Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 16:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 dec 2018 19:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
jeg har fået en bøde for 8 gram hash konfiskeret ved midnat i hampen for at det ikke skal være logn på totusind kr at betale straks inden 30 dage samt en skrivelse hvori at jeg har fået at vide at fordi jeg en slem en der røget den fede i et par år og været tvangsindlagt pga druk så må jeg ikke have våbentilladese til blankvåben mere.

selve bøden har jeg da tænkt mig at betale men den der med våben har jeg så tænkt mig at tage i retten. jeg har klaget over den tvangsindlæggese da min nye læge giver mig ret i den var ulovlig. jeg blev nemlig indlagt pga "trusler" som viste sig at være en klage over en anvarlig sygeplejersker som tilfældigvis også er den samme som har fået mig indlagt og jeg er da heller ikke sigtet for nogen trusler overhovedet men jeg lå så og faldt om pga abstinener ude i byen ved et par lejligheder hvor politiet kom og hented mig og kørte mig hjem igen og gav mig noget at spise og drikke og det går jeg udfra de er blevet trætte af efter et par gange og så bare smidt mig på den lukket til afrusning.

der skrives i min skrivelse modtaget dags dato sammen med en fin og flot bøde at der lægges vægt på at jeg har fået en bøde for cannabis , det er førstegangstilfælde og fordi jeg har været tvangsindlagt og så er der nogen andre småting de fisket frem i samme anledning under uro og uorden og dette er altså ikke foreneligt med at have blankvåben tilladese.

lad mig spørge herinde om dette er standard når man erhverver sig en bøde eller er det mere pga den der tvangsindlæggese de lige har set den igennem. jeg blev som indlagt pga delirum jeg har altså ikke nogen diagnose udfra mine papir eller slået nogen ihjel eller noget der indikere jeg kan være farlig og derfor ikke bør have våben. jeg er heller ikke straffet for hverken våben salg stoffer trusler vold eller mord eller har nogen tilknytning til bandekriminalitet eller deslige men har blot lindret min hovedpine med en fed her og der og så drukket lige et genstande mere end hvad sundhedstyrelsen anbefaler dagligt og på denne måde erhvervet mig en ufrivllig indlæggese på psykiatrisk til afrusning.

og ja jeg har skrevet dette med et lidt letter sarkasme ind over fordi det undre mig lidt at jeg skal miste våbentilladse til en samling af et par antikke spydspidser pga af dette og så er den tilladelse iøvrigt fuldstændigt ligemeget da jeg for et år siden har afleveret min fine samling til landbetjenten til destruktion fordi jeg ikke gider have det gamle skrammel til at ligge og flyde men selve princippet i det vil jeg godt tage i retten da jeg længe har overvejet at begynde til skydning igen og måske erhverve mig jagttegn.

jeg er opvokset på landet og det ligger mig naturligt at en dag tage jagtegn når jeg har tid og råd og da jeg nu er på antabus og skal finde noget andet at lave end at drikke mig i hegnet og ryge fede var det jo oplagt at begynde på det næste sæson men et eller andet siger mig de sgu nok ikke er så glade for at give mig lov til at rende rundt med et haglgevær og plaffe ænder når de ikke åbenbart engang tør lade mig have en spydspids fra oldtiden til at ligge til pynt i min vindues karm.

er dette almen praksis og er det noget jeg kan hive i retten eller hvad ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 20:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Jeg ville opsøge den sociale retshjælp og få en af dem til at gå sagen igennem og se hvor du står. Umiddelbart tror jeg ikke de kan fratvinge dig retten hvis ikke du har en diagnose og er kendt for at være udadreagerende og voldelig eller har truet eller brugt våben mod andre før.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 21:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Kender en som mistede sin blankvåbens tilladelse for en bøde for hash så det er set før.
Har selv haft 5 års karentæne mht at få mit jagttegn pga en ulovlig kniv, vel og mærket en som
Lå i køkken skuffen.
Måtte heller ikke få jatttegn i perioden hvor jeg var letmaskinegeværs skytte hos forsvaret, havde advokat på men det hjalp hat - det var så pga en anden uoverensstemmelse med politiet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 22:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
tak for rådet.

nej jeg er ikke "kendt" for at være voldelig udaffarende eller truende men de der uro og uorden er jo fordi jeg brokker mig over uretfærdig behandling og det skal man jo have lov til .

pointen er også bare mere at de tager en samling af noget fuldkommen værdiløst pyntegenstande som jeg allerede har afleveret og ikke ejer mere fordi de lige har kigget igennem hvad jeg ellers har lavet af "snusk" fordi jeg bliver taget med 8 gram tjald på mig.

det at man bliver tvangsindlagt en enkelt gang bør jo ikke være det samme som en dødsdom i forhold til at være våbensamler eller dyrke jagt eller skydning som hobby for eksembel.

det er de nuancer i hvad der bliver taget stilling til jeg gerne så de tog lidt mere hensyn til hvad der bliver taget fra en person af hvilke årsag og hvorfor denne person skal udsættes for denne ekstrastraf i forhold til hvad denne person nu har gjort af skade på samfund og andre osv.

altså jeg mener jeg bruger cannabis til at ryge fordi jeg har fundet ud af det har nogen medicinske egenskaber og så er det fantastisk til at erstatte alkohol som rusmiddel med men det er godt nok ulovligt og læger tør ikke udskrive det på recept så derfor bliver det anset som "misbrug" og noget farligt slemme noget fordi det ikke er systemet der har givet en recept på det.

fair nok hvis jeg var taget med salgsvægt 200 gram tjald og en pose amfetamin + et knojern at man fratager mig en samling våben af blankvåben dvs knive osv men det her er tre spydspidser der ligger til pynt.

at jeg er alkoholiker og ender med at blive tvangsindlagt og så udskrevet uden diagnose og psykatrisk opfølning bør jo da heller ikke være grund nok til at fratage mig retten til for eksembel at gå igang med jagttegn når jeg er ædru og udskrevet igen da jeg er jo ikke kendt umyndiggjort eller har en diagnose som indikere jeg kan være farlig ?

det står jo skrevet i begrundelsen som om jeg er altid er psykisk ustabil og derfor aldrig skal have tilladese til blankvåben og det er der jeg synes at systemet må altså også lige klappe hesten med det der og så tage hver enkelt sag tll overvejelse udfra de omstændigheder der gør sig gældene for hver enkelt

jeg har været medlem af skydeklubben her i byen og er faktisk god til at skyde og jeg vil gerne have jagtegn men jeg er tror faktisk ikke de tør give mig det nu pga frygt for at jeg er "psykisk ustabil " udfra et par enkle episoder hvor jeg laver lidt uro og uorden og ryger lidt tjald. den hænger ikke helt sammen i min verden men jeg forstår godt de er bange for at jeg har våben tilladese udfra mine papir hvis det var min almen tilstand og jeg altid var sådan men kig lige på hvad jeg har tilladese til og hvornår det er indleveret til destruktion inden man overfalder mig med alle mulige anklager om hvor farligt det er at give mig lov til at besidde våben.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2018 00:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
der står noget om at han har lagt vægt på at jeg har været indlagt på psykiatrisk og en persons mentale tilstand har afgørende betydning for det findes betænkeligt at man har adgang til våben .

der står også at "det er derfor min vurdering at ud fra sagens oplysninger findes betænkeligt at du har politities samtykke til blankvåben og dermed adgang til våben da der på baggrund af den viste adfærd og dine handlinger er begrundet tvivl om våben ikke vil blive misbrugt "

jeg har næsten lyst til at skrive ind dem at de behøver ikke være bange for jeg vil misbruge de par spydspidser til at true folk og bare rolig det der med at rende og true folk med springknive er noget jeg er holdt op med for mange år siden da jeg har fundet ud af folk er bange nok for uden jeg behøver at bruge våben og nu da mit rygte er etableret her i byen efter jeg slog den møghvalp ned sidste sommer behøver jeg slet ikke true folk mere da de er bange nok for mig i forvejen :)

jeg antager ordlyden i det brev ved nærlæsning skyldes at jeg har været indlagt på den lukket for det er med begrundelse i en bøde på otte gram og at jeg har været indlagt for det er der ligger mest vægt på i den begrundelse når jeg læser det igennem ihvertfald det som jeg opfatter som det han skriver mest om det der brev.

jeg blev indlagt på rød tvang og politiet var med lægen ude og tage stilling til om jeg skulle indlægges da der står i sagsakter at de mener jeg er for farlig til at indlægge uden assistance til politiet og samme lægehus som står for indlæggesen har også givet mig diagnosen dyssocial men den er så godt nok blevet slettet hos min nye læge som igennem en af deres ansatte har et noget større kendskab til mig rent personligt da hun har kendt mig igennem tretten år og godt ved jeg ikke er så slem og farlig som de andre læger tror jeg er. det er også bare fordi jeg engang har truet dem til en kasse oxynorm fordi jeg havde skinnebetændelse de har skrevet det så det....................

det er altså ikke fordi jeg render truer folk til dagligt eller banker folk for den sags skyld men jeg har haft nogen skænderier med de her læger om smertestillende og mit alternativ cannabis som har givet visse gnidninger her og der en enkelt gang har jeg så fået nok at dumsmarte kommentare om at jeg skulle nok heller gå til en psykiater når jeg rent faktisk har brug for oxynorm og så har ganske rigtigt lige forklaret dem at den kasse langer de bare over disken og holder deres kæft med de der psykiater for jeg gider ikke høre på det og det er så den eneste gang jeg rent faktisk har truet nogen offentlige ansatte men det har jeg så tilgengæld også der og det har jeg stået ved. ingen sag oprettet.

jeg blev godt nok afhørt om den episode som viste sig ikke at være strafbart men jeg har haft en sagsbehandler med til det møde og der var som sagt intet jeg blev anklaget for eller noget og det skyldes jo så at jeg ligger kortene på bordet og siger rent ud sagt at jeg gider ikke skændes om smertestillenede hver eneste gang jeg har brækket en hånd eller har skinnebens betændelse eller hvad der nu er galt og hvergang skal man høre på alle de åndsvage kommentare om psykiatri og misbrugs anklager og ditten og datten og det er rent så enkelt for det er systemet selv der har skabt den tolerance ved at give mig tramadol helt uhæmmet i mange år og så pludsligt stoppet fra den ene dag til den anden fordi de nu får et lovpåbud om at lade være med at dele så rundhånded ud af den type medicin fordi man jo ligesom alle andre opioder bliver tolerant og så skal jeg selv finde alternativer og det er jo desværre ulovligt og den situation har været skyld i mange ting som ja står under uro og uorden og sygdom og indlæggese og jeg ved ikke hvad i mine papir et par år efter.

social deroute så det basker men det er så en anden tråd all together men det er den indlæggese på psyk de hentyder til når de vil fratage mig min våbentilladse kan jeg godt se når jeg læser den igennem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2018 00:23 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Det er vist standard at man får inddraget våbentilladelser, hvis man har været tvangsindlagt og politiet har været involveret.

Kender en som blev frivilligt indlagt og der skete ikke noget med tilladelser og her snakker vi rifler og pistoler.

Når man bliver vandelsgodkendt til våbentilladelser er din lægejournal ikke engang i betragtning. Det er kun fordi du har været tvangsindlagt og har haft anden kontakt med dem.

Tror desværre ikke det hjælper at klage, hvis politiet vurderer dig farlig er de i deres fulde ret til at fratage våbentilladelser.

I Danmark er det et udstedt privilegium at være våbenejer, ikke en ret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2018 12:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
B-R skrev:
Det er vist standard at man får inddraget våbentilladelser, hvis man har været tvangsindlagt og politiet har været involveret.

Kender en som blev frivilligt indlagt og der skete ikke noget med tilladelser og her snakker vi rifler og pistoler.

Når man bliver vandelsgodkendt til våbentilladelser er din lægejournal ikke engang i betragtning. Det er kun fordi du har været tvangsindlagt og har haft anden kontakt med dem.

Tror desværre ikke det hjælper at klage, hvis politiet vurderer dig farlig er de i deres fulde ret til at fratage våbentilladelser.

I Danmark er det et udstedt privilegium at være våbenejer, ikke en ret.


jeg får den heller ikke men selve indlæggesen har jeg faktisk meget stor sandsynlighed for bliver anderkendt som ulovlig. min sagsbehandler har vist snakket med dem igår og fortalt ham det så det er jo til min fordel.

det er også bare mere det at når folk har været indlagt på psykiatrisk hospital burde man vel forvente medmindre de bliver udskrevet med en advarsel påstemplet dem at de er til fare for andre eller dem selv pga deres diagnose af psykiatrien har gjort dem raske og normale nok til at genoptage deres vante liv som de plejer.

men det gør de ikke. folk der har været indlagt uanset årsag og personlighed mister nogen rettigheder i samfundet bagefter og det faktisk bare det jeg tager kampen over for jeg har nemlig været medlem af LAP i et par år og jeg meget stærk psykiatri kritisk anlagt så derfor er det mest et princip.

jeg er godt klar de vil kæmpe til sidste blodsdråbe for at forhindre mig i at få lov til at skyde ænder ude på marken og det forstår jeg rent faktisk også godt når man ser mine papir igennem. jeg er selv lidt betænkelig ved at jeg fik adgang til våben og især skydevåben hvis jeg også havde adgang til benzoer og den slags jeg ved jeg ikke tåler men som sagt princippet i man bare kigger en persons papir igennem uden at tænke mere over hvad der ligger bag det og den persons historik og hvem den person egentligt er frakender ham retten til nogen ting fordi han er misbruger og psykisk syg den rammer bare min retfærdigheds sans hvis det er per automatik det forgår.

der er nogen af mine venner jeg har haft igennem tiden jeg også nødig ville have fik adgang til våben som har psykatrisk sygdomme + behandlings domme så det er ikke fordi jeg ikke er indforstået med hvorfor det er en god ide i nogen tilfælde for det er faktisk men så burde man vel lave det sådan at man spurgte en læge til råds om de vurder manden ville kunne være farlig hvis han havde adgang til blankvåben eller jagtegn ligesom man spørger en læge om hans syn handicap burde fratage ham retten til at føre en bil for eksembel.

og nej jeg får ikke den igen det ved jeg på forhånd. men de skal bare ikke bruge den der med at blev tvangsindlagt som grund for den var altså ulovlig .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 00:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Desværre så har du ikke nogen mulighed for at tage den i retten. En vandelsgodkendelse er en administrativ afgørelse, som du ikke har mulighed for at få prøvet i retten.

Jeg ville få mine knive opbevaret hos en ven med blankvåbentilladelse indtil jeg kunne få min vandelsgodkendelse igen hvis jeg var dig.

Hilsen Bluepill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 14:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
det var tre spydspidser fra jernalderen muligvis fra et eller andet rollespil jeg har haft til pynt i min vindues karm som som landbetjenten selv har destrueret for et år siden og jeg vidste ikke engang jeg stadig har haft våbentilladese til dem så det er ligemeget jeg har ikke noget knive eller noget til at ligge.

nogen af mine bemærkninger her i tråden er lidt sarkastisk netop fordi den måde man behandler de her sager virker lidt stødene på min retfærdighedsans men som jeg også skriver så forstår jeg udemærket godt hvorfor de tager min tilladese for jeg har jo haft diagnosen psykopat og min egen læge der skal indlægge mig turde ikke komme på hjemmebesøg uden hjælp fra politiet fordi de anser mig for at være farlig at indlægge.

det er klart de ikke har lyst til at give mig jagtegn eller tilladse til knive bare udfra det og det er også fair nok men det er bare måden man afgør sådan noget på per automatik der krænker min retfærdigheds sans lidt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2018 07:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Det kan vel aldrig skade at undersøge det nærmere. Har du spurgt på dit lokalekommunekontor/ringet ind til de relevante myndigheder? Det kan jo være at der er sket en fejl eller at der er mulighed for råderum eller en anden tolkning inden for reglerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2018 13:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Lille Rødhætte skrev:
Det kan vel aldrig skade at undersøge det nærmere. Har du spurgt på dit lokalekommunekontor/ringet ind til de relevante myndigheder? Det kan jo være at der er sket en fejl eller at der er mulighed for råderum eller en anden tolkning inden for reglerne.


nej det tror jeg ikke. jeg har snakket med landbetjenten om det. det er fordi der er virkeligt nogen stramninger i våbenloven de her år pga af terror og der har været nogen voldssager mod offentlige ansatte samt bandekrig osv så der skal stort set intet til før de tager ens våbentilladese fra en idag.

det er ligemeget bare de ikke har alt muligt bavl til at stå i mine papir som ikke passer så er jeg glad og tilfreds .det er faktisk bare mest det som det drejer sig om.

jeg vil gerne gå i skydeklub igen til sommer måske men jeg kan få råd til jagtegn alligevel og det er ikke så vigtigt for mig. det er meget rart at vide at ville kunne hvis man havde lyst men det er ikke noget der ødelægger min dag hvis ikke det kan lade sig gøre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2018 18:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Okay.. synes bare at det virker så usammenhængende en beslutning at man burde kunne arbejde med det. Men det kan self. være at loven bare er dårligt skrevet på det punkt. Hvis du er glad og kan komme i skydeklub er det ihvertfald ikke helt dårligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2018 20:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Lille Rødhætte skrev:
Okay.. synes bare at det virker så usammenhængende en beslutning at man burde kunne arbejde med det. Men det kan self. være at loven bare er dårligt skrevet på det punkt. Hvis du er glad og kan komme i skydeklub er det ihvertfald ikke helt dårligt.


nå ja men set udefra ville jeg heller aldrig turde give mig selv våbentilladese med de ting som står i mine papir på nuværende tidspunkt selvom jeg ikke er kendt for at være voldelig eller har noget på straffeattesten men det har nok noget noget at gøre med at de betjente som skal ud og tvangsindlægge psykisk syge kan også blive skudt og stukket ned osv så derfor vil de absolut ikke så gerne have at folk der virker psykisk ustabile har adgang til våben.

der er også et par sager som giver andledning til den frygt hvert år. https://www.fyens.dk/indland/Syv-drab-p ... el/3174554
at det så er et fåtal af psykisk syge der reelt er farlige er noget andet.

var det iøvrigt ikke jesper jul han hed den der betjent som blev skudt af en psykisk syg som havde adgang til våben igennem hans skydeklub så det kan faktisk ende med jeg heller ikke får adgang til skytteklubben igen. der er strammere regler pga af dette.

men ja som princip er det lidt forkert at fordi man har røget en fed så skal miste retten til at bære våben og som psykisk syg mister man alle de her rettigheder i samfundet man ellers ville have haft og det er forkert men mange tilfælde er det også en rigtig god ide. jeg har venner med alvorlig psykatrisk sygdom jeg heller ikke ville have særligt meget lyst til at de har adgang til hverken blankvåben eller skydevåben.

som sagt hvis man fik en lægeudtalese på om man var egnet til våbentllladese så var det mere fair men systemet er firkantet på den måde.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team