Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 07:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 jun 2010 20:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
hehe skrev:
Hvad giver 100 gram hash når det er blevet handlet?


Det afhænger jo af købs- og salgsprisen, men man kan vel godt score et par tusind hvis man køber det på en gang og sælger det i små portioner. Held og lykke.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2010 23:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 dec 2006 02:16
Indlæg: 783
Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Peter Skaarup :D jeg tænkte mere på strafudmålingen hvis man bliver knaldet for at have solgt 100 g hash


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2010 00:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 maj 2010 16:06
Indlæg: 103
Geografisk sted: Inside
Peter Skaarup skrev:
hehe skrev:
Hvad giver 100 gram hash når det er blevet handlet?


Det afhænger jo af købs- og salgsprisen, men man kan vel godt score et par tusind hvis man køber det på en gang og sælger det i små portioner. Held og lykke.


:gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2010 15:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 aug 2006 16:21
Indlæg: 170
Geografisk sted: tågen
Jeg kender en der ligger inde med ca 26gr researh chemicals, 4 forskellige slags, ingen af dem er på listen med ulovlige stoffer.

1. Vil politiet kunne beslaglægge det, hvis det hele er mærket med kemisk navn og "not for human consumption".?

2. Vil det gå ind under videresalg hvis noget af det er delt op i flere poser?

3. Vil man kunne bruge undskyldningen: "Jeg samler bare på lovlige kemikalier", og nægte at have indtaget eller solgt noget af det. selv hvis der li mangler noget i nogler af poserne.?

4. Og vil det hele ændre sig hvis der ligger en lille pose med skunk e.lign ved siden af?

Alle spørgsmålene er hvis man bliver taget i privaten.

Er meget usikker på loven omkring det.

I min verden så hvis det ikke er på listen med ulovlige stoffer kan man vel bar æde, sniffe og ha det liggende over det hele i ens bolig uden at de kan gøre en skid eller hvad? kan da godt se at hvis det bare er en pose med hvidt pulver vil de nok tage det, men de kan vel ikke straffe en når de så har analyseret det og ser at det ikke er ulovligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2010 16:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Hampedyrker Newbie´n skrev:
Jeg kender en der ligger inde med ca 26gr researh chemicals, 4 forskellige slags, ingen af dem er på listen med ulovlige stoffer.

1. Vil politiet kunne beslaglægge det, hvis det hele er mærket med kemisk navn og "not for human consumption".?

2. Vil det gå ind under videresalg hvis noget af det er delt op i flere poser?

3. Vil man kunne bruge undskyldningen: "Jeg samler bare på lovlige kemikalier", og nægte at have indtaget eller solgt noget af det. selv hvis der li mangler noget i nogler af poserne.?

4. Og vil det hele ændre sig hvis der ligger en lille pose med skunk e.lign ved siden af?

Alle spørgsmålene er hvis man bliver taget i privaten.

Er meget usikker på loven omkring det.

I min verden så hvis det ikke er på listen med ulovlige stoffer kan man vel bar æde, sniffe og ha det liggende over det hele i ens bolig uden at de kan gøre en skid eller hvad? kan da godt se at hvis det bare er en pose med hvidt pulver vil de nok tage det, men de kan vel ikke straffe en når de så har analyseret det og ser at det ikke er ulovligt.


Din verden er god nok. Hvis det er lovligt, kan de ikke gøre en skid. De vil muligvis tage det, men du får det igen (hvis du kræver det), når det er blevet analyseret. Desværre vil det nok resultere i at det kommer på listen snarest, men shit happens.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2010 18:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2009 03:06
Indlæg: 65
Geografisk sted: 5000
Saliva skrev:
jeg blev for ca. et halvt år siden taget med to gram tjald, jeg har siden bare valgt at ignorere bøden, også alle de rykkere der er kommet ind ad døren.
jeg skulle have været i retten idag, hvilket jeg selvfølgelig ikke kom :oops:
nogen der ved hvad konsekvensen af dette bliver?

Salvia har du hørt mere fra storebror?
Jeg fik for ca. 5 år siden en udeblivelsesdom på 6 dagbøder af 1000 kr for at undlade at dukke op til en retssag, men er i tvivl om det var i enten fogedretten eller byretten.

Peter Skaarup skrev:
hehe skrev:
Hvad giver 100 gram hash når det er blevet handlet?


Det afhænger jo af købs- og salgsprisen, men man kan vel godt score et par tusind hvis man køber det på en gang og sælger det i små portioner. Held og lykke.


:rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2010 19:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
100 gram giver frihedsberøvelse

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2010 20:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 aug 2006 16:21
Indlæg: 170
Geografisk sted: tågen
Tak for svaret.

Håber for guds skyld ikke at der kommer flere stoffer på den lange liste. :(
Og jeg ska love for at jeg ville kræve det tilbage hvis de havde taget det, det ville jo være tyveri hvis man ikk fik det tilbage. :evil:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2010 20:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 dec 2006 02:16
Indlæg: 783
Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Luftkaptajnen tak :) .
Det regner jeg også med det gør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2010 11:14 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2006 20:51
Indlæg: 2145
Geografisk sted: Jylland
hehe skrev:
Hvad giver 100 gram hash når det er blevet handlet?

Højest en mild betinget dom.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2010 12:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 dec 2006 02:16
Indlæg: 783
Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
kemal tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2010 13:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2010 16:36
Indlæg: 181
1. Vil politiet kunne beslaglægge det, hvis det hele er mærket med kemisk navn og "not for human consumption".?
Ja - det vil de helt sikkert gøre - den almende polititjenestemand ved intet andet end pulver=narko. Afhængig af tilfældigheder bliver det enten gjort ulovligt så hurtigt du ikke kan nå at få det igen, eller lidt langsommere, så du kan bede om at få det udleveret af kc. I ingen af tilfældene vil du dog blive straffet, naturligvis.

2. Vil det gå ind under videresalg hvis noget af det er delt op i flere poser?
Irrelevant hvis det er lovligt, du risikerer dog varetægt hvis der er rigtig meget (væsentlig mere end 26 g.) indtil de finder ud af det ikke er omfattet af euf.

3. Vil man kunne bruge undskyldningen: "Jeg samler bare på lovlige kemikalier", og nægte at have indtaget eller solgt noget af det. selv hvis der li mangler noget i nogler af poserne.?
Der er ingen grund til at udtale sig, du risikerer højst at komme til at implicere andre, eller dig selv, i noget der _er_ ulovligt.

4. Og vil det hele ændre sig hvis der ligger en lille pose med skunk e.lign ved siden af?
Ikke ud over at _det_ naturligvis ikke er lovligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2010 13:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2010 16:36
Indlæg: 181
kemal skrev:
hehe skrev:
Hvad giver 100 gram hash når det er blevet handlet?

Højest en mild betinget dom.

Det kommer an på mange ting - selv en lille mængde kan strafforfølges efter sfl § 191, hvis det vurderes til videresalg (men bliver det nok næppe).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2010 13:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 dec 2006 02:16
Indlæg: 783
Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Nu er det blevet taget i posten både med modtager og afsender på pakken, manden tænkte sig ikke om, så det kommer til at blive behandlet som salg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2010 20:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2006 15:36
Indlæg: 165
Jeg skal til norge på et tidspunkt, og jeg ville meget gerne kunne tage 10 g cubensis med derop, så min kammerat og jeg kan trippe lidt i fjeldene. Vi flyver fra kbh, til bergen. halvdelen er i 96 % etanol opløsning, i en meget lille flaske.

Jeg er ikke vild med tanken om at skulle smugle det med i kufferten, og slet ikke håndbagagen, så jeg har tænkt på om det måske kan lade sig gøre at sende det med et lille brev til et hotel deroppe, uden afsender selvfølgelig, men dog med mit navn på.

Jeg har søgt og søgt, men jeg kan ikke rigtig finde så meget andet end en wiki artikel og nogle meget udetaljerede lovskrifter hvor der står at man risikerer mellem 3 måneder og 2 års fængsel og eller bøder. men er der nogen der ved noget om hvad man hvor hårdt de ser på forbrugs doser og om de overhoved vil forsøge at gøre noget ved det når det er så lidt? Nu er jeg heller ikke norsk statsborger, så jeg kommer vel ikke i fængsel i norge for at have haft 10 gram cubensis med mig.

http://www.lovdata.no/
http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... ddellov*&&
http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-018.html#162

Det kunne være utrolig rart hvis man havde en form for tabel over størrelsen af bøder afhængigt af mængden, ligsom der findes i danmark med hampplanter

Umiddelbart tror jeg desværre selv at det er for dumt at gøre det, men man har vel lov til at håbe på at der er nogen der har erfaringer eller tilfældigvis ved at der ikke er nogen særlig risiko ved det.

det virker som om at der er ret mange der bruger det i norge, men problemet er sådan set også mest selve det at smugle. min fornemmelse siger mig at norsk og svensk politi er mere striks end dansk mht narko, nogen der kan be-, eller afkræfte?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2010 21:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 31 jan 2005 23:32
Indlæg: 226
Her er en opdatering på min sag.
Kort ridset op. Jeg blev stoppet i min bil og fik konfiskeret 0.9g hash til eget forbrug.
jeg var ikke skæv på daværende tidspunkt men fortalte dog jeg havde indtaget hash dagen iforvejen.
Tiden gik, bøden kom, alt synes afsluttes.
Så modtog jeg et brev om at jeg skulle anskaffe en lægeerklering på jeg ikke var misbruger. Dette var på anbefaling fra sundhedstyrelsen.
I Lægeerklerringen stod følgende
"har intaget hash i et par år, ca. hver 14dag. Det er overstået nu, xxx er klar over konsekvenserne og har ikke indtaget hash de seneste 30 dage."
papirende blev sendt afsted og jeg ventede spændt.
Så modtog jeg et brev, hvori jeg kunne læse min læge erklering ikke var godkendt. Sundhedsstyrelsen mente ikke det var dokumentation nok for at jeg ikke var misbruger.
Jeg fk 8 dage til at indsende mit kørerkort. Jeg har mistet mit kort indtil jeg kan bevise 6 måneders stoffrihed, prøverne skal jeg selv få foretaget hos min egen læge. efter seks måneder kan jeg genansøge om fornyelse af kørerkortet.
Jeg talte med en advokat der fortalte det kort. Jeg havde stillet mig op på en kasse (i besiddelse af hash) Taget en løkke om halsen (indrømmet jeg i mit liv har indtaget hash- jeg har aldrig indrømmet kørsel i påvirket tilstand) og ventet på de sparkede kassen væk under mig. (sundhedsstyrelse afgørelse)
Det skal siges jeg ikke har aflagt blodprøve, end ikke blevet bedt om dette.

så til alle der i fremtiden skulle blive stoppet. I har aldrig indtaget hash. det er noget i har fået af en ven.
i den situation er det politiet der skal bevise jeres misbrug, og ikke som i mit tilfælde. dette fik jeg min advokats ord for. Lyv, ærlighed holder længst men giver nogle forbandende tømmermænd, lige her og nu, når vi snakker narkotikalovgivningen.

Mvh, en trist billist, uden kort.

ps. Jeg bor i Odense. selvom man skulle tro der stod ribe på mit sygesikringkort


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2010 23:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2009 01:17
Indlæg: 90
Geografisk sted: København
Hej, min ven blev taget med ca. 60 gram hash og 1 gram kokain på sig, til Roskilde festival.
Han blev dog kun noteret for ca. 25 gram hash på konfiskationserklæring, hvis det har betydning.
Jeg har ikke kunnet finde en konkret oversigt over bøden, så nu prøver jeg her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2010 23:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Min kæreste og hendes veninde blev busted på staden med 17 gram hash ca. Betjenten sagde at det ville blive trukket over hendes SU, og at hun skulle søge om at få formildet bøden, da hun er studerende.
Hvilken straf kan hun forvente?
Det bliver selvfølgelig en bødestraf, men hvor stor en bøde kan hun forvente?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2010 19:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2010 16:36
Indlæg: 181
Bøder trækkes ikke over SU eller overførselsindkomst. Kun børnebidrag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2010 02:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jun 2009 18:59
Indlæg: 50
MortenMonroe skrev:
Hej, min ven blev taget med ca. 60 gram hash og 1 gram kokain på sig, til Roskilde festival.
Han blev dog kun noteret for ca. 25 gram hash på konfiskationserklæring, hvis det har betydning.
Jeg har ikke kunnet finde en konkret oversigt over bøden, så nu prøver jeg her.

Da jeg blev taget med ca 2gr hash på mig, stod der 1,5gr på konfiskationserklæringen, men da jeg fik bøden osv. havde de vejet det. Tror bare de skriver noget, for at skrive noget :).

Ved ikke helt med bøden, om 60gr er nok til at blive sigtet for at sælge videre, eller om det er til eget brug. Det er jeg ikke ekspert i.

TheRagingPussy skrev:
Min kæreste og hendes veninde blev busted på staden med 17 gram hash ca. Betjenten sagde at det ville blive trukket over hendes SU, og at hun skulle søge om at få formildet bøden, da hun er studerende.
Hvilken straf kan hun forvente?
Det bliver selvfølgelig en bødestraf, men hvor stor en bøde kan hun forvente?


Bøden bliver vel på 2000kr (hvis det er første gang) og bliver vel halveret til 1000kr da hun er studerende. Så kan hun så vælge at ringe til bødekontoret og få den på afbetaling hvis det er det hun vil :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team