Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 15:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Kære psychedelia,

En af mine venner er blevet anklaget for at have fået sendt 10 mærker lsd til sit navn, en politimand ringede til ham og sagde at hans to muligheder er at betale bøde på 6000 eller at gå i retten. De har snappet de i lufthavnen så det må have været blevet sendt fra udlandet. Hvad er det bedste at gøre i en sådan situation.

Site Webmaster
Brugeravatar

Benægt. Han kan ikke gøre for at nogen sender ham LSD. Har de ikke beviser på at han har bestilt det, kan de ikke dømme ham.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

Hahaha. De truer altid på denne måde, jeg havde også fået tilsendt 0,5 gram methylone, og jeg kom til afhøring, hvor jeg blev truet med retssag, retsagsomkostninger osv. hvis jeg ikke betalt bøden på 3000 kr.

Jeg benægtede selvfølgelig alt, og de kunne tydeligt se på mig at jeg løj dem direkte op i ansigtet. 7 dage efter får jeg et brev hvori der stod at de havde droppet sagen "pga. manglende beviser".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Sig til din ven at han skal slå koldt vand i blodet. Han skal selvfølgelig fortælle dem, at han vil køre det rettens vej da han er uskyldig.
Det er som sagt dem er skal bevise at din ven har bestilt LSD og hvordan vil de gøre det?
Kontoudskrift vil ikke give dem et endegyldigt bevis. De vil måske kunne pege på hvilken overførelse eller udbetaling af et beløb, som kunne være brugt til at købe, men de kan ikke bevise at de penge er blevet brugt på at købe LSD.

Junior medlem

tror den hedder at de sender en bøde, skal han lade være med at betale bøden eller skal han sige til dem at han gerne vil i retten? Det er ikke købt med penge fra hans konto.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Så burde han være home safe. Benægt alt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Benægt! Flere gange.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

ZAAP

Senest rettet af Spotten 03 mar 2016 21:43, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Det varier meget hvor længe der går. Der blev lavet en poll her på sitet om det for et års tid eller to siden.

Jeg fik selv besøg af et par betjente kun et par dage efter at tolden havde fanget et brev. Det drejede sig dog om en del mere end et par mærker. Jeg benægtede selvfølgelig ethvert kendskab og tiltalen blev frafaldet nogle måneder senere.

I et enkelt tilfælde er der gået op til et år før politiet kom og at der går en måned eller to er ikke usædvanligt. Mere end tre måneder er dog vist sjældent.

Når det er flere breve du mangler er det nok en god ide at sørge for at du ikke har noget inkriminernde liggende eller på din pc eller telefon hvis de kigger forbi.

Medlem

ZAAP

Senest rettet af Spotten 03 mar 2016 21:42, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Hvordan kan det i det hele taget lade sig gøre at få snuppet LSD i posten? De sprætter vel ikke almindelig brevpost op for se indholdet, eller. LSD er farveløst, og lugtfrit. Hvordan kan det lade sig gøre?

Medlem

ZAAP

Senest rettet af Spotten 03 mar 2016 21:43, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvordan kan det i det hele taget lade sig gøre at få snuppet LSD i posten? De sprætter vel ikke almindelig brevpost op for se indholdet, eller. LSD er farveløst, og lugtfrit. Hvordan kan det lade sig gøre?

I kan se her hvordan det foregår. Det er fra en TV2 razzia udsendelse optaget hos Skat i Kastrup. Der mangler desværre en del i starten og til slut men det giver alligeve en god ide.

https://www.youtube.com/watch?v=nidgsTFvT5I

Noget af det der mangler er at de først fortæller at de nu skal til at checke dagens post fra Holland og de har så sat det til side på en palle. Posten ligger i kasser der hver indeholder ca 100 breve og en politimand kommer med en hund. Politimanden fortæller at det er aftalt at i dag skal der checkes post fra holland. Det gøres regelmæssigt men langt fra hver dag.

Hunden checker bare kasserne - ikke enkeltbreve. Markerer den på en kasse bliver alt i kassen gennemgået som vist. Grunden til at de har taget post fra Holland fra er at der er et kendt afskibningssted for narkotika.

Selvom hunde ikke kan lugte LSD og brevet ser tilforladeligt ud risikerer man altså alligevel at få det åbnet hvis det uheldigvis er endt i en kasse hvor et andet brev indeholder noget der får hunden til at reagere.

Medlem

ZAAP

Senest rettet af Spotten 03 mar 2016 21:44, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg ville helt undlade at bestille fra Holland. Samtlige sager jeg har hørt om de sidste par å, har omhandlet forsendelser fra Holland. Jeg har selv lige været gennem en lang sag om to mærker derfra. Omvendt har jeg aldrig haft problemer med at bestille fra andre europæiske lande.

Til trådstarter vil jeg ligesom de andre anbefale at benægte al kendskab til forsendelsen. Og hvis du bor i København er du så heldig at have gratis retshjælp til rådighed i form af RUSK på Nørrebro. De er super flinke og hjælper glædeligt med sager omhandlende euforiserende stoffer. Både via rådgivning og i nogle tilfælde ved at tage med i retten og agere forsvarer. Så hvis du benægter og politiet ikke dropper sagen, så skynd dig at tage kontakt til RUSK! Og lad ellers være med at udtale dig

Medlem

ZAAP

Senest rettet af Spotten 03 mar 2016 21:44, rettet i alt 1 gang.

Medlem

ZAAP

Senest rettet af Spotten 03 mar 2016 21:45, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
enten det, eller så holder de øje med dig nu.

Medlem

ZAAP

Senest rettet af Spotten 03 mar 2016 21:45, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Vær opmærksom på, at sagen godt kan trække i langdrag ved benægtelse, men i langt de fleste tilfælde går godt.

En ven fik tilsendt en mindre mængde MDMA og heroin (fejlsending) i to forskellige breve fra Holland. Begge blev opsnappet. Det tog adskillige telefonopringninger og besøg fra politiet på de mest nederen tidspunkter (fredag aften kl 20-21!!) med trusler om store sagsomkostninger før de til sidst, efter mere end et halvt år valgte at droppe sagen.

Benægt benægt benægt! De stakler har ikke andet end deres tomme trusler. Lejligheden blev ingen gang ransaget, men de ville selvfølgelig heller ikke have fundet noget ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]