Obama skrev:
Du kan også risikere at du slet ikke får nogen medicinering. Kender et par stykker med ADD diagnosen. De kunne ikke få nogen medicinering. Du kan også risikere at du får strattera. Men som udgangpunkt bruger de enten strattera eller et methylphenidat præp. som udgangspunkt.
Men hvad er pointen med at stille diagnosen til den enkelte uden henblik på medinsk behandling? Alternativ behandling? Hvad fik dine bekendtskaber ud af det? Jeg håber på i det mindste, at kunne prøve en medicinsk behandling, men det kan jo sagtens være at det ikke hjælper. Nu må vi se hvad der sker.
KallePalleMalle skrev:
Modafinil skulle efter hvad jeg har læst være bedst til at holde dig vågen, men kun have en begrænset effekt mht. motivation, focus etc. Mange siger dog at det hjælper på koncentration, så er ikke helt sikker.
Hvordan var din samtale med lægen? Var der nogle tests han udførte på dig?
Nemlig. Modafinil skulle være meget effektivt i forhold til koncentration, holde hjernen klar, bekæmpe svær træthed osv. Disse ting er bl.a. nogle af dem jeg har døjet mest med, derfor tænker jeg at det kunne være et alternativ. Flere beskriver at de har haft større succes med Modafinil i forbindelse med ADD. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der virker bedste på mig, eller om det overhovedet hjælper, men vil meget gerne give det et forsøg.
Det gik fint hos lægen. Jeg havde først en længere samtale, hvor jeg fik forklaret min symptoner samt komplikationer. Jeg kom dernæst til endnu en samtale, hvor jeg skulle prøve at holde mig fri fra kratom i et par dage, for at se om symptomerne vendte tilbage. Til sidst tog vi testen, hvor jeg som forventet havde ADD i følge testen.
Lige et spørgsmål til: Er der nogle her som har brugt medicin mod ADD? I så fald, hvilke præparater? Og hvilken effekt havde det på jer og jeres hverdag godt på ondt?