Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle,

Under høst lige efter jeg hængte den sidste plante ind i teltet bankede det voldsomt på døren, og 10-12 minutter senere borede de låsen og skaffede sig adgang. Da de begyndte at bore stod min dør nærmest og rystede, jeg tog min jakke og sko på og droppede derefter ned fra altanen og slog mig af h.t. Jeg kom så tilbage dagen efter og fandt en seddel på døren "kontakt nordsjællands politi for nye nøgler til din lejlighed". Der var flere faktorer, specielt alt for meget lugt fra planterne, daglig musik og rygning. Jeg tror egentlig ikke jeg kunne have holdt noget som helst længere lige meget hvad. Det er prisen for at dyrke midt i en boligblok.

Anyways de sigtede mig for 20-21 skunk planter og 436g tørre blade; det var 11 mk ultra(10 toppede heraf 1 knækket derfor de 11-12 planter + 9 små stiklinger + 2 poser med 436g tørre blade.

Så kommer spørgsmålet: Hvad kan jeg regne med af bøde og straf? Det er over 13 år siden jeg blev idømt 6 mdrs betinget i 2 år for butikstyveri, røveriforsøg og indbrud, dog uden at få nogen bøde overhovedet, gid det går ligeså igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 09:54, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Jotak for den vurdering, har også kigget www igennem og bøden ligner omkring 5000,- hvis det bare er det og 90 dages betinget er jeg længe glad.

Altså jeg mener også helt klart at det er betinget straf, men bødens omfang er jeg slet ikke klar over.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 09:54, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Friedrich Gauss skrev:
Tror beløbet måske er lidt større.

http://www.stage.as/wp-content/uploads/ ... samlet.jpg

Held og lykke med det. Du burde få en medalje i stedet for en straf! :D

Dit link specificerer så intet, og det er hash ikke skunk. Medaljen kan jeg godt undvære, dog ikke min pokal :wink:

Junior medlem

Er der nogen der kender specifikt til bødestraffems omfang?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hvis du får en fængselsdom, betinget eller ubetinget, så tror jeg ikke, du får en bøde. Så vidt jeg ved, er der forskel på straffesager og bødesager, men jeg er ikke jurist.

Junior medlem

Der må være nogen der ved mere præcist hvad jeg kigger på her...??? Nogen andre udmeldinger please :?:

Dedikeret medlem

Du må argumentere for at det er til eget brug. Ellers kommer du sandsynligvis i fængsel.

Her er nogle bødetakster (til eget brug): www.justitsministeriet.dk/sites/default ... toffer.pdf.

Junior medlem

Enspænderen skrev:
Du må argumentere for at det er til eget brug. Ellers kommer du sandsynligvis i fængsel.

Her er nogle bødetakster (til eget brug): http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... toffer.pdf.

Sikke noget værre vrøvl at sige du kommer i fængsel for 20 planter, det er da en generalisering af straffelov samtidigt med at jeg jo automatisk bliver sigtet for videresalg når det er 20 planter og ikke 3, som så ville havde været en sigtelse der hed til eget forbrug. Nåh, men jeg har set den der du linker til før, og det ligner jo de 5000,- som jeg snakker om.

Indlæg fra andre ville være rigtig godt - er der nogen der ved hvad jeg kigger på af bøde.

Dedikeret medlem

I tabellen står der: En bøde på 5000 kr. for hampeplanter, der til sammen vejer op til 1 kg. Men hvad nu hvis de vejer mere end 1 kg.? Det står der ikke noget om. Jeg tolker tabellen på den måde, at hvis de vejer mere end 1 kg., så får man ikke nogen bøde, men en fængselsstraf i stedet for. Men jeg er ikke jurist, så hæng mig ikke op på det.

Junior medlem

Enspænderen skrev:
I tabellen står der: En bøde på 5000 kr. for hampeplanter, der til sammen vejer op til 1 kg. Men hvad nu hvis de vejer mere end 1 kg.? Det står der ikke noget om. Jeg tolker tabellen på den måde, at hvis de vejer mere end 1 kg., så får man ikke nogen bøde, men en fængselsstraf i stedet for. Men jeg er ikke jurist, så hæng mig ikke op på det.

Altså 20-21*46g(pr. plante) = 966 :wink:

Dedikeret medlem

Den tabel er aldeles uddateret, glem den. Du får ingen bøde, du får en betinget eller ubetinget frihedsstraf.

Planterne omregnes med faktoren 38 g hash per plante og summen fratrækkes 25 %. Dvs din sigtelse må være omkring 598 gram + din tørrede skunk (jeg regner ikke med, at det reelt set er blade).

Dvs omkring 1 kg hash (det er hvad der regnes i), hvilket afhængigt af dine personlige forhold vil ende mellem 10 og 40 dage hvis sigtelsen er til eget brug. Er den for videresalg må du forvente langt strengere straf. Er det til eget brug, burde det ikke være nogen sag at få gjort straffen betinget - muligvis med vilkår. Igen dog afhængigt af personlige forhold, hertil er du jo også tidligere straffet.

Har du ikke fået en konkret sigtelse endnu? Eller har du bare undgået politiet? Du specificerer i hvert fald ikke hvorvidt sigtelsen er mhb. salg eller til eget forbrug.

Dedikeret medlem

hej!
:?: lidt offT: hvorfor kalde det et skunk-labatorium?
det gir en ret twisted negativ-betonet opfattelse ala: hvid kittel og super-sterile forhold, hvor der specifikt dyrkes skunk-strains osv.. :eyes:

jeg håber sku du slipper med en advarsel.. (det kræves f.eks. en del plantemateriale til at lave nol ;) )
-at dyrke cannabis til personligt forbrug, bør IMO veje højt! (no pun) da du jo så ikke støtter pengegriske narko-ringe af diverse arter..
loven er desværre håbløst bagud! -ja nærmest bagvendt :/
:peace:
vh S

edit* Randoms bud på straf er sku meget reelt!
(medmindre det bare var gamle gemte dækblade?)

hej RN :hjerte:

Junior medlem

Politiet sagde der var blevet konstateret "skunklaboratorium"

Jeg blev sigtet for med henblik på videre salg, og det var 21 planter og 436g tørrede blade(kun tørre blade). Hvad så??

Dedikeret medlem

Du må fortælle dommeren hvor meget du ryger om dagen. Og så må du opstille et regnestykke, der viser, at alt hvad du har dyrket passer perfekt med dit forbrug. Der er ikke noget i overskud, som du kan sælge ud af.

Det burde hedde et skunkgartneri, hvis det endelig skulle være.

Junior medlem

Er det virklig rigtig jeg står til at risikere ubetinget fængsel for 21 planter og 436g tørre blade?????

Dedikeret medlem

Hvis det er mhb. på videre salg så vil jeg klart tro, at anklageren vil gå efter en ubetinget straf. Jeg er personligt bekendt med nogen der har afsonet for 2-300 gram.

De relevante spørgsmål er: Har de din telefon, havde du en vægt, har der været nogen form for salg og kan du realistisk argumentere for et højt nok forbrug. Hvis: Ja, nej, nej og ja, har du en ret god sag. Folk har fået rene betingede domme for langt over 1 kg hash til eget forbrug.

Er de "tørrede blade" vitterligt bare blade, eller er det trim / skud? Du skrev at du var midt i høst. Samtidig kan det også forventes at det at du stak af og besværliggjorde efterforskningen kunne blive trukket frem som et argument imod din karakter. Er det en tilståelses sag?

Du er i øvrigt velkommen til at sende en PM, hvis du ikke ønsker en offentlig debat - selvom det jo ville kunne hjælpe andre, at holde det offentligt. Jeg er ikke jurist men har efterhånden en del erfaring på dette område..

Hej STWOD :)

Junior medlem

Jamen lad os bare holde det offentligt så, selvom jeg er pænt syg af min egen situation, jeg har det rimlig dårligt, da jeg kan blive sanktioneret økonomisk og boligmæssig hvis jeg kommer ind og sidde over 6 mdr.

De tog min telefon, men jeg fik den tilbage dagen efter da jeg meldte mig på stationen uden de sendte den til check.

Jeg havde en 1 lille digital vægt og 10-15 store poser.

De tørre blade var bare små hjælpeblade og lidt trim, men ingen skud.

Jeg tilstod og udtalte mig til afhøringen, at jeg nedbrød skunken med isoprophyl alkohol til en klar væske, som jeg blandede med cremer og shampoo'er for at lave kraftmedicin.

Blev som sagt automatisk sigtet for med henblik på videre salg.

Dedikeret medlem

Jamen så har du jo allerede tilstået at du har dyrket cannabis med henblik på salg. Det var dumt af dig, for så bliver du selvfølgelig også dømt for det. Der er ikke noget du kan gøre ved det nu.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]