Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 18:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hej psy :)
Jeg blev her den anden dag udvalgt til en såkaldt tilfældig drugtest på mit gymnasie, jeg valgte at tilstå at jeg nyder cannabis i min fritid. Dette førte til at jeg nu er sendt i behandling i form af 4 sessioner med en elev coach, hvorefter jeg skal aflevere en ren urin test, og ellers vil jeg blive smidt ud af min HTX uddannelse. Jeg fik afvide af min uddannelses chef at jeg har skrevet under på at jeg ikke vil indtage nogen form for narko, og at jeg er okay med at tage en drugtest når som helst. Problemet er bare at jeg ikke har skrevet under på dette, eller har haft valget, og det samme gælder alle andre jeg har snakket med dette om på skolen.
Jeg vil egentligt bare gerne vide om skolen har handlet fuldstændig legalt, og evt. hvilke konsekvenser det kan have hvis de ikke har?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om de må gøre det eller ej, men hold kæft en svinestreg! Hvordan kan de være det bekendt!

Medlem

er der nogen der ved om det er noget de går på mange gymnasier? eller om det er et engangs tilfælde?
ismoke:det er sgu da et trælst problem du har der. er det ikke også rimelig diskrimmerende?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
http://www.advokatsamfundet.dk/BrugForA ... agten.aspx

Tag en samtale med en advokatvagt om sagen. Det er gratis rådgivning på højt niveau.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
hvis du har højt fravær eller er langt bagud synes jeg nu det er meget retfærdigt.

hvis det ikke er tilfældet vil jeg melde mig til koret og sige det der, er fuldstændig latterligt.
Men det er desværre virkeligheden vi skal forholde os til, som tingene står til nu.

Jeg står selv i samme situation at jeg ikke kan ryge en pind i weekenden, fordi der er chance for random drugtesting, hvor jeg er i lære, og det simpelthen ikke er en chance jeg kan tage.

Legaliser NU!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Er der seriøst stikprøver på gymnasier?
Det gymnasium jeg går på, er nærmest "kendt" som det gymnasium der ryger hash og er hippier. Og jeg har aldrig hørt om noget med stikprøver?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem

Morten på 14 skrev:
http://www.advokatsamfundet.dk/BrugForAdvokat/FindAdvokat/Advokatvagten.aspx

Tag en samtale med en advokatvagt om sagen. Det er gratis rådgivning på højt niveau.

Rigtig god idé, det vil jeg lige prøve imorgen. Tak for det.

Medlem
Brugeravatar

Skrev du ikke under på nogle papirer i forbindelse med din optagelse på skolen?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Du bør helt sikkert tage dig sammen, til at komme til advokatvagten iSmoke! Gør det! Derudover bør du selvfølgelig finde, eller anskaffe skolens optagelsespapirer/kontrakt. Så vidt jeg husker, underskriver man altid sådan en ved studiestart, og den bør indeholde et afsnit omkring stoffer, hvor det nok vil stå, hvis det er tilfældet.

Dedikeret medlem

Reglerne med drugtests og at det ikke er acceptabelt at indtage ulovlige euforiserende stoffer i sin fritid, er først kommet efter jeg er startet på andet år, dvs. at jeg ikke kan have underskrevet dem ved studiestart. Jeg regner dog alligevel med lige at kigge dem ordenligt igennem når min efterårsferie er slut, jeg er bare helt sikker på jeg ville have bemærket en sektion om narko da jeg læste reglementet.
Du har ret, jeg bør virkelig få hørt en advokat, det er virkeligt diskriminerende at skulle hænges ud pga. mine fritids aktiviteter, og det vil helt sikkert også komme i nogle arkiver omkring mig, som sikkert kan give mig problemer senere. Det virker bare risikabelt med en evt. retsag mod skolen, hvis jeg fortsat vil gå der, og der er langt til den næste HTX uddannelses institution.

Dedikeret medlem

Hvis det viser sig, at du rent faktisk har loven på din side, og der i sidste ende bliver en rettergang, så gør skolen MEGET dumt i at afskedige dig. Jeg er desværre ikke så juridisk orienteret, men jeg vil tro, at det kan give skolen et ordenlig bagslag og evt. erstatning til dig. Det er det advokatvagten kan hjælpe dig med. Under alle omstændigheder, er det vel altid rart at vide, at man rent faktisk har loven på ens side, og evt. nævne det over for skolens ledelse, især hvis testen skulle få følger for dig... Og så er det jo gratis :)

Dedikeret medlem

Testen kan få følger for mig, hvis jeg ikke næsten omgående stopper med at nyde cannabis, så bliver jeg afskediget. Det ville godt nok være rart at kunne få skovlen under dem, ingen fortjener at miste deres uddannelse på så dårligt et grundlag, hverken på min uddannelses institution, eller nogen anden, håber det vil skabe en smule mere fokus på problemer lignede dette. Jeg tror også lige, nu jeg er i gang, at jeg vil skrive en mail til undervisnings ministeriet og høre hvad de har at sige til sagen.

Dedikeret medlem

God idé! Det er bare med at anskaffe sig så mange skyts, som muligt :wink: Når du har undersøgt tingene lidt, og evt. taget en snak med advokatvagten, kan du jo nøjes med at fremlægge dine "opdagelser" for skolen og forsøge at fortælle dem, at det er forkert det de har gang i. Ud fra det, kan du så vurdere om der er grund til at gå længere end det. Men tag i det mindste en snak med ledelsen, for dig selv og andre studerende i samme situation.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Vi skal vist snart have indført et begreb i det danske sprog, der kaldes 'fritidsberøvelse'.

Så længe du ikke er direkte påvirket i skolen, og er bare en smule studieaktiv, kan jeg ikke se noget problem.
I øvrigt tænker jeg, at de helst ikke vil smide dig ud, da de fleste gymnasielle uddannelser svjv får penge pr. bestået elev (?)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo helt skørt, jeg kan ryge hash i tonsvis i dag, men alligevel gå op og donere blod i morgen.
Dog giver det meget god mening da det er en UNGDOMSuddannelse - der er jo mange der ikke er myndige endnu.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
NeXu$ skrev:
Det er jo helt skørt, jeg kan ryge hash i tonsvis i dag, men alligevel gå op og donere blod i morgen.

Det er da vel forhåbentlig løgn... svjv får man en ret lang karantæne hvis man har taget noget som helst...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Snoezel skrev:
NeXu$ skrev:

Det er da vel forhåbentlig løgn... svjv får man en ret lang karantæne hvis man har taget noget som helst...

Jeg har lige været inde og checke det. Den er god nok. Der skal gå 24 timer fra man har indtaget det sidste THC til man må give blod. Dog er hårde stoffer bandlyst. De skriver at kokain giver 6 måneders karantæne og stiknarkomaner udelukkes permanent.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Ok, reglerne må have ændret sig så... Sådan var det ikke sidst jeg læste om det...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ryger ikke hash, men det er lidt sjovt at coke f.eks. giver karantæne i en måned når hash giver karantæne en dag, når nu hash er i blodet meget længere. :P

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
NeXu$ skrev:
Jeg ryger ikke hash, men det er lidt sjovt at coke f.eks. giver karantæne i en måned når hash giver karantæne en dag, når nu hash er i blodet meget længere. :P

Jeg synes ikke det lyder helt ufornuftigt når man ser på hvor mange suspekte stoffer der findes iblandet kokain på gadeplan. Snavs som levamisol findes i langt størstedelen af de konfiskerede prøver.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]