Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 maj 2018 12:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 maj 2018 11:58
Indlæg: 2
Kære Psychedelia.dk

Jeg har været interesseret i psydeliske oplevelser i lang tid og besluttede mig derfor i fredags for at bestille en starterpakke fra en hollandsk side hjem til mig. Efter at have læst sætning op og sætning ned om folk, der ingen problemer havde haft med dette, tænkte jeg fuck it og bestilte.

I dag faldt jeg så over informationen fra den anden side - og nu føles min bestilling lidt som et eksperiment i, hvor åbenlyst man kan bestille ulovlige stoffer online. Jeg har bestilt fra en normal browser, betalt via dankort, fået pakken tracked & traced og det er fra en hollandsk hjemmeside.

Er jeg absolut fucked?

Jeg havde bare brug for at dele min nervøsitet med nogen. Om ikke andet skriver jeg en opdatering, når jeg ved mere - til andre interesserede derude.

God dag!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2018 18:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså grow kits er som udgangspunkt ulovlige, men de er vidst i en gråzone hvor nogle toldere ikke kan forstå den legale status og derfor sender dem videre. Så synes ikke du skal blive bange før at du modtager en bøde.

Men ja, hvis du får en bøde. Så kan du nok ikke gøre så meget andet end at betale den. Derudover så skal du nok ikke bestille stoffer til din egen adresse igen, fordi at du brugte tracked & traced er der såvidt jeg forstår større chance for at din adresse bliver flagged.

Men held og lykke, de fleste grow kits ryger som sagt igennem systemet. Jeg er i hvert fald medlem af både dette forum og forskellige psykedeliske fælleskaber på facebook, og der er nærmest aldrig nogen der brokker sig over bøder på den front. Det er lidt en anden historie omkring kemiske substanser af forskellig art.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2018 13:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 maj 2018 11:58
Indlæg: 2
Kære Hector,

Jeg fik en mail allerede dagen efter om at min pakke lå klar til afhentning og åndede først rigtig lettet ud da jeg kom hjem derfra. Det tog faktisk kun 4 dage fra betalingen var modtaget til jeg kunne hente pakken, men tålmodigheden visnede lidt under min frygt. Nu er jeg bare spændt på de små sataners vækst!!

Tak for at give mig lidt ro i nødens stund!
Vh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2018 18:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 jun 2018 00:38
Indlæg: 4
gajolmad skrev:
Kære Psychedelia.dk

Jeg har været interesseret i psydeliske oplevelser i lang tid og besluttede mig derfor i fredags for at bestille en starterpakke fra en hollandsk side hjem til mig. Efter at have læst sætning op og sætning ned om folk, der ingen problemer havde haft med dette, tænkte jeg fuck it og bestilte.

I dag faldt jeg så over informationen fra den anden side - og nu føles min bestilling lidt som et eksperiment i, hvor åbenlyst man kan bestille ulovlige stoffer online. Jeg har bestilt fra en normal browser, betalt via dankort, fået pakken tracked & traced og det er fra en hollandsk hjemmeside.

Er jeg absolut fucked?

Jeg havde bare brug for at dele min nervøsitet med nogen. Om ikke andet skriver jeg en opdatering, når jeg ved mere - til andre interesserede derude.

God dag!


Kittet er ikke ulovligt, fordi det sendes som sporer, som ikke er aktiveret, det er et smuthul i den danske lovgivning og du har intet at bekymre dig omkring.

Jesper


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2018 10:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
Jappekingo skrev:

Kittet er ikke ulovligt, fordi det sendes som sporer, som ikke er aktiveret, det er et smuthul i den danske lovgivning og du har intet at bekymre dig omkring.

Jesper


Jeg har ellers forstået at sporer (og dermed også growkits) er omfattet af forbudet mod Psilocybinsvampe. Nogen der kan bekræfte at besiddelse / import af sporer er tilladt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2018 14:51 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
SuperGreen skrev:
Jappekingo skrev:

Kittet er ikke ulovligt, fordi det sendes som sporer, som ikke er aktiveret, det er et smuthul i den danske lovgivning og du har intet at bekymre dig omkring.

Jesper


Jeg har ellers forstået at sporer (og dermed også growkits) er omfattet af forbudet mod Psilocybinsvampe. Nogen der kan bekræfte at besiddelse / import af sporer er tilladt?

Det er også sådan jeg har forstået det. Ellers undre det mig da godt nok, at man ikke bare kan købe diverse growkits på nettet eller i butikker herhjemme.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2018 15:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Se nr. 208 i følgende opslag: viewtopic.php?f=82&t=44683&p=612310&hilit=Sporer+omfattet#p612310
Citat:
208. Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2018 15:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 14:07
Indlæg: 34
Det er selvfølgelig en noget sær formulering.

Ønsket har formentlig været at fobyde sporer til psilocybinsvampe, men den konkrete formulering kan forstås som at man i stedet kun forbyder sporer der indeholder psilocybin (hvilket vel er idiotisk da sporer formodentligt aldrig indeholder psilocybin ligesom hampefrø ikke indeholder THC og valmuefrø ikke indeholder opium). I praksis vil det så medføre at man har forbudt svampe men ikke sporer.

Indtil en sag har været omkring en dommer og der foreligger precedens for hvordan det skal fortolkes, tror jeg dog man skal være varsom med at tage for givet at sporer og grow kits er lovlige. Der skal nok findes en anklager i et eller andet hjørne af riget der vil mene at forstå teksten til at betyde at sporer er ulovlige og vil være villig til at tage en sag på det og muligvis også en dommer der vil give ham ret.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team