Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 mar 2018 19:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hey folkens! Min ven står i den kedelige situation, at han har fået konfiskeret en pakke fra Holland med noget Mimosa Hostilis rodbark og er blevet sigtet for overtrædelse af loven om euforiserende stoffer.
Jeg er dog af den opfattelse at Mimosa Hostilis er fuldt lovligt at indføre, eftersom det ikke er listet på listen over forbudte stoffer, det er kun DMT i sig selv der er listet, imodsætningen til fx Psilocybinsvampe og Meskalinkaktusser, hvor både stoffet og planten er nævnt tydeligt hver for sig.

Vi er dog lidt i tvivl om hvad skal gøre nu. De to muligheder vi overvejer er:

1. Benægt benægt benægt. Pakken er sendt til min ven og købt over clear-net, men det er ikke ham der har betalt for det, så umiddelbart kan jeg ikke se, hvordan han skulle blive dømt og connected med pakken.

2. Tage kampen op og prøve at få barken udleveret. Det er bare lidt træls dog, hvis vi nu alligevel skulle tabe den i retten. Selvom jeg ærligt ikke kan se, hvordan det er muligt, eftersom barken kan købes åbenlyst og umiddelbart helt lovligt ved mange danske forhandlere.

Hvad har I af råd?
Jeg kan ikke selv bedømme det helt, da det for mig virker lidt som en gråzone, da jeg ikke kan finde noget endegyldigt svar på om hvorvidt det er ulovligt eller lovligt udover nogle gamle tråde herinde.

Håber I kan hjælpe mig til at hjælpe min ven.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2018 20:22 
Mr. Gone skrev:
Jeg går ud fra i har købt barken fordi i har noget tøj i skal have farvet?
Det ville jeg nok bare lige pointere for politiet, og spørge hvorfor de dog har konfiskeret det. :roll:


+1 :hjerte: Selvfølgelig skal I have det udleveret.


Top
  
 
Indlæg: 01 mar 2018 20:22 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg har faktisk selv haft dette oppe og vende tidligere, men der kom ikke nogen afklaring på det.

viewtopic.php?f=85&t=49823

Jeg har sådan set ikke rigtig noget at byde ind med, men jeg håber din ven får styr på sagen. :(

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2018 22:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Er du sikker på den ikke selv er ude om det? Med det navn kan jeg forestille mig den har skabt lidt af en scene på toldkontoret. Ikke for at være dømmende eller noget...

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 04:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
til høflig orientering findes der en dansk forhandler at MH.
For det ikke er løgn, så er han faktisk også billigere end samtlige hollandske forhandlere, og hans produkt kommer samme sted som alle andre får deres.

Erkend du har købt og betalt varen i god tro til div formål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 14:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Bubber skrev:
Er du sikker på den ikke selv er ude om det? Med det navn kan jeg forestille mig den har skabt lidt af en scene på toldkontoret. Ikke for at være dømmende eller noget...

Hvad mener du?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 17:28 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Buttkraken skrev:
Bubber skrev:
Er du sikker på den ikke selv er ude om det? Med det navn kan jeg forestille mig den har skabt lidt af en scene på toldkontoret. Ikke for at være dømmende eller noget...

Hvad mener du?

Tror det var et forsøg på lidt humor i hvad der ellers er en skide træls situation.

Mimosa Hostilis.

Nu ved jeg ikke om barken har andre anvendelige formål end at producere DMT, men jeg ville nok selv bare benægte lige indtil det modsatte var bevist - og så ville jeg benægte lidt mere, man får meget lidt ud af at lave indrømmelser i vores retssystem. Særligt fordi du siger det er en anden der har betalt for det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 18:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Bare for at smide mere brænde på bålet - så tror jeg at Bubbers svar var til Pestilence, eftersom han i sin tråd nævner at der på pakken stod ayahuasca.
Hvilket, jeg antager, er omfattet og indført i narkolovgivningen af én ondere end satan.

@Basic Reality - det kan også anvendes som lilla tøjfarve, til at farve tøj, lilla.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 18:41 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Alf'n skrev:
@Basic Reality - det kan også anvendes som lilla tøjfarve, til at farve tøj, lilla.

I så fald - og hvis jeg var sten sikker på barken ikke er omfattet af loven så ville jeg pænt bede dem om at udlevere min bark til dertil nævnt formål :)

Tror dog personligt jeg stadig selv ville nægte kendskab til pakken, jeg skulle i hvert fald være 100% sikker i min sag hvis jeg skulle til at kæmpe med politiet om udlevering.
Husk på det ikke er helt billigt i sagsomkostninger hvis det ender i retten og man taber...


Senest rettet af B-R 02 mar 2018 18:43, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 18:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Det var, som BasicReality siger, en reference til navnet :D

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2018 21:02 
Der står ingen stedet i narkotikalovgivningen, så vidt jeg kan se, at Mimosa Hostilis er ulovligt, ergo skal det udleveres. Man kan ikke ulovlig gøre det, bare fordi det indeholder n,n,DMT. Det ville i hvert fald give nogle alvorlige problemer i at håndhæve loven i praksis, da der er over 2000 forskellige planter som indeholder n,n,DMT.

Politiet kan beslaglægge ulovlige substanser, selvom det er galskab. De skal fandme ikke også beslaglægge lovligt materiale. Jeg ville køre den sag hele vejen, i håb om at vinde den, som jeg forventer, at man vil gøre. Det er en principsag.


Top
  
 
Indlæg: 12 jun 2020 15:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jun 2020 14:35
Indlæg: 1
Hvordan endte sagen egentlig? Står nemlig i samme situation hvor de har beslaglagt en pakke med “mimosa hostilis” og de påstår i skrivelsen at det er ulovligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2020 16:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Sagen endte egentligt med, at vi ikke betalte bøden og så skete der aldrig noget. Umiddelbart er mit gæt at de bare droppede det, men de skrev aldrig. Kan ikke sige om vi bare var heldige dog.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2022 14:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 jan 2022 14:30
Indlæg: 3
Hi guys, i am in a situation today and i don't know what to do first.
At the border they check my package with 250gr of mimosa that my primary use would be for tincture and incense purposes, and of course all the thepeutic use that i can have with it, lungs, inflamations, burns, blood circulations etc. but principaly i wish to use it for doing burning lotions as it is a miraculous plants for that. And the have been seize 250gr of Syrian rue that my primary use would be for incense purposes, and of course all the thepeutic use that i can have with it, very goos for candida, insomnia, depression, and again parasite infections would be my primary use and it is also very good for superfood protein purposes.
In the package I also add 1 kg of paolo santo incense and I only received the paolo santo and they said they seized the others products.
I try to call the politi, but they don't have anything from now, they said that i will get a fine.
And i think that's not fair at all because if i want i can buy a mimosa at plantorama or order seeds and grow my own https://helseklinikkenharmony.com/mimosa-pudica/
So i think about going to the court, because that s not fair to "steal" my package of mimosa bark and on the other size sell the trees and seeds on the danish market.
What do you recommend doing?
What would be the price of the fine ?
And the price of the court ?
What's the best way to do it?
Thank you for sharing support.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team