Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 18:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Rent teoretisk
Hvis nu en jeg kender har været dum nok til at bestille kratom fra USA, og dette bliver fanget i tolden, men han blot bliver kontaktet om toldtariffen, er det så sikkert for ham at afhente denne pakke?

Spørgsmålet er måske mere specifikt, om hvis han kun bliver kontaktet ang. tariffen, risikerer han stadig at blive anklaget for at inføre "kontrollerede" liste-b stoffer?
http://lms-lw.lovportaler.dk/showdoc.as ... 80749-full

Medlem

Jeg er selv kommet til at indføre nogle svampe spore som var ulovlige og stod i samme situation, jeg skulle bare betale told af dem og så fik jeg dem udleveret. Jeg tror din dumme ven roligt kan gå ned og betale told og hente sin kratom. Jeg tror din dumme ven ville få et helt andet brev hvis de havde opdaget at det var ulovligt.

Sagt på en anden måde. Gå bare ned og hent din pakke og bestil fra et EU land næste gang :)

Medlem
Brugeravatar

Min ven takker tolderne.
Efter 9 dage i tolden, er pakken kommet frem.

De havde lavet et kæmpe snit ned i en pose calea i forsøget på at åbne pakken, og for ikke at ødelægge pakken mere, kan jeg forestille mig de er stoppet der.

På trods af at der er åbnet indtil fakturer/kvitteringerne, og der tydeligt står Kratom på flere af dem, er det hverken blevet bemærket at der er ulovlige stoffer, ej heller at han egentlig burde betale told, da pakken havde en værdi af 5-600kr.

Insane psychedelia user!

Det bliver spændende at se om panserbasserne dukker op en af dagene, banker på din vens dør og siger haps.. :)

Medlem
Brugeravatar

LovePotato skrev:
Det bliver spændende at se om panserbasserne dukker op en af dagene, banker på din vens dør og siger haps.. :)

Jah, han må heller se at få skaffet bevismaterialet af vejen. Han skulle vist allerede være igang 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]