Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 17:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 nov 2018 16:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 nov 2018 15:46
Indlæg: 2
Hej!
Jeg modtog for nogle få dage siden et e-brev fra rigspolitiet hvori der stod at en pakke med 4 gram MDMA adresseret til mig var blevet beslaglagt af told.

Der stod endvidere, at hvis jeg ikke havde nogle invendinger inden den og den dato, ville jeg modtage et bødeforlæg.

Det er ikke mig der har bestilt/betalt for dette - så det eneste der linker mig til denne pakke er umiddelbart bare mit navn og adresse.

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:
Jeg har umiddelbart tænkt mig at benægte alt kendskab til pakken. Hvad synes i jeg bør gøre?
Tror i dagen vil ryge i retten? og kan jeg forvente en randsagelse af lejligheden?
Er der nogle der kender strafferammen hvis jeg skulle blive dømt? (Jeg er ikke tidligere dømt)

Mvh. :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2018 16:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Ring til dem. Fortæl dem at du ikke kender noget til det da du ikke bestilt noget. Derefter vil sagen med meget stor sandsynlighed frafalde.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2018 17:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
benægt, benægt, benægt. de skal bevise det, du skal bare benægte og fjerne alt der kunne være inkriminerende.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 14:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg tror ikke politiet ransager din lejlighed bare på grund af 4 gram MDMA. Regn med en bøde på et sted imellem 5000 og 10000 kr. Men som de andre skriver kan du benægte kendskab til brevet, og så bliver sigtelsen sandsynligvis frafaldet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 17:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
Mente de at sagen var stor nok til at en ransagning var relevant ville de allerede have været der. Hvis du benægter og de ikke har noget der beviser det er bestilt af dig har de ingen sag. Giv dem ikke lov til at se dine kontoudtog hvis de spørger med mindre du er 100% sikker på at der intet findes der der kan underbygge sigtelsen. Du behøver ikke at give dem lov selv hvis de presser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 19:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Benægt indtil videre og lad være med at samarbejde. Måske de dropper sagen, måske ikke. Der kan gå måneder inden du høre mere.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 20:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 nov 2018 15:46
Indlæg: 2
Hej allesammen!
Tak for svarene. Jeg vil gøre som i siger og benægte al kendskab.
Det eneste der umiddelbart kan virke belastende i mine kontoudtog er køb af bitcoins for mange måneder siden(dog ikke nogle der er brugt i forbindelse med den omtalte pakke) samt nogle bestillinger af magiske trøfler. Hvordan mon dette ville påvirke en eventuel retssag?


Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2018 00:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 423
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Tournesol93 skrev:
Hej allesammen!
Tak for svarene. Jeg vil gøre som i siger og benægte al kendskab.
Det eneste der umiddelbart kan virke belastende i mine kontoudtog er køb af bitcoins for mange måneder siden(dog ikke nogle der er brugt i forbindelse med den omtalte pakke) samt nogle bestillinger af magiske trøfler. Hvordan mon dette ville påvirke en eventuel retssag?


Mvh


Politiet har ikke klare beviser og tror næppe anklagemyndigheden vil tag chancen med en retssag på så et spinkelt grundlag, så som sagt, benægt, det kun dit eget ord der kan fælde dig.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team