Fuckhvorduerfra skrev:
Ingen er nogensinde blevet klogere af at ryge og hvis du er igang med en uddannelse er det en nem måde at droppe ud på.
Det mener jeg simpelthen ikke er korrekt. Jeg havde ikke haft den interesse jeg har i biologi, hvis ikke jeg havde snuset til hamp og hampdyrkning. Jeg har også haft en del meningsfyldte samtaler i skæv tilstand, som har ændret på måden jeg anskuer Verden, eller dele heraf, på, og det har i mange tilfælde nuanceret mit verdensbillede. Jeg havde nok ikke brugt så meget tid her på siden, hvis ikke jeg indtog cannabis, og det har jeg lært en masse af, gennem tiden. Det har åbnet op for en anden type nysgerrighed, og nogle andre spørgsmål her i livet, som jeg ikke tidligere fandt interessante, ja faktisk tror jeg ikke jeg havde haft min kandidatgrad uden.
Bevares man kan da som ryger, også bare bruge sin tid i sofaen med bongen i hånden, og stirer blankt på tvet dag ud og dag ind, uden at blive klogere eller få udrettet noget, men det er de færreste rygere jeg har mødt, hvor det har været tilfældet. Jeg tror det har langt mere at gøre med den livssituation man er i, end det har at gøre med cannabisforbrug som sådan.