Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 maj 2018 23:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2012 17:16
Indlæg: 71
Hej Psychedelia.

For én måned siden blev jeg taget med ca. 2 gram ketamin, samt 1 gram mdma under et event.
Jeg har netop i dag modtaget bøden via. E-boks. Bøden er på 11250,- og der står at den er for 1,34 gram kokain og 0,9 gram MDMA.

Jeg er studerende lige nu, med kun 1 måned tilbage. Jeg har deraf mulighed for at få nedsat bøden, men kun mens jeg er studerende.

Hvad burde min fremgangsmåde være i den her sag ift. At få nedsat bøden? Bør jeg kontakte politiet med henblik på at få sigtelsen ændret til ketamin, eller bare bide den i mig og få den nedsat og betalt? Vil bøden overhoved ændre sig, såfremt jeg får sigtelsen ændret til 1,34 gram ketamin?

Jeg har desvære smidt min bødeseddel væk, hvor der ligeledes stod 2 gram ketamin. Jeg har dog en facebook besked fra dagen efter eventet, hvor jeg skriver at jeg blev taget med 1 gram ketamin og 1 gram MDMA. Derudover oplyste jeg også til betjenten der udskrev bøden, at det var ketamin, som også fremgik af bødesedlen han skrev til mig.

_________________
"Reality is just a refuge for people who can't handle drugs."
- Robin Williams
Mvh. Kælken!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 01:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Kan man måske bede om aktindsigt hos politiet? Vil skyde på at bøden burde blive reduceret, uden at vide det.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 12:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror ikke bøden bliver reduceret synderligt pga. en anden type stof. Måske med 1000 kroner eller noget, men har ikke lige den der tabel, som du kan finde hvis du søger lidt rundt på forummet eller ved politiet.

Til gengæld er din mulighed for halvering af bøden ikke afhængig af om du er studerende. Men hvad din årlige indkomst er. Så medmindre din indkomst stiger helt vanvittig meget, så har du ikke travlt med at få nedsat bøden.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 13:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Der er to ting, der undrer mig: Dels at bøden er så høj. Jeg ville mene at den burde være 6000+3000=9000 kr. Dels at den ender på 250 kr. Det plejer at være et pænere tal, som er deleligt med 1000 kr.

Her er en lidt gammel tabel, men den er stadig gældende, så vidt jeg ved: http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... toffer.pdf.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 13:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Hvis de har sigtet dig forkert, fx som med kokainen, så burde den forkerte sigtelse, af hvad jeg ved frafalde, og de har ikke mulighed for at sigte dig på ny.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2018 17:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Må indrømme jeg er utrolig nysgerrig på det her scenarie, så håber du gider at kæmpe imod det og komme med info mmht. Udfald!

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2018 10:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2012 17:16
Indlæg: 71
Enspænderen skrev:
Der er to ting, der undrer mig: Dels at bøden er så høj. Jeg ville mene at den burde være 6000+3000=9000 kr. Dels at den ender på 250 kr. Det plejer at være et pænere tal, som er deleligt med 1000 kr.

Her er en lidt gammel tabel, men den er stadig gældende, så vidt jeg ved: http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... toffer.pdf.


Jeg har en tidligere dom på 10 dages betinget fængsel, for salg af et mindre antal LSD, mit bud er at det er derfor bøden er så høj som den er.

_________________
"Reality is just a refuge for people who can't handle drugs."
- Robin Williams
Mvh. Kælken!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2018 10:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2012 17:16
Indlæg: 71
Herminator skrev:
Hvis de har sigtet dig forkert, fx som med kokainen, så burde den forkerte sigtelse, af hvad jeg ved frafalde, og de har ikke mulighed for at sigte dig på ny.


Problemet er, at det er mig der ligger med bevisbyrden. Deraf er jeg i tvivl hvorvidt jeg bare skal ringe til politiet og prøve at få det afklaret, eller hyre en advokat og tage den i retten, og i så fald hvordan jeg får bevist at det er ketamin der er snakke om, og ikke kokain.

_________________
"Reality is just a refuge for people who can't handle drugs."
- Robin Williams
Mvh. Kælken!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2018 10:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2012 17:16
Indlæg: 71
Læbepomaden skrev:
Må indrømme jeg er utrolig nysgerrig på det her scenarie, så håber du gider at kæmpe imod det og komme med info mmht. Udfald!


Jeg skal prøve at komme med opdateringer Læbepomade. Det er sgu skræmmende at sigtelsen kan ryge så meget ved siden af

_________________
"Reality is just a refuge for people who can't handle drugs."
- Robin Williams
Mvh. Kælken!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2018 11:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Kælken skrev:
Problemet er, at det er mig der ligger med bevisbyrden. Deraf er jeg i tvivl hvorvidt jeg bare skal ringe til politiet og prøve at få det afklaret, eller hyre en advokat og tage den i retten, og i så fald hvordan jeg får bevist at det er ketamin der er snakke om, og ikke kokain.


Det er altid dem der skal bevis din skyld, ikke dig der skal bevise din uskyld. Eftersom det var ketamin du havde og ikke kokain, så vil de naturligvis få svært ved at dømme dig for kokainen hvis du anker denne. Og selvom du har skrevet under på at de har konfiskeret ketamin og MDMA, så mener jeg ikke at de bare sådan lige kan ændre sigtelsen igen som det passer dem. Du vil i hvert fald kunne nægte kendskab til kokainen og gøre deres arbejde betydeligt sværere.
Men prøv at hiv fat i noget gratis retshjælp, de vil helt sikkert kunne svarer på spørgsmålet.

Og mht. studierabat så kan man få det så længe man tjener under 167.700 om året.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team