Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 19:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 maj 2013 12:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2012 18:31
Indlæg: 213
Jeg er blevet bustet et par gange i at ryge på mit opholdssted. Det er et sted jeg bor, har adresse her, fået ny læge her, og mit sygesikringsbevis har også denne adresse som bopæl. Hvis de vil gennemrode min "lejlighed" som er mit værelse - skal de så have en dommerkendelse, eller har de juridisk ret til at gå herind med evt. politihunde? Og har forstanderen også ret til bare at gå herind?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2013 13:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 apr 2011 00:33
Indlæg: 84
jeg har nogle venner forskellige steder, der også har fået sådan et værelse.. :)
men på grund af du stadig er under skolens varetægt kan du bare komme og rode dit pis igennem, hvis der er den mindste mistanke... det er min erfaring..

Håber dog du er faldet godt til hvor end du nu er landet, og må du ha' en forsat go dag.
:-)

///RøgetSkinke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2013 13:30 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 apr 2013 11:21
Indlæg: 28
Geografisk sted: I et frø under jorden?!? o.0"
jeg har stort set boede på opholdsted hele min ungdom, ca fra jeg var 9år gammel til jeg var 18år, så jeg må sige jeg har en del erfaring ang det..
men ja de har ret til at gennemrode dit værelse så tit de vil, uden en dommerkendelse, både de ansatte og "forstanderen"(lederen), jeg fik tjekket mit ca 2-3 gange om måneden pga røg, pulver osv.. (man har det jo ikke specielt godt når man bor sådan et sted, psykisk set, så Jeg må sige jeg skulle ihvertfald bruge noget, til at få en anden virkelighed ind i mit liv, hvis du forstår)
og hunde kan også godt ske det kommer, men så skal de også have en mistanke om at du har en lidt stor mængde, de fik en hund op til mig, men der havde jeg dog også, ca. 42g gemt inde i min lænestol, på værelset så det er jo lidt forståeligt alligevel.

men håber da du klare den, og håber du kunne bruge det vil noget :)

Mvh. Rasta

Peace Out.. :peace:

_________________
Why Drink And Drive When You Can Smoke And Fly?! :hm:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2013 13:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2012 18:12
Indlæg: 38
Geografisk sted: Syd på!
Er ret sikker på dit opholdssted har en form for regelsæt som du sikkert også er blevet gjort bekendt med i forbindelse med du flyttede ind? De må som Skinken siger: rode dit værelse igennem hvis der er mistanke om noget der ikke burde være der. :)

For en del år siden boede jeg selv på et opholdssted i forbindelse med en afsoning, jeg var der i et års tid og havde det som blommen i et æg! :)

Min erfaring er at det simpelthen bare gør det hele så meget nemmere og ikke mindst behageligere at være der, hvis man blot overholder de simple regler der nu er på sådan et sted ;)

Få det bedste ud af det og fortsat god dag :)

_________________
Slå aldrig en større bager end du selv kan bolle ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2013 14:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 jul 2011 21:14
Indlæg: 807
Jeg har været i behandling på hjulsøgård i 2½ år og må give de andre ret.

Hvis de virkelig har en grund/mistanke til at komme og kigge dine ting igennem så skal de nok få bøjet og drejet tingene så de får muligheden.
Derimod skal det også siges at det eneste jeg oplevede mht at få tjekket sine ting var det kun i indslusningen (lige når man kommer og bliver afgiftet) de tjekkede ens ting. Efter man var kommet ind i selve behandlingen var der ingen der fik tjekket noget som helst fordi der var en god indstilling til tingene osv. Plus vi som e-view siger havde det pisse godt hvor jeg var :D også dem som afsonede (behandlingsdom)
håber du ku bruge det til noget og får det bedste ud af dit ophold :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2013 14:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2012 18:31
Indlæg: 213
Tak for de fine svar! Men jeg er stadigvæk lidt i tvivl, skal de kendelse for at få politiet derop/hunde? Jeg har intet liggende, men jeg vil bare være 100% obs på mine regler, og der står intet om det i de papirer jeg har fået deroppe mht. privatliv og rettigheder. :)

Go onsdag derude:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2013 01:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2012 18:12
Indlæg: 38
Geografisk sted: Syd på!
I så fald du bor på deres matrikel kan jeg forestille mig at dine rettigheder automatisk bliver en form for begrænsede. Det er vel et slags tilbud du har fået siden du bor der?

Anyway hvis du forstiller dig at politiet kommer og laver en razzia på en efterskole, så skal de jo heller ikke have en kendelse til hvert enkelt værelse de gennemsøger, ved ikk om du kan følge mig? :)

kool: Afsonede en alm fængselsdom på stedet og ikke en behandlingsdom. Var 17 dengang jeg blev dømt (9 år siden) og i stedet for at komme i et åbent fængsel så blev jeg tilbudt at afsone på et opholdssted efter nogle samtaler med kriminalforsorgen og kommunen. Havde almindelige vilkår/regler som en enhver anden indsat og skulle være under opsyn det meste af tiden, men det var et langt bedre alternativ end et rigtigt fængsel og det sagde jeg selvfølgelig ikke nej til! :)

_________________
Slå aldrig en større bager end du selv kan bolle ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2013 02:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 423
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Tak for de fine svar! Men jeg er stadigvæk lidt i tvivl, skal de kendelse for at få politiet derop/hunde? Jeg har intet liggende, men jeg vil bare være 100% obs på mine regler, og der står intet om det i de papirer jeg har fået deroppe mht. privatliv og rettigheder. :)

Go onsdag derude:)


rimelig vigtigt at vide om du er der frivillig, tvangsfjernet eller behandling/afsoning.
dernæst kommer reglerne på selve stedet.


Men du kan altid påberåbe dig retten til privatliv, om de respekterer det, kan jeg kun gisne om , når jeg ikke kender omstændighederne.

Det en ret alle mennesker skal og bør have.
http://menneskeret.dk/menneskerettighed ... familieliv

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2013 07:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2009 15:37
Indlæg: 229
Hvad med at starte med at spørge på stedet, hvad deres rettigheder er mht dine ting og dit privatliv? Og selvfølgeligt så også spørge til grundlaget for de rettigheder de måtte have, såfremt der måtte være noget du gerne vil have dokumenteret.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team