Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 03:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 jan 2019 21:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2019 20:27
Indlæg: 15
Hej Psychedelia.
Dette er min første tråd samt første indlæg på siden.
Egentlig er emnet omkring "lovlige stoffer", men da jeg ikke ved bedre om hvor jeg skulle oprette emnet blev det altså herunder. Går ud fra i flytter emnet andetstedshen i såfald i finder det ikke hører til her.

Jeg har lige nogle spørgsmål omkring emnet, da jeg var på en hollandsk hjemmeside, hvor de har stoffer som er lovlige i Holland, og man kan bestille og de fragter dem over hele EU, nu ved jeg naturligvis godt at jeg vi her på siden ikke må reklamerer for udbydere af ulovlige substancer, hvilket heller ikke er hvad jeg vil, men tanken strejfede mig at der må være nogen af de stoffer som var på hjemmesiden også var lovlige i Danmark.
Håber det er i orden jeg laver en lille liste og håber i kan svarer på hvad der vil være lovligt at bestille hjem efter danske forhold.

Det er jo eksempelvis ulovligt at bestille et svampe grow-kit hjem, kan jeg forstå på andre indlæg herinde, da jeg har læst og kigget lidt rundt, men hvordan er det med:
Svampe sporer? (cubensis osv)
Kaktus frø? (san pedro)
Salvia ekstrat?

Går ikke ud fra at de trøfler de har i Holland er lovlige i DK, men spørger lige alligevel, er de det?

De har nogenformer for fest stoffer som de anbefaler man kan tage i stedet for mdma eller ecstasy.
De skriver at produkterne er nogen naturlige, andre må i såfald være syntetiske:
Nogen af stofferne kalder de:
MDAA
XTCY
TRIPLE XXX
ATOMIC

Kunne godt tænke mig om nogen kunne svarer mig på og nogle af disse stoffer er helt og aldeles lovlige at bestille hjem, samt om nogen har prøvet nogen og hvad der kan anbefales?
Det kunne også være andre kendte andre former for lovlige stoffer, syntetiske eller helt naturlige, som de vil anbefale?

Håber ikke jeg bryder nogen retningslinjer/regler med dette indlæg ellers sig til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2019 23:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Mimosa Hostilis og Syrian Rue er begge lovlige :lol:

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 00:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Psilohuasca skrev:
Mimosa Hostilis og Syrian Rue er begge lovlige :lol:

Det er vidst lidt en gråzone, min ven blev sigtet for at bestille mimosa hostilis hjem sidste år

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 00:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Virkelig! Jeg troede egentlig at det var afklaret, at import af plantematerialet er lovligt, udvindelse af DMT fra det ulovligt.
Hvad blev der af sigtelsen?

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 21:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2019 20:27
Indlæg: 15
Syrian Rue er det noget der kan anbefales?
Har læst lidt om det kan blandes med i et svampe trip eller hvordan? Og hvad er virkningen hvis i kan forklarer det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 22:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Æman skrev:
Syrian Rue er det noget der kan anbefales?
Har læst lidt om det kan blandes med i et svampe trip eller hvordan? Og hvad er virkningen hvis i kan forklarer det?


Syrian Rue er en MAO hæmmer, hvilket du lige skal læse op på inden du evt. bruger den. Den er kontraindikeret med nogle typer af medicin og fødevarer bla. Der gælder samme forholdsregler som med Ayahuasca.

Syrian Rue og svampe kombien kaldes nogen gange Psilohuasca (jf. mit handle :D ). Svampene bliver en del forstærket med Rue, og varer længere, og trippet ændres også kvalitativt for det fleste. Det er en suveræn kombi til psykedelisk terapi, men knap så god rekreativt.
Så jeg vil egentlig ikke anbefale svampe + Rue til rekreativt brug, medmindre man har en begrænset mængde svampe og vil have mere ud af dem.

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2019 12:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2019 20:27
Indlæg: 15
Psilohuasca skrev:
Æman skrev:
Syrian Rue er det noget der kan anbefales?
Har læst lidt om det kan blandes med i et svampe trip eller hvordan? Og hvad er virkningen hvis i kan forklarer det?


Syrian Rue er en MAO hæmmer, hvilket du lige skal læse op på inden du evt. bruger den. Den er kontraindikeret med nogle typer af medicin og fødevarer bla. Der gælder samme forholdsregler som med Ayahuasca.

Syrian Rue og svampe kombien kaldes nogen gange Psilohuasca (jf. mit handle :D ). Svampene bliver en del forstærket med Rue, og varer længere, og trippet ændres også kvalitativt for det fleste. Det er en suveræn kombi til psykedelisk terapi, men knap så god rekreativt.
Så jeg vil egentlig ikke anbefale svampe + Rue til rekreativt brug, medmindre man har en begrænset mængde svampe og vil have mere ud af dem.


Når men det var mere sådan for at spørge hvad du mener med psykedelisk terapi og rekreativ? det er vel altid en form for terapi, man bliver jo som sådan resettet lidt i hovede og går og smiler lidt mere af tingene den næste periode (jeg gør hvert fald). Men har ikke som sådan nogen problemstillinger overfor mig selv som jeg vil gøre op med? hvis du forstår.
rekreativ det vel mere for sjov eller hvad mener du forskellen er? Og hvad vil du som sådan anbefale en mand med min erfaring, jeg er 27 år og vil sige jeg har sådan en rimelig erfaring med ting :wink:
Psykedelisk terapi, har man så en sharman med? :lol: :gud:


Senest rettet af Æman 29 mar 2019 22:56, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2019 19:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Intet i vejen med at trippe for sjov :D !
Rekreativt brug vs. terapi er ganske rigtigt en lidt kunstig skelnen, og jeg er helt enig med dig i, at man kan få en masse med hjem uanset hvor og hvordan man tripper.
Det er det samme som når folk kalder deres psykedelika for medicin. Det er der nogen der har et problem med, fordi de ikke opfatter sig som syge, og derfor ikke tager psykedelika for at blive "raske". (Andre synes bare, at det er noget selvhøjtideligt pis :lol: ) Jeg bruger "psykedelisk terapi" som en bred betegnelse for nogle måder og rammer at bruge psykedelika på, som ligger uendelig langt fra konventionel terapi, og ikke primært handler om at blive "rask" i hovedet.
Langt de fleste der arbejder på den måde vil på et tidspunkt få nogle oplevelser der ligger langt uden for et almindeligt terapeutisk spektrum, og som virker massivt forløsende og decideret livsændrende, uanset om personen førhen betegnede sig som mentalt "rask" hhv. "fucked". Stanislav Grof's ramme er den jeg arbejder indenfor, hvis du kender ham. Her bruger man stofferne i en 100% indadvendt ramme og med ædru sitter. Mellem denne strengt internaliserede tilgang, og så den rent udadvendt sociale ramme er der selvfølgelig et bredt spektrum, herunder forskellige shamanistiske settings, som du antyder. Jeg kender flere der laver svampeceremonier i en gruppe eksempelvis.
Din ramme, hvor man tripper flere sammen, eksempelvis i naturen, giver en meget kraftig "beskyttelse" mod den egentlig psykoaktive virkning af psilocybinen. Men der er stadig en "risiko" for at der kommer materiale op, også ved de lave doser. Indenfor psykedelisk terapi er det lige præcis den "risiko" man arbejder på at fremprovokere.
Syrian Rue forstærker ved forskellige mekanismer ligeledes dette "risiko" aspekt af svampene, og det er derfor jeg personligt ikke ville finde den optimal til socialt brug. Den gør i øvrigt det samme med DMT. Den giver desuden et kraftigere bodyload sammen med begge stoffer. Personligt ville jeg bare spise nogle flere svampe, hvis jeg ville have mere ud af trippet, i din setting. Men I kan jo prøve og se hvad I synes.
I denne tråd kom vi lidt ind på kombinationer, kan være du bliver inspireret:
viewtopic.php?f=2&t=55455

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team