Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg skal til lægen i næste uge for at få nogle smertestillende.
Mange i min familie, og mig selv, har alvorlig migræne, og derfor tror jeg at jeg vil kunne få stort set hvad som helst smertestillende.
Jeg vil høre om i har nogle råd. Jeg vil mest bruge det euforiserende, men den smertestillende effekt er også anvendelig.

Jeg har kigget på morfin DAK, kodein DAK, og lidt på oxycontin (oxycodon).

Hvad skal man sige til sin læge for at få sådanne ting?

En sidste ting: kan jeg få recept på kodimagnyler også, eller vil det virke mistænkeligt på lægen når man kan købe dem i håndkøb?

Junior medlem

JLarsen skrev:
Mange i min familie, og mig selv, har alvorlig migræne, og derfor tror jeg at jeg vil kunne få stort set hvad som helst smertestillende.
Jeg vil høre om i har nogle råd. Jeg vil mest bruge det euforiserende, men den smertestillende effekt er også anvendelig.

En sidste ting: kan jeg få recept på kodimagnyler også, eller vil det virke mistænkeligt på lægen når man kan købe dem i håndkøb?

Ikke bare er der nogle ret skrappe krav, men du skal have nogle ret håndfaste beviser for at få udleveret. i.e alvorlige sygdomme, fremskreden kræft, you name it, for at få udleveret morfin/oxycontin/kodein. Du kan være helt sikker på, at stort set alle læger vil stejle lige så snart du nævner disse stoffer. Og det SKAL de også, opioider er meget afhængighedsskabende og der skal føres stram kontrol med udlevering af disse. Der er desuden blevet strammet op på disse regler flere gange. Måske har du en chance med kodimagnyler, men altså, mit bedste bud er at lægen vil stille en masse nærgående spørgsmål når du selv bringer disse præparater på banen. Det ville jeg selv gøre hvis jeg sad overfor en, det er lægens opgave at medicinere, ikke dig. Så kan du altid vende tilbage hvis du ikke mener det er smertedækkende for din migræne, og bede ham om at ryste posen. Men altså, jeg vil helt generelt advare dig imod at blande de to ting sammen, smertedækning og eurofi. Hvis du begynder at misbruge smertedækkende midler som opioider, så gør du dig selv en bjørnetjeneste når du har et underliggende problem, din migræne bliver sværere at behandle fordi din krop skal bruge mere af det samme. Det kan blive et helvede for dig. Bare en advarsel. Brug lægen som din medspiller her og få behandlet din migræne, det bliver endnu sværere at komme ud af et misbrug hvis du har andre faktorer der besværliggør livet for dig, det er simpelthen ikke det værd. Ta en kop kaffe mere om morgenen og løb en tur :wink: Hvis du vælger at gå ned af den her vej, så skal du have nok respekt for opioider til at du skal føre stram disciplin.

Senest rettet af Denblåbåd 17 maj 2016 16:42, rettet i alt 1 gang.

Du vil sagtens kunne få en recept på Kodimagnyler, men tvivler stærkt på at lægen vil udskrive dig Oxykontin imod migræne.

Jeg er selv migræniker, og jeg har aldrig fået tilbudt Opiater eller Opioider fra lægen for det. Har heller ikke hørt om, at sådan noget smertestillende skulle være mere effektivt imod migræne, end Kodimagnyler eller Ibuprofen som jeg bruger.
Noget andet er så, at jeg næsten ikke bruger smertestillende piller efter, at jeg begyndte at bruge Cannabis og psykedeliske stoffer regelmæssigt. Migrænen er stort set forsvundet, men efter længere pauser på minimum en måned, begynder migrænen igen at plage mig.

Junior medlem

Hvad er det for psykedeliske stoffer Ø Tripperen? Jeg ville også have forsøgt med cannabis i stedet for opioider, hvis jeg skulle selvmedicinere mig mod migræne

Det er Psilocybin, LSD og DMT :)

Det er ikke sådan, at jeg bruger det desideret imod migrænen, men jeg har bare lagt mærke til, at migrænen er forsvundet efter, at jeg er begyndt at bruge Cannabis og psykedeliske substancer.

Jeg blev også diagnoseret Kronisk Insomnia i mine teenage år. Idag ryger jeg bare lidt DMT, når Insomnia perioden nærmer sig :)

Dedikeret medlem

Jeg begyndte at få migræne som 15 årig, og gik så til lægen med det efter nogle gange, der fik jeg sumatriptan. Så tager man en af dem, så snart man fornemmer noget, typisk starter det med auroaer, og så gik der ca en time, og så var det kast op helvede, så det var med at få en ned. De har desværre ikke nogen euforisk virkning overhovedet. Jeg begyndte så at tage mange svampe da jeg var 18, og først et års tid efter da jeg læste om at svampe kunne kurere migræne, tænkte jeg tilbage, og indså at det havde været væk siden. Jeg havde dog stadig hovedpine næsten hver dag, men det forsvandt da jeg kom i terapi, og idag har jeg kun hovedpine et par gange om måneden, og det er for det meste når jeg ikke spiser, eller drikker nok vand. Har gået med en lille tese om at migræne kan være psykosomatisk siden, slå evt. ordet op. Min onkel voksede fra hans, som også var i teenageårene, men min far har hovedpine næsten hver dag, så det virker ikke umuligt at der kan være en sammenhæng. Søg evt. efter alternativer til symptombehandling :)

Admin
Brugeravatar

JLarsen skrev:

Nu har tråden udviklet sig i en anden retning (heldigvis). Men psychedelia er ikke til anskaffelse af stoffer. Vi skal derfor heller ikke rådgive folk i, hvordan man får udskrevet stoffer af sin læge. Lignende tråde fremover vil føre til IP ban.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]