Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2024 12:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jul 2012 14:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2012 13:53
Indlæg: 3
Min svigermor havde købt nogle depressions piller i Tyrkiet som blev send med post til DK men de blev taget i tolden.
For 2 dage siden fik jeg et brev fra Politiet at jeg skulle ringe til dem.

Da pakken er sendt i min konens navn fortæller han mig at man har testet pillerne og det indeholder et ulovligt stof som hedder Medazepam.

Derfor skal vi betale en bøde på 2-3.000,- kr samt min kone ville få en plet på sin straffeattest i 2 år.

Jeg gad ikke at trukke sagen længere da vi aldrig har haft noget med politiet at gøre og derfor accepteret bøden.
Men spurgte så hvorfor mht straffeattesten....men det er helt normalt sagde Politiet da det er et ulovligt stof, derfor ville det også blive noteret i hendes straffeattest i 2 år.


Er det helt normalt eller er det forkert af ham at notere det i attesten ??.....føler bare at det er lidt hård behandling

Noget helt andet er at pakken også indeholdte 2 andre piller (æsker).....medicin mod mavesår og mod såsom tandpine....dem snakkede han ikke om men blot dem mod depression.

Så jeg håber ikke at vi også skal igennem en sag igen og bøder o.s.v...

PS: Der er ingen af os i familien som bruger stoffer eller lign.....


Håber nogen kan hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2012 14:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2007 21:33
Indlæg: 280
Geografisk sted: the Land of Ooo
Hvordan kunne de bevise at det var jer der havde sendt dem? Det er nok lidt for sent nu, men det vil være mærkeligt at blive straffet for at "andre" sender stoffer til en.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2012 14:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2012 13:53
Indlæg: 3
De havde ingen beviser men bare at den var sendt til min kone.....derefter fik vi et brev fra sundhedsstyrelsen (mener jeg det hed) hvor i de havde taget pillerne. Så gik der en måned så kom brevet fra politiet.

Men jeg sagde bare at ja...pillerne er til os.....så slog hammeren.....jeg skulle måske bare nægte det hele.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2012 15:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
De havde ingen beviser men bare at den var sendt til min kone.....derefter fik vi et brev fra sundhedsstyrelsen (mener jeg det hed) hvor i de havde taget pillerne. Så gik der en måned så kom brevet fra politiet.

Men jeg sagde bare at ja...pillerne er til os.....så slog hammeren.....jeg skulle måske bare nægte det hele.

Ja, naegt alt. Du er jo ikke ansvarlig for hvad nogen sender til dig fra udlandet, du kan jo sagtens have aftalt en forsendelse, og saa har afsenderen sendt noget andet end aftalt.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2012 20:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2012 13:53
Indlæg: 3
Afgørelse ....... 3000 kr i bøde og en plet på straffeattest i 2 år. Det er fandme noget skidt. Jeg har fast arb.... Så jeg skal ikke søge arb indenfor den nærmeste fremtid. Men det er bare noget lort med den attest.

Jeg finder mig bare lidt for hårdt straffet. En bøde er ok. Men pletten er jeg da lidt ked af og for meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2012 22:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
måske jeg tager fejl, men tror bare det er den "private" straffeattest og ikke den som en evt. arbejdsgiver skal se... http://www.politi.dk/da/borgerservice/s ... eattester/

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2012 23:01 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2008 13:58
Indlæg: 947
Geografisk sted: Kolding
måske jeg tager fejl, men tror bare det er den "private" straffeattest og ikke den som en evt. arbejdsgiver skal se... http://www.politi.dk/da/borgerservice/s ... eattester/


Ja, det mener jeg også.

_________________
Jeg danser med Mr Brownstone............................................................................. :gud: - sunshine reagge


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2012 23:36 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg mener også, at du bruger den offentlige straffeattest til at søge job. Din private straffeattest har kun politiet adgang til. Det er på sidstenævnte, at pletten vil fremgå.

Men ja. Det er en voldsom stigmatisering af mennesker. Hvis man får en større narkodom, bliver man en enorm økonomisk belastning for samfundet og en bidrager til arbejdsløsheden. Det er ikke helt gennemtænkt.

Tværtimod burde mange typer pletter fremskynde jobsøgningen, så vedkommende kan få en anden hverdag end at begå forbrydelser, og så han kan bidrage til samfundsøkonomien fremfor at belaste den.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2012 20:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg mener også, at du bruger den offentlige straffeattest til at søge job. Din private straffeattest har kun politiet adgang til. Det er på sidstenævnte, at pletten vil fremgå.

Det er praecis modsat af hvad du fortaeller. Jeg har skrevet et lille indlaeg om det her: viewtopic.php?f=73&t=39539

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2012 13:58 
Offline
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 maj 2003 01:01
Indlæg: 2633
Geografisk sted: Acidophilic environments
Tak for rettelsen!

Beklager spredning af misinformation.

_________________
"I don't know if God exists, but it would be better for his reputation if He didn't." -Jules Renard
"Then there was LSD, which was supposed to make you think you could fly. I remember it made you think you couldn't stand up, and mostly it was right.“ -P. J. O'Rourk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team