Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 sep 2018 15:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 sep 2018 20:57
Indlæg: 11
Hola a todos

Jeg har for godt en måned siden bestilt 2 flasker poppers, jeg troede faktisk ikke de var ulovlige da der vidst er en eurpoa-lovlig formula så vidt jeg har læst, men jeg har alligevel nu her en måned senere fået et brev fra policen, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forholde mig til..

Citat:
Sydøstjyllands Politi har modtaget en anmeldelse fra SKAT vedr.indførsel af 2 fl. Poppers, henholdsvis 1 x 13ml, samt 1 x 10 ml.

Poppers er ulovligt at indføre og besidde jf. lov om euforiserende stoffer, hvorfor flaskerne er blevet fore-løbigt beslaglagt mhp. konfiskation.

De har mulighed for at få denne beslaglæggelse forelagtretten, og hvis De ønsker dette, skal De snarest give Sydøstjyllands Politi besked, hvorefter sagen vil blive indbragt for retten inden for 24 timer.

Heraf følger sigtelsen:

Citat:
Lov om euforiserende stoffer § 3, stk. 1, jf. § 1, stk. 3, jf. bekendtgørelse om euforiserende stoffer § 27, stk. 1, jf. § 3, jf. bilag liste E nr. 5, ved at have indført en pakke med 2 fl. Poppers, henholdsvis 1 x 13ml, samt 1 x 10 ml, med det ulovlige stof Amylnitrit til eget brug

Vedtagelse af bødeforlægget vil samtidig betyde konfiskation af Poppers flaskerne, der blev beslaglagt jf. straffelovens § 75, stk. 2


Som sigtet har De ikke pligt til at udtale Dem, men hvis De i anledning af sigtelsen ønsker at afgive for-klaring til politiet, nægter sigtelsen eller i øvrigt har bemærkninger til sagen, skal De inden 14 dagefra dags dato rette henvendelse til sagsbehandleren på *tlf mellem kl.06-12 på hverdagene eller afdelingen, Central Visitation ved Sydøstjyllands Politi på tlf. *tlf fra kl.0800-1400.

Følgen af beslaglæggelsen af ovennævnte genstande er, at de ikke kan udleveres til Dem. De skal konfi-skeres og destrueres ved afslutning af straffesagen. Ønsker De at gøre indsigelser mod konfiskationen, skal De inden 14 dagefra dags dato rette henvendelse til Sydøstjyllands Politi.

Der vil senere blive taget stilling til, om sagen kan afgøres med et bødeforelæg eller skal afgøres indenret-ligt i retten.


Jeg ville høre jer experter om hvordan jeg skal forholde mig til dette ? Skal jeg ringe til dem eller bare vente eller noget helt tredje ?

Jeg synes jo selv det er en uskyldig fejltagelse, men jeg synes alligevel der er nogle ord i brevet som gør mig lidt nervøs - jeg er ikke den bedste til dansk, og slet ikke det her stats-sprog :P

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh

Boozie


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2018 16:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Umiddelbart synes jeg du skal kontakte dem og fortælle at du ikke aner hvorfor der er nogen der sender dig breve med poppers. Især hvis du har betalt med bitcoins gennem tumbler eller lign. Hvis du har betalt med normalt bankoverførsel kan de nemt afsløre dig, men det er ikke sikkert de bruger ressourcerne på det hvis det er en første gangs ting.

Du har svjv. alt at vinde på en benægtelse og intet at tabe. Hvis de så begynder med at snakke retssag, kan det være du skal indrømme alligevel. Det er imo ikke 2000-3000 kroner værd at bruge tid på en retssag.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2018 21:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 sep 2018 20:57
Indlæg: 11
Hector Salamanca skrev:
Umiddelbart synes jeg du skal kontakte dem og fortælle at du ikke aner hvorfor der er nogen der sender dig breve med poppers. Især hvis du har betalt med bitcoins gennem tumbler eller lign. Hvis du har betalt med normalt bankoverførsel kan de nemt afsløre dig, men det er ikke sikkert de bruger ressourcerne på det hvis det er en første gangs ting.

Du har svjv. alt at vinde på en benægtelse og intet at tabe. Hvis de så begynder med at snakke retssag, kan det være du skal indrømme alligevel. Det er imo ikke 2000-3000 kroner værd at bruge tid på en retssag.


Ja okay, jeg har betalt med bankoverførsel eller kredit kort så vidt jeg husker, og umiddelbart orker jeg næsten ikke at skulle bekymre mig selv med en retsag. Hvis jeg ikke gør noget, ville det så blot udløse en bøde ?

Hvad tænker du at bøden kunne være på ? Og hvordan er det ifh til straffeattest ? altså hvornår bliver det skrevet på ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2018 13:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 sep 2018 20:57
Indlæg: 11
Boozie skrev:
Hector Salamanca skrev:
Umiddelbart synes jeg du skal kontakte dem og fortælle at du ikke aner hvorfor der er nogen der sender dig breve med poppers. Især hvis du har betalt med bitcoins gennem tumbler eller lign. Hvis du har betalt med normalt bankoverførsel kan de nemt afsløre dig, men det er ikke sikkert de bruger ressourcerne på det hvis det er en første gangs ting.

Du har svjv. alt at vinde på en benægtelse og intet at tabe. Hvis de så begynder med at snakke retssag, kan det være du skal indrømme alligevel. Det er imo ikke 2000-3000 kroner værd at bruge tid på en retssag.


Ja okay, jeg har betalt med bankoverførsel eller kredit kort så vidt jeg husker, og umiddelbart orker jeg næsten ikke at skulle bekymre mig selv med en retsag. Hvis jeg ikke gør noget, ville det så blot udløse en bøde ?

Hvad tænker du at bøden kunne være på ? Og hvordan er det ifh til straffeattest ? altså hvornår bliver det skrevet på ?


Ingen der har nogen inputs til dette ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2018 15:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Kender ikke strafferammen for poppers, men går udfra det er noget ala cannabis og dermed førstegangsbøde på 2000 kroner (som kan halveres hvis du har en lav indkomst f.eks. svarende til en SU + lidt ekstra penge). Jeg er faktisk ikke helt sikker på om det samme bøder når man har bestilt fra udlandet. Det er jo praktisk talt en form for smugling, men tror faktisk ikke det bliver anset som det. I forhold til straffeattest, bliver det skrevet på ligeså snart at du er blevet dømt. Det bliver du når du erkender at bøden er din eller at retten kender dig skyldig. Umiddelbart kan du stadig prøve at benægte, det er ikke altid at de gider til at finde en dommerkendelse for at kigge din bankoverførsler igennem. Men mit indtryk er at de har skruet bissen på i den henseende. Derfor skal man bare aldrig bestille med sin egen konto. Uanset hvad er bitcoins lige en tand sværere for politiet at arbejde med.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2018 15:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 feb 2014 20:32
Indlæg: 15
Ring ind, og benægt benægt benægt. Du kender intet til det - din ekskæreste er måske skør; og har før bestilt mærkelig ting til din adresse da hun ofte opholdte sig hos dig, ikke?

- Postmanden ligner i øvrigt også en der godt kunne finde på at ryge noget narko-hash en gang i mellem - har du tjekket op på ham Hr. Betjent?

Spøg til side - er ret sikker på at de ikke kan få adgang til din bankkonto når vi kun taler en bødesager, mener vi skal op i straffesager før det kan lade sig gøre. (Kender ikke bøden for poppers, men vil skyde på mellem 2-3.000 kr.

Jeg kender flere der er blevet taget på samme måde som dig (skøre eks-kærester selvfølgelig!), og alle gang er sigtelsen frafaldet da de benægtede. Politiet har ikke ressourser til at efterforske små ting som det der, den største indsats de gør, er at ringe dig op, for at forsøge at presse dig til en tilståelse (Bare læg røret på hvis du tager telefonen og det er Hr. betjent, og du frygter at han måske ville kunne presse dig til at tilstå - din telefon kunne jo løbet tør for strøm).

Hvis du er rigtig "uheldig" vil de kalde dig ind til en afhøring, hvis de vurderer at der er en chance for de kan presse en tilståelse ud af dig. (Ved f.eks. at true med at du så kommer i retten, det kommer i 99% af tilfældene ALDRIG til retten pga. anklageren mener der er mangel på beviser)

Og politiet ved godt, at de står meget meget svagt med at bevise at det er dig der har bestilt det, derfor er deres eneste chance for at få skovlen under dig, at presse en tilståelse ud af dig.

God vind! :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 19:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Vil i være søde at følge op på den slags sager. Hvad er status nu.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2019 20:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 sep 2018 20:57
Indlæg: 11
vectra skrev:
Vil i være søde at følge op på den slags sager. Hvad er status nu.


Sorry jeg ikke har fulgt op på dette :(

Jeg fulgte Ransaget01's råd og ringede ind og benægtede alt, og fik en sød jyllands dame i røret som lød som om hun ikke lavede andet end at tale med folk der benægtede at have begået kriminalitet...

Anyway ender det med at hun sætter min sag i beru og fortæller mig at politiet vil ringe til mig inden for 1 måned og hvis ikke jeg hører fra dem skal jeg betegne sagen som droppet.

Nu er der gået knap 6 måneder og har intet hørt, så den må vel betragtes som lukket.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team