://www.krim.dk/undersider/retskilde ... r-1953.pdf


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 20:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Pokkers jazz-musikere, nogle der har tal på hvor mange tusinde mord de har på kappen efterhånden?!

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 21:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Ved det ikke, men mange sikkert, frygter den dag jazzmusikerne og de muhamedanske krigerstammer slår sig sammen.

Pfui, siger jeg bare, betydelig vildskab. Taleban med et sound system der spiller Miles Davis "Kind of Blue." Det kan kun gå... godt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 21:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Så mangler vi bare Vithard Villumsen og hans uendelige vildskab i sin strik så kan de overtage verdensherredømmet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 21:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
nåja men lidt sandt er det da i det. jeg har for eksembel aldrig været kriminel før politiet kommer og siger til mig at det er ulovligt at ryge på den fede og jeg synes da også man lever sig meget mere ind i rytmer og ens sanser bliver forstærket.

jeg høre så reagge punk outlaw country hip hop pink floyd blues osv når jeg er skæv. men det gør jeg så også når jeg ikke er skæv så det.......

jazz kan ellers være meget hyggeligt men så skal det være live og til byfester eller et eller andet. moderne jazz kan være fed nok og det kan da godt være en klump ville forbedre oplevesen. længe siden jeg har hørt jazz.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 22:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Ja, og der er flere sandheder at finde, IWANTALCOHOL (lyder som et indianernavn).

Det er et ret tankevækkende dokument, dels hvor lidt der er sket siden dengang. Men også at der var friske ideer allerede i 1953 som desværre aldrig er blevet til virkelighed, og det gælder afkriminalisering af køb af stoffer (eufomane betyder stofmisbrugere):


"Overfor eufomane, der skaffer
sig euforiserende lægemidler på ureglementeret måde, skrides der kun ind, når der
kan påvises receptfalsk eller handel med eller udlevering af stofferne; derimod ikke
overfor personer, der køber i smughandel. Selv når der rejses straffesager, gennemføres disse de første gange overfor samme eufomane person kun til normalt helt virkningsløse kortere frihedsstraffe; dom til afvænning på sindssygehospital eller i
psykopatforvaring benyttes kun overfor fremskredent eufomane"

Yes, jeg kan godt forstå hvorfor det kan være en ide at straffe folk, der sælger stoffer, men hvorfor i helvede straffer man folk der køber et par gram hash, lidt dope osv. Det er fuldkommen idiotisk.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team