Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 11:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2019 17:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2019 15:06
Indlæg: 12
Jeg har talt med politiet, som siger at mine blodprøver indeholder kølevæske og at de har skrevet det ned som en hændelse, men vil ikke gøre mere ved det.

Havde været på værtshus og drukket, men ikke voldsomt.

Har ledt på nettet efter et laboratorium som kan udføre en håranalyse, men uden held, nogen der ved om der er et laboratorium i DK der kan udføre den slags test ?

Hvis der er kølevæske i blodet, tænker jeg at der kan have været andet i også, siden jeg fik en så voldsom psykose, er der nogen der har kendskab til dette.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 20:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Vent, hvad skete der?
Du var på værtshus og fik noget i din drinks, som har medført en episode med psykoselignende tilstand?
Jo bedre du kan forklare, hvad der præcist er sket, hvordan du oplevede det og så videre, jo bedre kan vi hjælpe dig.
Drikker du ofte kunne det måske være en oplevelse af delirium?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 21:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2019 15:06
Indlæg: 12
fortæller mere når jeg kommer på min pc


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2019 23:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2019 15:06
Indlæg: 12
Jeg havde i en periode på 4-5 uger drukket dagligt ( dog uden at være synligt beruset )

spillede tit billard i nærheden, ligesom den aften d.8 Nov. hvor det hele gik galt, jeg gik derfra omkring kl.22:15 og opførte mig virkeligt psykotisk, græd og skreg, kunne ikke gå, har en optagelse af opkald med kæresten, meget uhyggelig at høre på, virkede helt besat.

hun kommer mig i møde og jeg opfører mig helt tosset, hun tilkalder politiet og siger jeg har en psykose, desværre når de ikke at komme før jeg stiller mig foran en bus og bliver ramt.

bliver lagt i koma i 2 uger og først i uge uge 5 kan jeg huske lidt fra ( er indlagt i 6 uger, åbent kraniebrud og operation i hjernen flere gange )

selve aftenen d.8 Nov. kan jeg ikke huske og flere uger inden er væk.

jeg har talt med flere fra baren der var der den aften, og den ene siger at jeg bare gik og hyggede mig og spillede billard og intet at bemærke ellers, jeg har så talt med ham jeg spillede med til jeg forlod stedet og han siger at jeg var som jeg plejede og ikke virkede særligt fuld og bare var i godt humør.

det mærkelige er så at jeg åbenbart har haft en promille på 2,3, hvilket vil sige at jeg skulle have drukket i omegnen af 15-20 øl på ca.2,5 timer, hvilket jeg aldrig ville gøre, kan slet ikke lide at være så beruset.

kan fortælle at jeg har diabetes type2 og epilepsi, forhøjet blodtryk, forhøjet kolesterol, får lykkepiller, ved ikke om det har nogen betydning, men er dog faldet over flere ting på nettet der beskriver min væremåde med komplikationer med alkoholforgiftning eller andet f.eks problemer med diabetes og epilepsi.

har talt med nogle fagpersoner som helt sikkert mener at det var en psykose jeg havde den aften.

derudover er der nogle blodprøveresultater som er lidt underlige


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 02:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Det lyder fandme ubehageligt alt sammen!
Jeg forstår dog ikke, hvorfor de har testet for kølevæske? Det kan da ikke være standard at tjekke blodprøver for kølevæske?

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 08:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2019 15:06
Indlæg: 12
jeg gav betjenten et papir med 2 af blodprøverne, han gav dem til en efterforsker ( hun har muligvis kigget på hvad de ellers har haft adgang til af de andre blodprøver )

dem jeg gav ham viste:

Diabetes - type 2
diabetes mellitus type 2
Akutte komplikationer
Hypoglykæmi

Initiale symptomer (føling) er uro, svedtendens, hurtig puls, hjertebanken, humørsvingninger og sultfornemmelse

Metabolisme

Glukose;B
B—Glucose; stofk. = ? mmol/L
Analysekode: NPU02187

Resultat:
8,8 mmol/L

Normalområde:
3,5 - 5,5


--------------------------

Forgiftninger – Ethylenglycol, Metanol, Acetylsalicylsyre

Syre/base- og oxygenstatus

• Mistanke om forgiftning med acetylsalicylsyre, alkohol, metanol eller ethylenglycol

pO2;P(vB)
P(vB)—Oxygen(O2); tension(37 °C) = ? kPa
Analysekode: NPU12501

Resultat:
37,1

Normalområde:
4,8 - 5,9


----------------------

Fandt dette på nettet:

Patologisk rus: Hos enkelte personer virker alkohol meget opstemmende.
Selvom disse personer kun har drukket en ringe mængde alkohol, kan de bringes i en psykose-lignende tilstand.
De kan blive voldelige og efterfølgende kan de ikke huske noget om, hvad de har foretaget sig under rusen.
Årsagerne til denne tilstand mener man kan være en øget følsomhed for alkohol.
Men også tidligere hjerneskader og 'skjult' epilepsi kan være årsagen.

Organiske psykoser:
I sjældne tilfælde kan en række fysiske sygdomme være årsag til psykose.
De hyppigste årsager til psykose er epilepsi, hovedtraumer, hjernetumor, HIV-infektion, hjernebetændelse, forstyrrelser i hormonkirtlerne, vitaminmangel, for lavt sukkerindhold og dehydrering.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 12:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvis du havde drukket dagligt i en måneds tid, så kan det måske også være delir? Så tvinger hjernen sig til sin søvn, også selvom du er pilvågen..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 14:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Du kan få foretaget en håranalyse her: www.hairscan.com.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 14:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Du kan ikke gå forbi de omkringliggende tankstationer og lign. og se om du kom derind og købte smertestillende (Kodymagnyl med Acetylsalicylsyre i) og kølervæske i din brandert og drak det.

Lyder mærkeligt at det kunne være tilfældet at andre skulle have forgiftet dig med det, medmindre der er tale om de her dystre langsomt forgiftende strategier man så i 17-1800 tallet med koner som langsomt forgiftede mændende små doser ad gangen i maden om drikkevarerne da de ikke besad formående til at lave rigtig smagsløs gift.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 16:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2019 15:06
Indlæg: 12
spaffeh skrev:
Hvis du havde drukket dagligt i en måneds tid, så kan det måske også være delir? Så tvinger hjernen sig til sin søvn, også selvom du er pilvågen..


Syntes ikke at det lyder som det, efter hvad jeg kan google mig frem til, men igen så aner jeg det ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 16:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2019 15:06
Indlæg: 12
Nafets skrev:
Du kan ikke gå forbi de omkringliggende tankstationer og lign. og se om du kom derind og købte smertestillende (Kodymagnyl med Acetylsalicylsyre i) og kølervæske i din brandert og drak det.

Lyder mærkeligt at det kunne være tilfældet at andre skulle have forgiftet dig med det, medmindre der er tale om de her dystre langsomt forgiftende strategier man så i 17-1800 tallet med koner som langsomt forgiftede mændende små doser ad gangen i maden om drikkevarerne da de ikke besad formående til at lave rigtig smagsløs gift.



Ja, det lyder underligt, men igen så havde jeg det i blodet, og jeg har helt sikkert ikke selv bevidst drukket det ( det ville jeg aldrig turde )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 18:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Alkohol delir kan gøre mærkelige ting ved sindet så skal ikke kunne udelukkes hvis du har haft en komplet nedsmeltning. Men igen, hvis de virkelig syntes at du var træls selskab på stedet du spillede billiard kunne de have smidt det i dine øl for at få dig ud af stuen?

Drak du billig vin eller hjemmebrygget sprøjt den aften ? Flere gange er det sket at nogle sendinger med vin især forurenes med Methanol og folk bliver syge og dør. Hvordan de begge er kommet indbors sammen med Acetylsalicylsyre undre mig, mon din kæreste ikke har givet dig nogle hovedpine piller?

De andre virker mystisk, men kan være en bad batch af noget sprut eller vin fra din lokale bæverdinge.

At psykosen opstod burde ikke medicinsk have noget med indtagelsen af disse midler at gøre.

Virker berusende som etanol i modsætning til metanol
Metaboliseres til oksalsyre og glykolsyre, som giver de toksiske effekter
Alkoholdehydrogenase (ADH) - samme enzym, der nedbryder etanol og metanol, metaboliserer etylenglykol

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... rgiftning/


Har du været under særligt pres for nyligt, er det okay med dig og kæresten eller har i haft bøvl oveni? Kan godt pludselig slå klik med de rette mængder alkohol og pressede omstændigheder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 21:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nu har jeg desværre selv oplevet at have delirium tremens, og det giver da ingen mening at det skulle have været delir, eftersom han VAR påvirket af alkohol. Delir opstår ved brat ophør af alkohol brug. Og ses altså yderst sjældent ved ikke-alkoholikere.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 22:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Bl0dpump skrev:
Nu har jeg desværre selv oplevet at have delirium tremens, og det giver da ingen mening at det skulle have været delir, eftersom han VAR påvirket af alkohol. Delir opstår ved brat ophør af alkohol brug. Og ses altså yderst sjældent ved ikke-alkoholikere.

Kan det ikke også opstå, uden at man lige er stoppet med alkohol?
Så vidt jeg ved, så vil hjernen på et eller andet tidspunkt kræve sin søvn, og det er lige meget om man på det tidspunkt drikker eller ej - hjernen skal have sin søvn og tager den.
Drikker man dagligt mister man sin REM-søvn, som hjernen vil kræve tilbage igen, når nok er nok. Igen, så vidt jeg ved, så behøver det ikke være når man stopper med alkohol, for så kan der ifølge den logik gå flere år, før man oplever delir ved daglig alkoholforbrug, da det først vil ske, når man stopper. Og det synes jeg ikke lyder logisk.

Ligesom når man er helt ødelagt en-to dage efter en god druktur, og får de der lure med siiiindssyge drømme.. Så bare i stedet for én nats frarøvelse af søvn snakker vi måneder..
Jeg ved det ikke, men måske er det lige så vigtigt at fokusere på, hvad du, trådstarter, kan gøre for fremover ikke at opleve lignende situationer, i stedet for at fokusere på hvad der er sket?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2019 07:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2019 15:06
Indlæg: 12
Bl0dpump

Ja du har ret i at jeg skal sørge for at undgå at det sker igen, for det har sgu ikke været sjovt.

Men jeg har et stort behov for at vide hvad der skete.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2019 07:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2019 15:06
Indlæg: 12
Nafets skrev:
Alkohol delir kan gøre mærkelige ting ved sindet så skal ikke kunne udelukkes hvis du har haft en komplet nedsmeltning. Men igen, hvis de virkelig syntes at du var træls selskab på stedet du spillede billiard kunne de have smidt det i dine øl for at få dig ud af stuen?

Drak du billig vin eller hjemmebrygget sprøjt den aften ? Flere gange er det sket at nogle sendinger med vin især forurenes med Methanol og folk bliver syge og dør. Hvordan de begge er kommet indbors sammen med Acetylsalicylsyre undre mig, mon din kæreste ikke har givet dig nogle hovedpine piller?

De andre virker mystisk, men kan være en bad batch af noget sprut eller vin fra din lokale bæverdinge.

At psykosen opstod burde ikke medicinsk have noget med indtagelsen af disse midler at gøre.

Virker berusende som etanol i modsætning til metanol
Metaboliseres til oksalsyre og glykolsyre, som giver de toksiske effekter
Alkoholdehydrogenase (ADH) - samme enzym, der nedbryder etanol og metanol, metaboliserer etylenglykol

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/l ... rgiftning/


Har du været under særligt pres for nyligt, er det okay med dig og kæresten eller har i haft bøvl oveni? Kan godt pludselig slå klik med de rette mængder alkohol og pressede omstændigheder.



Jeg kan ikke 100 % udelukke at nogen kan have set sig sur på mig og hældt noget i mine drikkevarer.
Det kan være at jeg spillede med nogen og vi måske har skændtes over et eller andet og de har tænkt, ham ordner vi ved at hælde noget i hans øl og måske ville overfalde mig når jeg gik bedøvet hjem.

Ved ikke hvad jeg drak den aften ( kan absolut intet huske ) men jeg drak altid kun øl og måske nogle vesterhavs shots
( tror det er det de hedder ) kæresten var slet ikke hjemme hele den dag, mener ikke at jeg fået noget medicin af hende.

og ja, kæresten havde lavet noget lort tidligere og jeg havde svært at komme igennem det, men samtidig voksede mine følelser for hende time for time og vi var faktisk lykkelige, mere end vi har været i lang tid, så ja jeg havde det svært psykisk og drak nogle øl for at dulme tingene ( ja, det var muligvis dumt, men det hjalp mig faktisk en del )

Nåh ja, glemte da at skrive at jeg oveni købet har forsnævret kranspulsåre, den skal vist være på 2,5 cm, men er nede på 1,2 cm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2019 12:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Well, det kan måske også være en psykose du har oplevet lige hurtigt. Alle kan jo opleve psykoser, og forskellige ting trigger forskellige mennesker.
Men aner det ikke

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 15:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Der står at du havde hypoglykæmi - men prøven viser det modsatte. Hypoglykæmi er lavt blodsukker (under ~3,5 mmol/L) . Du havde en værdi på 8,8 mmol/L, hvilket er hyperglykæmi, eller for højt blodsukker (over ~7mmol/L). Det i sig selv kan give psykotiske symptomer, f.eks. som i dette case-study: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5300708/

Underligt behandlerene ikke har søgt at teste specifikt for metanol, ethylenglycol og acetylsailsylsyre, eller at kvantificere hvor meget der evt. var i blodet. Mistaken er lidt ubehjælpelig; det er muligt at der intet var, eller der var så lidt i systemet, at det ikke havde nogen egentligt relevans.. Specielt når både alkohol i høje doser, og forhøjet blodsukker i sig selv roder med blodets pH.

Kort fortalt, tror jeg ikke, at du skal bekymre dig om forgiftning. Metanol er ikke specielt giftigt, så længe du drikker nok ethanol - metanol og ethanol metaboliseres af samme enzym, og så længe det enzym har travlt med ethanol metabolisme, bliver der ikke metaboliseret nok metanol til, at det er rigtig giftigt. Dernæst er der faktisk ikke metanol i ret meget spinklervæske længere. Derimod er der ethylenglykol i - og det er giftigt, med en "gennemsnitlig dødelig dosis" omkring 750 mg / kg. Der er dog kun få procent af det i sprinklervæske. Antager vi 5 %, ville du stadig skulle drikke en hel liter sprinklervæske, for at nå 757 mg / kg, hvis du vejer 80 kg. Jeg tænker, at selv 50 mL sprinklervæske ville man bemærke - sprinklervæske smager ikke godt; men der er typisk meget alkohol i det.


Jeg synes, at mange dage med indtag af alkohol og dårlig sukkersyge pleje, der leder til et blodsukker, som svinger i den høje ende i en længere periode, er mere plausibelt. Evt. også dårlig blodkemi, på kanten af det der kaldes "ketoacidose". Det er i hvert tilfælde mere simpelt, end systematisk forgiftning. Og hvis du drak kølervæske selv, i en psykotisk tilstand, forklarer det jo ikke den psykotiske tilstand.

EDIT: Mht. hårprøver, tror jeg ikke, at hverken metanol eller ethylenglykol er til at finde meningsfuldt i hår. Måske jeg tager fejl, men det er så simple molekyler, at jeg ikke tror det er særligt pålideligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 09:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2019 15:06
Indlæg: 12
Randomname skrev:
Der står at du havde hypoglykæmi - men prøven viser det modsatte. Hypoglykæmi er lavt blodsukker (under ~3,5 mmol/L) . Du havde en værdi på 8,8 mmol/L, hvilket er hyperglykæmi, eller for højt blodsukker (over ~7mmol/L). Det i sig selv kan give psykotiske symptomer, f.eks. som i dette case-study: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5300708/

Underligt behandlerene ikke har søgt at teste specifikt for metanol, ethylenglycol og acetylsailsylsyre, eller at kvantificere hvor meget der evt. var i blodet. Mistaken er lidt ubehjælpelig; det er muligt at der intet var, eller der var så lidt i systemet, at det ikke havde nogen egentligt relevans.. Specielt når både alkohol i høje doser, og forhøjet blodsukker i sig selv roder med blodets pH.

Kort fortalt, tror jeg ikke, at du skal bekymre dig om forgiftning. Metanol er ikke specielt giftigt, så længe du drikker nok ethanol - metanol og ethanol metaboliseres af samme enzym, og så længe det enzym har travlt med ethanol metabolisme, bliver der ikke metaboliseret nok metanol til, at det er rigtig giftigt. Dernæst er der faktisk ikke metanol i ret meget spinklervæske længere. Derimod er der ethylenglykol i - og det er giftigt, med en "gennemsnitlig dødelig dosis" omkring 750 mg / kg. Der er dog kun få procent af det i sprinklervæske. Antager vi 5 %, ville du stadig skulle drikke en hel liter sprinklervæske, for at nå 757 mg / kg, hvis du vejer 80 kg. Jeg tænker, at selv 50 mL sprinklervæske ville man bemærke - sprinklervæske smager ikke godt; men der er typisk meget alkohol i det.


Jeg synes, at mange dage med indtag af alkohol og dårlig sukkersyge pleje, der leder til et blodsukker, som svinger i den høje ende i en længere periode, er mere plausibelt. Evt. også dårlig blodkemi, på kanten af det der kaldes "ketoacidose". Det er i hvert tilfælde mere simpelt, end systematisk forgiftning. Og hvis du drak kølervæske selv, i en psykotisk tilstand, forklarer det jo ikke den psykotiske tilstand.

EDIT: Mht. hårprøver, tror jeg ikke, at hverken metanol eller ethylenglykol er til at finde meningsfuldt i hår. Måske jeg tager fejl, men det er så simple molekyler, at jeg ikke tror det er særligt pålideligt.


Det kan godt være at min diabetes har været i uorden og givet mig en form for psykose, aner det ikke.
At jeg skulle have drukket kølevæske frivilligt er ikke sket, muligvis har jeg fået noget at drikke som har været en fejlproduktion og har indeholdt kølevæske.

Ang.håranalyse, så ville jeg gerne have afkræftet om der måske skulle have været euforiserende stoffer i noget jeg drak, man kan jo aldrig vide, og den psykose var altså meget voldsom.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2019 13:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
bb69 skrev:

og ja, kæresten havde lavet noget lort tidligere og jeg havde svært at komme igennem det, men samtidig voksede mine følelser for hende time for time og vi var faktisk lykkelige, mere end vi har været i lang tid, så ja jeg havde det svært psykisk og drak nogle øl for at dulme tingene ( ja, det var muligvis dumt, men det hjalp mig faktisk en del )



Hvis hun har lavet noget lort er det almindeligt at du reagerer på det, og naturligt. Hvis hun så af dårlig samvittighed har overhældt dig med omsorg mm. kan det være svært at få sagt fra og sige sin ærlige mening.
Her hjælper alkohol desværre ikke, og det vil gemme sig indeni indtil om noget tid hvor du vil eksplodere og hive det frem ved alle skænderier, eller endnu værre, implodere som du var ved at gøre her.

Sørg for at være ærlig overfor dig selv om det er noget du vil tolerere eller om du vil tilgive hende på nogle præmisser som du er herre over, da det er dine grænser og kærlighed hun igen skal gøre sig fortjent til.

Livet er for kort til meningsløse forhold og for kort til at give slip på dem som betyder noget, så er noget du må tænke godt og langt over min ven.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team