Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 sep 2016 22:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Jeg ville gerne vide om nogle kunne fortælle mig hvad strafferammen er for at dyrke opiums valmuer indendørs under kunstlys?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2016 02:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Bøde eller op til 2 års fængsel, hvis eget forbrug. Op til 10 år hvis paragraf 191 (salg). Den ligger sammen med cannabis på liste A. Se evt bekendtgørelse om euf stoffer samt paragraf 3 i lov om euf stoffer.

Angående tidligere spørgsmål er definitionen på "eget forbrug" flygtig, det er en vurdering og ikke en fast tærskel.

Udvinder du opium / oprenser er straffen selv sagt strengere for mindre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2016 09:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2015 10:19
Indlæg: 15
Dagny skrev:
noname skrev:
Nej, det kan han ikke. Det, at de vokser på hans jord er ikke retsligt ensbetydende med, at han er i besiddelse af dem...

Forholder det sig ligedan med cannabis..? Fornemmer jeg et smuthul her?



Den bedste kommentar jeg længe har læst :D :lol: :lol: :rocking:

_________________
“When you smoke the herb, it reveals you to yourself.”
― Bob Marley


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2016 14:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
nogen der ved hvad straffen er for at købe coca blade over internettet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2016 17:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 maj 2010 05:14
Indlæg: 8
slettet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2017 13:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 sep 2016 00:19
Indlæg: 2
Jeg er nysgerrig, hvordan ville de se ud i det tilfælde at man bliver taget med ADHD medicin uden recept?

Snakker ikke om store mængder, bare et par piller, bare af ren nysgerrighed siden de er lovligt på recept, og det er hverdags medicin, om man så ville få en bøde el. ligende :)

_________________
XYZ


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2017 13:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
XYZ skrev:
Jeg er nysgerrig, hvordan ville de se ud i det tilfælde at man bliver taget med ADHD medicin uden recept?

Snakker ikke om store mængder, bare et par piller, bare af ren nysgerrighed siden de er lovligt på recept, og det er hverdags medicin, om man så ville få en bøde el. ligende :)


Hvis du ikke har en recept på medicinen, så vil det være ulovligt at besidde det.
Uden recept, og dermed tilladelse, er det som at besidde amfetamin eller andre euforiserende stoffer.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 00:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 00:05
Indlæg: 13
Hej, interessant tråd - er ny herinde - og fandt frem til tråden ved søgning på netop straf ved besiddelse af eufo stoffer;
i samme søgning fandt jeg disse skemaer (som dog oprindeligt er lavet til festivalgængere).

De er fra følgende artikel:
https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/10900354

Billede
Billede
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2017 13:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2011 15:24
Indlæg: 6
Hej,

Jeg blev her for 2 uger siden, taget på et diskotek med hvad der måske svarer til 0,1 g mdma. Der var måske ovenikøbet mindre.. Der var næsten kun sandkorn tilbage. Nå men anyways, det jeg ville spørge om er. Efterfølgende har jeg modtaget et brev, hvori der står at jeg har været i besiddelse af 0,8 g kokain?? Jeg oplyste betjenten på daværende tidspunkt, at det altså var mdma. Han virkede ret ligeglad og svarede bare "jaja, jeg vejer det når jeg kommer ind"...

Ville det kunne betale sige, for mig at køre den i retten?? Jeg tænker bare, hvor fik de 0,8 g kokain ind i billedet? Når det jeg havde på mig, var MDMA? Har betjentene på en eller anden måde givet mig en anden pose, fordi den jeg havde var tom? eller hvordan skal jeg forholde mig her?

Håber i kan hjælpe mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2017 14:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 00:05
Indlæg: 13
Dizzy999 skrev:
Hej,

Jeg blev her for 2 uger siden, taget på et diskotek med hvad der måske svarer til 0,1 g mdma. Der var måske ovenikøbet mindre.. Der var næsten kun sandkorn tilbage. Nå men anyways, det jeg ville spørge om er. Efterfølgende har jeg modtaget et brev, hvori der står at jeg har været i besiddelse af 0,8 g kokain?? Jeg oplyste betjenten på daværende tidspunkt, at det altså var mdma. Han virkede ret ligeglad og svarede bare "jaja, jeg vejer det når jeg kommer ind"...

Ville det kunne betale sige, for mig at køre den i retten?? Jeg tænker bare, hvor fik de 0,8 g kokain ind i billedet? Når det jeg havde på mig, var MDMA? Har betjentene på en eller anden måde givet mig en anden pose, fordi den jeg havde var tom? eller hvordan skal jeg forholde mig her?

Håber i kan hjælpe mig


Jeg ved ikke om det er helt ude i hampen men du kunne evt. kontakte Retshjælpen (http://www.retshjaelpen.dk/) bare for at høre hvad deres erfaringer er på det område. Altså, det lyder jo som om noget er gået galt for politiet og overfor Retshjælpen kan du jo sige at ja, du havde MDMA på dig, men du vil ikke 'dømmes' eller have bøde for kokain. Så hvad skal du gøre - eller hvad kan du gøre. Retshjælpen er gratis for alle.

Jeg har haft kontakt med dem omkring noget internet lovgivning / dating scam site - og de er ikke dømmende. Man fortæller bare om sin situation og så vender de tilbage inden for kort tid når de har talt om tingene og så får man et svar fra nogle som kender loven og alt det juridiske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2017 01:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 dec 2009 19:50
Indlæg: 165
Dizzy999 skrev:
Hej,

Jeg blev her for 2 uger siden, taget på et diskotek med hvad der måske svarer til 0,1 g mdma. Der var måske ovenikøbet mindre.. Der var næsten kun sandkorn tilbage. Nå men anyways, det jeg ville spørge om er. Efterfølgende har jeg modtaget et brev, hvori der står at jeg har været i besiddelse af 0,8 g kokain?? Jeg oplyste betjenten på daværende tidspunkt, at det altså var mdma. Han virkede ret ligeglad og svarede bare "jaja, jeg vejer det når jeg kommer ind"...

Ville det kunne betale sige, for mig at køre den i retten?? Jeg tænker bare, hvor fik de 0,8 g kokain ind i billedet? Når det jeg havde på mig, var MDMA? Har betjentene på en eller anden måde givet mig en anden pose, fordi den jeg havde var tom? eller hvordan skal jeg forholde mig her?

Håber i kan hjælpe mig


Det er jo helt håbløst. Har du modtaget den konkrete bøde, og i så fald, hvad ligger den på?
Har du haft kontakt til politiet efterfølgende, og pointeret forvekslingen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2017 01:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2011 15:24
Indlæg: 6
Wicked skrev:
Dizzy999 skrev:
Hej,

Jeg blev her for 2 uger siden, taget på et diskotek med hvad der måske svarer til 0,1 g mdma. Der var måske ovenikøbet mindre.. Der var næsten kun sandkorn tilbage. Nå men anyways, det jeg ville spørge om er. Efterfølgende har jeg modtaget et brev, hvori der står at jeg har været i besiddelse af 0,8 g kokain?? Jeg oplyste betjenten på daværende tidspunkt, at det altså var mdma. Han virkede ret ligeglad og svarede bare "jaja, jeg vejer det når jeg kommer ind"...

Ville det kunne betale sige, for mig at køre den i retten?? Jeg tænker bare, hvor fik de 0,8 g kokain ind i billedet? Når det jeg havde på mig, var MDMA? Har betjentene på en eller anden måde givet mig en anden pose, fordi den jeg havde var tom? eller hvordan skal jeg forholde mig her?

Håber i kan hjælpe mig


Det er jo helt håbløst. Har du modtaget den konkrete bøde, og i så fald, hvad ligger den på?
Har du haft kontakt til politiet efterfølgende, og pointeret forvekslingen?


Jeg har ikke fået den konkrete bøde endnu.. Og nej, har ikke gjort dem opmærksomme på det endnu..

Men det er jo heller ikke sikkert, der er sket en forveksling.. Det kan også være, at det betjente, som beslaglagde det, ikke har testet det og bare vejet det med pose... Men den pose jeg havde, var en af de helt små. Så den kan højst have vejet 0,6.. Og der var slet ikke så meget tilbage i min pose..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2017 13:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 nov 2013 19:56
Indlæg: 18
Hej alle!

Er der nogen, der kan svare på følgende:

- Hvor mange hampplanter kan man dyrke hjemme i stuen uden at risikere andet end en bøde?
- Hvor mange gram pot/skunk kan man være i besiddelse af uden at risikere andet end en bøde?

Begge dele under forudsætning af, at man ikke er tidligere straffet, og at det er til eget forbrug.

Tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 13:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2017 13:37
Indlæg: 5
Slettet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2017 00:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 jun 2017 00:27
Indlæg: 2
Hejsa
En veninde og jeg har tænkt os at tage til Amsterdam, og vi kunne godt tænke os at tage et enkelt gram kokain med. Vi har tænkt os at køre i bil derhen.
Nogle der ved hvad straffen for at blive taget med kokainen i bilen er? Ved grænsen, og i Amsterdam?

På forhånd mange tak :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2018 10:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2018 10:30
Indlæg: 2
Hey. Ny bruger her og har lige et spørgsmål...

Tilbage i marts måned købte jeg 3.5g Coke på nettet på en side som silkroad.
Det gik fint og det kom hjem til mig og det hele..

Nu vil jeg igen.. har fundet 4 og 8 til et ganske udemærket beløb..
men synes 8g er lidt noia at få sendt hjem til adressen..

Tror i straffen er hårdere og tror i at der er større chance for, at det bliver taget i tolden ved 8 fremfor 4??

Vh “Hyggehejsa.” ;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2018 10:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Uden at vide hvor grænsen går, er mit bud at det vil gå fra personlig brug -> henblik på videresalg med den mængde, så dst kunne gost være et godt ekstra hak til bøden, hvis de fanger dig med hænderne i the co(o)kie jar.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2018 10:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2018 10:30
Indlæg: 2
Læbepomaden skrev:
Uden at vide hvor grænsen går, er mit bud at det vil gå fra personlig brug -> henblik på videresalg med den mængde, så dst kunne gost være et godt ekstra hak til bøden, hvis de fanger dig med hænderne i the co(o)kie jar.


Ja. Det også det jeg tænker lidt.. Jeg vil bare gerne undgå at skulle i retten ig alt muligt. Hvis det skulle ske :b


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2018 10:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Det tror jeg også, når du ser på den der tabel lidt højere oppe i tråden. Der er maks grænsen for bøde straf 4,9 g kokain. Det tænker jeg betyder at de i hvert fald begynder at overveje sigtelser for videresalg når man kommer op på over 5 gram kokain.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2018 13:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hector Salamanca skrev:
Det tror jeg også, når du ser på den der tabel lidt højere oppe i tråden. Der er maks grænsen for bøde straf 4,9 g kokain. Det tænker jeg betyder at de i hvert fald begynder at overveje sigtelser for videresalg når man kommer op på over 5 gram kokain.

Især hvis det også er kokain med høj renlighed, for så kan du pludseligt cutte det helt vildt meget op, hvilket er en fucking langt ude måde at dømme folk på

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team