Jeg har for godt en måned siden bestilt 2 flasker poppers, jeg troede faktisk ikke de var ulovlige da der vidst er en eurpoa-lovlig formula så vidt jeg har læst, men jeg har alligevel nu her en måned senere fået et brev fra policen, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal forholde mig til..
Sydøstjyllands Politi har modtaget en anmeldelse fra SKAT vedr.indførsel af 2 fl. Poppers, henholdsvis 1 x 13ml, samt 1 x 10 ml.
Poppers er ulovligt at indføre og besidde jf. lov om euforiserende stoffer, hvorfor flaskerne er blevet fore-løbigt beslaglagt mhp. konfiskation.
De har mulighed for at få denne beslaglæggelse forelagtretten, og hvis De ønsker dette, skal De snarest give Sydøstjyllands Politi besked, hvorefter sagen vil blive indbragt for retten inden for 24 timer.
Heraf følger sigtelsen:
Citat:
Lov om euforiserende stoffer § 3, stk. 1, jf. § 1, stk. 3, jf. bekendtgørelse om euforiserende stoffer § 27, stk. 1, jf. § 3, jf. bilag liste E nr. 5, ved at have indført en pakke med 2 fl. Poppers, henholdsvis 1 x 13ml, samt 1 x 10 ml, med det ulovlige stof Amylnitrit til eget brug
Vedtagelse af bødeforlægget vil samtidig betyde konfiskation af Poppers flaskerne, der blev beslaglagt jf. straffelovens § 75, stk. 2
Som sigtet har De ikke pligt til at udtale Dem, men hvis De i anledning af sigtelsen ønsker at afgive for-klaring til politiet, nægter sigtelsen eller i øvrigt har bemærkninger til sagen, skal De inden 14 dagefra dags dato rette henvendelse til sagsbehandleren på *tlf mellem kl.06-12 på hverdagene eller afdelingen, Central Visitation ved Sydøstjyllands Politi på tlf. *tlf fra kl.0800-1400.
Følgen af beslaglæggelsen af ovennævnte genstande er, at de ikke kan udleveres til Dem. De skal konfi-skeres og destrueres ved afslutning af straffesagen. Ønsker De at gøre indsigelser mod konfiskationen, skal De inden 14 dagefra dags dato rette henvendelse til Sydøstjyllands Politi.
Der vil senere blive taget stilling til, om sagen kan afgøres med et bødeforelæg eller skal afgøres indenret-ligt i retten.
Jeg ville høre jer experter om hvordan jeg skal forholde mig til dette ? Skal jeg ringe til dem eller bare vente eller noget helt tredje ?
Jeg synes jo selv det er en uskyldig fejltagelse, men jeg synes alligevel der er nogle ord i brevet som gør mig lidt nervøs - jeg er ikke den bedste til dansk, og slet ikke det her stats-sprog
Håber i kan hjælpe mig.