Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 15:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Din mening og et nyt site med den beskrevne vision
Jeg ville meget gerne bidrage og arbejde for at nå disse 30%  30%  [ 3 ]
Jeg synes at poster er en prætentiøs idiot 20%  20%  [ 2 ]
Jeg ville ikke deltage overhovedet 0%  0%  [ 0 ]
Jeg vil måske følge gruppens arbejde 50%  50%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 10
Forfatter besked
Junior medlem

Nu har jeg rettet teksten igen, så budskabet er tydeligt.....,

- Forme en organisation, som rådgiver især unger omkring rusmidler.
- Have andet at sig end "sig nej til stoffer". Være nuanceret og frem for alt så korrekt som muligt.
- Organisationen er i princippet et politisk parti, som kun har én mærkesag: en holdningsændring, ultimativt komplet liberalisering af lov om euforiserende stoffer
- Organisationen skal producere informationsmateriale skrevet af folk med mindst et par år på universitet i den relevante disciplin, meget gerne længere end et par år, FÆRDIGE akademikere er i høj kurs, men du behøver ikke at have en fancy uddannelse for at deltage; hvis du er god til noget og vil bidrage, er du velkommen .
- I opstartsfasen har "partiet" ikke noget økonomisk fundament; i denne fase er målet af producere noget materiale, der både er stuerent nok til at ramme bredt, men samtidigt "revolutionerende" nok til, at det vil blive lagt mærke. Jeg havde forestillet mig, at de folk, som virkelig tror på målet DONEREDE lidt af deres tid organisationen.
- Organisationen om sagt mere et politisk parti, end det er en community baseret på et BBS Forum. Der bliver en side, men det bliver en simplere side. Der vil være tekster, folderne som kan printes, der vil være en slags blog, men indholdet vil være rimeligt strengt kontrolleret for opretholde en vis standard.
- Ultimativt kunne det udvikle sig til et reelt politisk parti, som stiller op i lokalvalg og måske engang til Tinget. Who knows....
- Men det umiddelbare mål, er at sprede den HR viden, vi alle VED kan redde liv rent bogstaveligt og styre folk meget mere sikkert igennem, hvad der forbliver en meget farlig verden.

Og alle er velkomne, jo flere jo bedre, hvis du er enig i at, forbuddet har fejlet, og en ny løsning må findes, er du én af os :)

Senest rettet af T Flavius Augustus 15 mar 2016 23:16, rettet i alt 3 gange.

Junior medlem

"Forbudspolitik fremmedgør vores ungdom. Diskrepansen mellem hvad de får ind med modermælken, og deres egne oplevelser fra virkeligheden, giver hele vores samfund et legitimitetsproblems; De fleste moderne unge spørger sig på et tidspunkt, "hvorfor skal lytte til at system, som tydeligvis har et flexibelt forhånd til sandheden. Hvis vi har love, der er så tydeligt hykleriske, at instragram-generation tænker eksistentialistiske tanker, er hele vores system i stor fare for at miste den legitimitet, som vi tager for givet. Vi accepterer valgresultater og overholder, for det meste, og det vi, fordi det har vist sig, at vor nuværende vores styreform er accepteret af befolkningen som rationelt og pragmatisk. Hvis en hel generation vokser med idéer om en retsstat, som ikke længere har jordkontakt, vil den historiske legitimitet gå tabt meget hurtigt, og når århundreders legitimt styre kollapser, er voldelige revolutioner ikke langt væk. Verdenshistorien er essentielt én lang Machiavellisk farce af kollaps og voldelige revolutionen.
Pointen er, at love, som kun eksisterer, fordi de engang blev vedtaget (lige reality-stjerner er kender for at være på tv), er en meget plet på et samfund, som med underbyggende empiri kan kaldes "The Absolute Pinnacle of Human Civilization". Kort, i et frit land, bestemmer borgeren selv, hvilke substanser, hvis nogen, denne ønsker at indtage, så længe denne ikke påvirker andres rettigheder. Dette er den oprindelig definition af "liberty" "

Dedikeret medlem

velkommen til Psychedelia (et HR-site) :-D
hvad er det helt præcist du prøver på at sige?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Intet af det du skriver har noget at gøre med overskriften eller det underfora du har posted i.. Og er temmelig usammenhængende. Derfor erklærer jeg det hermed for rambling :P

I øvrigt er HR kernen i psychedelia.dk. Hvis du tror du kan skabe noget bedre, som ikke allerede findes her eller andre steder på nettet, så held og lykke.

Junior medlem

Hej. Jeg har var med fra starten, medlem 7.

Og der missede vi en chance for blive en seriøs organisation; vi blev meget hurtigt forbundet med enorm stigma og fik et meget dårligt ry i den kulørte presse.

Det var ikke nogens skyld den gang, alt var bare lidt kaotisk, vi var lige fra shaman.dk og copenhagen mushroom something.

Nu har folk for længst glemt om os igen, så nu synes jeg, at vi forme to distinkte former af sitet.

Sitet, som det er nu, fortsætter og gør, hvad det vil.

Og hvis vi kan samle kvalificeret man power nok, så synes jeg, at vi andre skal starte en seriøs organisation og gøre et seriøst arbejde for at blive respekteret stemme i debatten, en stemme, der bliver lyttet til, og ikke mindst en stemme, der vil være efterspørgsel for.

På kort sigt reder vi unge liv ved at skrive oprigtig information. Det er stort nok i sig selv.

Men på længere sigt, skal vores organisation være respektabel. Vores budskab skal ikke være "gør alle stoffer lovlige", men derimod "hvad kan vi gøre. nu hvor forbud har grundigt decideret sig selv". Målet er stadig at ændre hele samfunds holdning til rusmidler, men vores retorik skal være mere subtil og altid på sikkert grund videnskabeligt.

Jeg ved, at der er mange professionelle behandlere, som ønsker sig noget ala dette her, så måske skal vi ikke arbejde ret hårdt, før projektet har nok moment til at drive sig selv.

Junior medlem

Frugthat skrev:
Intet af det du skriver har noget at gøre med overskriften eller det underfora du har posted i.. Og er temmelig usammenhængende. Derfor erklærer jeg det hermed for rambling :P

I øvrigt er HR kernen i psychedelia.dk. Hvis du tror du kan skabe noget bedre, som ikke allerede findes her eller andre steder på nettet, så held og lykke.

Du har ret, min overskrift og indlæg passede ikke helt sammen; men jeg meget seriøst omkring mit forslag.

Det var mening, jeg også ville skrive om at en ny Ethnoplanet.dk og/eller RC shop, men posten blev for. Jeg undskylder.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej, du. I min forholdsvis korte tid på psychedelia har den betydet, at jeg er kunne blive spejlet i min interesse for rusmidler af andre, og jeg er blevet mødt hvor jeg var, af folk med mere erfaring på bagen og mere viden om denne verden end jeg selv har besiddet. Det har været et sted, hvor jeg har kunne finde et øre, der ville lytte og en skulder at støtte mig af, da det brændte på. Den har rent ud sagt reddet min røv og det er også grunden til jeg bliver - for eksistenserne her, såvel som et ønske for at præge andre gennem medmenneskelig kontakt.

Held og lykke med dit oplysningsprojekt. Det er en nobel sag og intet skal tages væk fra det. Forstår ræsonneringen i, at sådan en organisation af natur kræver en vis centralistisk struktur. Mit indtryk af psychedelia er dog, at denne i lang tid har haft et andet fokus end du har i tankerne. Og denne er ikke nødvendigvis af ringere seriøsitet, men tjener en anden funktion. Jeg tror på at møde folk i øjenhøjde og give dem et sted at være, dele erfaring og få råd med på vejen, og der jeg ville vælge at ligge min energi personligt.

PS taler selvfølgelig udelukkende på vejene af mig selv.

God vind.

Junior medlem

Tak. for dit input. Jeg er glad for, psykedelia.dk stadig gør et godt stykket arbejde. Ville du ikke have foretrukket, at den info, du havde bruge for, var meget bredere tilgængelig?
At politiets propaganda om afbrændte og/eller smeltede hjerner var i det mindst suppleret med ÆRLIG viden. At din læge kunne have fortalt dig, alt hvad du ville vide.
Jeg har utallige gange set lavtstående politimænd stå og fortælle om stoffer, om Ecstasy sagde han "det er ligesom med LSD, det kan brænde hjernen af".
Det er den info, det fleste unge får. Vi skylder dem bedre.
Og de fleste ved jo nok også at, E ikke brænder hjernen sammen som et strygejern, i den periode med Ecstasy-relaterede dødsfald slet ikke forsaget af det aktive stof i tabletter,
men af dehydrering. Pillerne fik folk til at danse som gale uden at drikke vand, og de døde. Havde de taget de samme piller og fulgt Harm Reduction råd om MDMA, var de IKKE døde.
Det er godt eksempel på, hvor politiet står i vejen for rigtig information. Indstillingen hos politiet er: "disse stoffer er ulovlige, information om dem er spild af tid; ingen indtager dem, fordi forbuddet virker perfekt, så oplysning er unødvendigt."

Men mit mål er andet, det er mere et politisk mål, om at drive et gradvist holdningsskift med solide argumenter og god videnskab.
Psykedelia er stadig sådan lidt et "cool place", og det faktisk, det, som er charmen.

Men for at nå bredt ud, af blive en bevægelse gravitas og pondus, må målgruppen være bredere.
Dette er faktisk en slags semipolitisk parti, jeg taler om, hvor mærkesagen er liberalisering af rusmidler.
Det er faktisk slet slet ikke så skør en idé, som det lyder, der er mange i den borgerlige blok, især Venstre og K, som aktivt støtter fri Hash og heroin-udlevering.
Når de borgerlige er nået så langt, så burde rød stue være nem nok at få med på vognen.

Og hvis ingen gider at være med, så starter jeg bare selv, and I will be hogging all the glory

Moderator

Vi er helt på bølgelængde, for selvfølgelig bør den viden udbredes, og unge skal mødes med reel info, ikke skræmmekampagner.

Men som du siger, så kræver det mål du søger en anden platform. Må sådan en snart springe op.

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Hej T Flavius Augustus

Det du skriver er fuldt af grammatiske fejl, og vækker straks min mistanke om at du bruger Google translate og oversætter til dansk. Du bruger mange fine ord, og det faktum at du åbenbart ikke tager dig tid til, at læse korrektur på sådan en lang og fornem prædiken, virker i min optik mystisk.

Hvis du ikke allerede er bekendt med det, kører psychedelia.dk kun lige rundt, da vi afhænger af donationer, og det virker ikke ligefrem til at det strømmer ind. Og hvis der kommer flere penge i kassen, er der vist også lidt planer om, blandt andet, at dele flyers ud i nattelivet, for at fremme Harm Reduction, til den brede befolkning.

Men jeg synes at du skal prøve at skrive én gang til, på MAX 10 linier, hvad det er DU har af idéer der skiller sig ud fra psychedelia, og hvordan det skal finansieres :)

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Junior medlem

Koalabjørnen skrev:
Hej T Flavius Augustus

Det du skriver er fuldt af grammatiske fejl, og vækker straks min mistanke om at du bruger Google translate og oversætter til dansk. Du bruger mange fine ord, og det faktum at du åbenbart ikke tager dig tid til, at læse korrektur på sådan en lang og fornem prædiken, virker i min optik mystisk.

Hvis du ikke allerede er bekendt med det, kører psychedelia.dk kun lige rundt, da vi afhænger af donationer, og det virker ikke ligefrem til at det strømmer ind. Og hvis der kommer flere penge i kassen, er der vist også lidt planer om, blandt andet, at dele flyers ud i nattelivet, for at fremme Harm Reduction, til den brede befolkning.

Men jeg synes at du skal prøve at skrive én gang til, på MAX 10 linier, hvad det er DU har af idéer der skiller sig ud fra psychedelia, og hvordan det skal finansieres :)

Jeg bruger ikke google translate, jeg er bare vant til at skrive på Engelsk med en spell checker. Og du har ret, jeg skriver sjusket. Jeg er programmør, og der skriver jeg meget kortfattede kommentarer, som ingen andre skal læse; det har jeg nok bare gjort for længe. Jeg skal nok tage mig lidt sammen.

Det er en god idé om at omskrive definitionen, hvad synes du om dette?

- Have andet at sig end "sig nej til stoffer". Være nuanceret og frem for alt så korrekt som muligt.
- Organisationen er i princippet et politisk parti, som kun har én mærkesag: en holdningsændring, ultimativt komplet liberalisering af lov om euforiserende stoffer
- Organisationen skal producere informationsmateriale skrevet af folk med mindst et par år på universitet i den relevante disciplin, meget gerne længere end et par år, FÆRDIGE akademikere er i høj kurs, men du behøver ikke at have en fancy uddannelse for at deltage; hvis du er god til noget og vil bidrage, er du velkommen .
- I opstartsfasen har "partiet" ikke noget økonomisk fundament; i denne fase er målet af producere noget materiale, der både er stuerent nok til at ramme bredt, men samtidigt "revolutionerende" nok til, at det vil blive lagt mærke. Jeg havde forestillet mig, at de folk, som virkelig tror på målet DONEREDE lidt af deres tid organisationen.
- Organisationen om sagt mere et politisk parti, end det er en community baseret på et BBS Forum. Der bliver en side, men det bliver en simplere side. Der vil være tekster, folderne som kan printes, der vil være en slags blog, men indholdet vil være rimeligt strengt kontrolleret for opretholde en vis standard.
- Ultimativt kunne det udvikle sig til et reelt politisk parti, som stiller op i lokalvalg og måske engang til Tinget. Who knows....
- Men det umiddelbare mål, er at sprede den HR viden, vi alle VED kan redde liv rent bogstaveligt og styre folk meget mere sikkert igennem, hvad der forbliver en meget farlig verden.

Og alle er velkomne, jo flere jo bedre, hvis du er enig i at, forbuddet har fejlet, og en ny løsning må findes, er du én af os :)

Junior medlem

Plejadestjerne skrev:
Vi er helt på bølgelængde, for selvfølgelig bør den viden udbredes, og unge skal mødes med reel info, ikke skræmmekampagner.

Men som du siger, så kræver det mål du søger en anden platform. Må sådan en snart springe op.

Ja, det er præcis, det budskab, som er kernen i, hvad jeg prøver at få stablet på benene. Der er ikke noget galt med psy.dk, men sitet bliver aldrig "stuerent" nok til at påvirken den politisk debat.

Du ville være et glimrende stiftende medlem. Har du nogen færdigheder? HTML/PHP? (til siden). Jeg kan skrive apps til smartphones (Java til Android, og Objective C til iOS) , som automatisk henter den nye litteratur fra en central server. Disse apps vil så fungere som en gammeldags pleje. Og det er jo virkelig målrettet unge.
Der vil være et leksikon, som her, bare meget mere omfattende, og så vil der være en samling af essays og noveller, som er blevet godkendt af ledelsen, fordi de udtrykker en central pointe, enten prosaisk eller poetisk.

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
T Flavius Augustus skrev:

Det er en god idé om at omskrive definitionen, hvad synes du om dette?

Det gjorde det lidt mere spiseligt :)

Så har jeg 2 spørgsmål til dig indtil videre:

-Går du ind for at ALLE stoffer skal være lovlige?
-Ligger du til venstre, i midten eller til højre rent politisk? Den umiddelbare "vibe" jeg får fra dig, er at du ligger godt til venstre

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Jeg undskylder lige på forhånd her, er pisse skæv, kan ikke rigtig danne ordentlige sætninger på skrift lige nu, og mistolker muligvis også noget.

Disse 2 punkter, kræver bedre forklaring:

Jeg læser det som om, at du vil rådgive unge til et "ja til stoffer", eller ihvertfald ikke rådgive dem til et "nej til stoffer".?

Personligt mener jeg, et "nej til stoffer" for unge mennesker, må være det bedste udgangspunkt.
Men nem adgang til rigtig viden og HR mangler, for dem som vil eksperimentere alligevel.

Er dit partis hovedformål at sprede HR til de unge?
hvis det er unge mennesker der er målgruppen, så må du mødes med dem, på deres niveau.
F.eks. På de sociale medier og i app-verdenen, måske enda i form af et spil?.. Hmm...

Eller er hovedformålet at gøre stoffer lovlige?
Så skal du i et debat program på DR2, hos ham journalisten med de store læber.

Synes det er kontroversielt at blande harm reduktion sammen med liberalisering af stoffer.?

Men held og lykke med projektet, går da ind for både liberalisering af stoffer og HR for unge :D

P.s.
Sidder lige her i min skævert og kigger på den fine mixe-bakke jeg har fået i den lokale kiosk. som et jointpapir firma har lavet.
og der er der plads til masser af info omkring HR og rammer sikkert også den helt rigtige målgruppe som har brug for HR?.. Hmm? :roll:

:peace: :

Moderator

Augustus, du bør IMO genoverveje hvilken funktion din organisation skal have. Unge mennesker fanger du ikke med en elitær centralistisk organisation, der eksegerer den nyeste fagviden. Dem fanger du ved at møde dem mellemmenneskeligt der, hvor de er. I det tilfælde er en konstellation som psy.dk efter min mening et fantastisk eksempel på det, der virker. Må endnu engang insistere på, at strukturen ikke er et udtryk for useriøsitet, men afspejler den funktion siden tjener.

Hvis du vil ind og præge den brede debat, på den måde du taler om, så kræver det evt. en forening, der kan være organiseret mere centralistisk/elitært, hvor du får nogle fagfolk med; fra behandlingssystemet, fra det juridiske system, fra den medicinske verden. Det vil give budskabet en anderledes tyngde i den henseende. Men det vil IMO være svært at bridge den gap i mellem at være politisk forening med fokus på offentlig italesættelse og oplysning, og så blive samlepunkt for den unge 'stofundergrund' og go to place for råd om HR.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Psychedelia.dk er forening nu, du kan bare gøre din indflydelse gældende.
Det er måske gået trådstarterens næse forbi.
mvh
kk

viewtopic.php?f=9&t=46456&p=634196&hilit=forening#p634196

Ps. Blowjobs giver heller ikke custom titler mere

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Som Yeti skriver er Psychedelia - også i foreningsregi - stadig en centralt styret enhed. Fokus har i første omgang været at flytte sitet administrativt fra enkeltpersoner til foreningsniveau. Derudover har Psychedelia som forening jo været repræsenteret ved Kulturnatten sidste år, og der er blevet sendt følere ud (og ikke mindst ind) til forskellige foreninger og andre interessenter, der deler dele af eller hele vores værdigrundlag. Så arbejdet er i gang. Hvis trådstarter føler, at boardet - som jo stadig klart er vores primære fokus - er en hæmsko for det mere politisk-lobbyistiske arbejde (det kan der sådan set være en reel pointe i), er det jo en fin idé at forsøge at starte et seperat initiativ på benene. Det er selvfølgelig vigtigt at bevidstgøre sig, at der findes en hel del beslægtede initiativer i forvejen, som man måske kunne koble sig på i stedet for at prøve at genopfinde den dybe tallerken. Fx

Psykedelisk Samfund https://www.facebook.com/psykedelisksamfund/?fref=ts
SSDP Danmark: https://www.facebook.com/ssdpdenmark/?fref=ts
Gadejuristen: http://gadejuristen.dk/
Hampepartiet

Det jeg prøver at sige er, at du - trådstarter - ikke er den første til at få sådan en indskydelse. Jeg - og sikkert også flere fra admingruppen - vil selvfølgelig gerne bistå med sparring - og boardet er jo et ideelt sted at kaste sådan nogle idéer op - men projektet vil skulle være noget længere i processen, før vi eventuelt fra centralt hold ville involvere Psychedelia i det.

Og endelig studsede jeg lidt over denne kommentar

Citat:
Det er faktisk slet slet ikke så skør en idé, som det lyder, der er mange i den borgerlige blok, især Venstre og K, som aktivt støtter fri Hash og heroin-udlevering.

Det er simpelthen noget vås! De eneste partier som støtter officielt op, er Enhedslisten og LA. SF, Alternativet og Dansk Folkeparti har bakket et lovforslag op vedr. medicinsk brug af cannabis, så det er gået i anden behandling, men har stadig ikke en generel legaliseringsdagsorden. Sidstnævnte absolut heller ikke en afkriminaliseringsdagsorden. Dem der konsekvent blokerer for nogen form for nytænkning på rusmiddelområdet er S, K og V. Undtagelsen er selvfølgelig omkring heroinudlevering til de hårdest ramte stofbrugere, men rammerne omkring det initiativ er stadig så ufleksible og absolut ikke i øjenhøjde, at unødvendigt mange dropper det og vender tilbage til at skaffe dope via det sorte marked med kriminalitet, sygdom og alskens elendighed til følge.

På regionalt plan har flertal i Københavns Kommune i en årrække arbejdet for at få dispensation til at sælge cannabis til rekreativt forbrug. Det er igen konsekvent blevet blokeret af regeringer på begge sider af det traditionelle højre-venstre spektrum (ligesom det er værd at nævne at V og K's repræsentanter konsekvent har modsat sig). I det store perspektiv er det selvfølgelig vigtigt at huske på, at VK-regeringen fra 2001 stod for den såkaldte "normaliseringsproces" i forhold til Christiania, hvilket jo skabte et kaos af dimensioner i København med flerårige bandeopgør omkring det sorte cannabismarked. V og K (og DF) har i det hele taget stået for de mest katastrofale beslutninger i nyere dansk historie, hvis man støtter en pragmatisk og menneskelig stofpolitik. Øget fokus på kriminalisering og straf af brugerne, kæmpe ekstraudgifter til politi og kontrol, indførelse af visitationszoner mv. Og der er så vidt jeg ved ikke umiddelbart udsigt nogen større selvrefleksion på det område.

Bottomline: Jeg tror ikke du skal regne med støtte til dit projekt derfra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]