Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 03:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 maj 2010 11:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 maj 2010 10:22
Indlæg: 2
9,2g amf, 20ml GHB og en butterfly kniv, blev taget i min lejlighed, må ikke få at vide hvorfor de kom eller noget i den stil, det er første gang jeg skal for retten.. hvad kan jeg regne med at få i straf?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2010 12:04 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2006 20:51
Indlæg: 2145
Geografisk sted: Jylland
psychosomatic skrev:
9,2g amf, 20ml GHB og en butterfly kniv, blev taget i min lejlighed, må ikke få at vide hvorfor de kom eller noget i den stil, det er første gang jeg skal for retten.. hvad kan jeg regne med at få i straf?

Enten en bøde eller en mild betinget dom.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2010 12:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2010 12:47
Indlæg: 169
jeg blev for ca. et halvt år siden taget med to gram tjald, jeg har siden bare valgt at ignorere bøden, også alle de rykkere der er kommet ind ad døren.
jeg skulle have været i retten idag, hvilket jeg selvfølgelig ikke kom :oops:
nogen der ved hvad konsekvensen af dette bliver?

_________________
Touché!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2010 14:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2009 23:21
Indlæg: 364
Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg er ikke helt sikker, og har ikke mulighed for at undersøge det lige nu, men det er uden tvivl ikke specielt smart. På det her tisdpunkt tror jeg såmænd ikke de to gram betyder så meget, det er nok mest de ubetalte bøder og nu også at du ikke mødte op i retten. Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte de rette myndigheder, undskylde og finde ud af en løsning hurtigst muligt..!

/ - Dagny


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2010 19:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 apr 2010 20:05
Indlæg: 44
10 fuldvoksne skunk-planter.. ca. 50g skunk i hver plante

Edit: og det er til eget forbrug


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2010 18:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2010 18:43
Indlæg: 2
bliver anholdt sigtet for besiddelse af euf på disko, havde ikke noget på mig da de anholder mig, de mener at kunne se på overvågning at jeg har tabt en pose, som bartenderen har fundet. nægter mig skyldig. hvordan ser det ud ? har endnu ikke selv set video.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2010 23:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Fortsæt med at nægte! Hvis ikke dit fingeraftryk eller DNA er på det har de absolut ingen sag...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2010 01:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
IceBlock skrev:
10 fuldvoksne skunk-planter.. ca. 50g skunk i hver plante

Edit: og det er til eget forbrug


Det er nok planterne de vejer, og dømmer dig derefter. Så du skal have vægten på planterne

Citat:
bliver anholdt sigtet for besiddelse af euf på disko, havde ikke noget på mig da de anholder mig, de mener at kunne se på overvågning at jeg har tabt en pose, som bartenderen har fundet. nægter mig skyldig. hvordan ser det ud ? har endnu ikke selv set video.


Ja, fortsæt med at nægt! Det er især vigtigt når du er blevet taget i "nattelivet"

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2010 06:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 maj 2007 21:35
Indlæg: 21
Ved godt dette er en tråd om besiddelse men har et problem vedr. videresalg. Jeg var til en fest hvor der blev taget noget amf. Tilstede er mig PETER og KIM (begge falske navne) KIM er den eneste jeg ved med sikkerhed tager noget, er ikke sikker med PETER. KIM har noget alm. hvidt amf og noget brunt/gult noget. Mens KIM tager det han nu tager kigger (og rører) poserne, pga af alm nysgerrighed(kan godt se det lyder lidt tyndt men det er hvad der skete). Det eneste jeg har "taget" er 2 koffein piller (det lort der er i kaffe) og da KIM var færdig med at tage hans var der nogle meget små "stykker tilbage" som PETER sagde "tag du det" hvilket jeg så gjorde. Havde jeg lagt det på det yderste led af min lillefinger ville det vel have tildækket 1/10 af leddet. Vi tager til koncert men går snart da der er skide varmt inde, går over på et værtshus, hvor PETER går rimelig hurtigt. KIM bliver så taget med 6,4 gram af noget gult amf. Han siger så at han har fået det af mig og jeg bliver kropsvisiteret og de finder selvfølgelig intet. Jeg har vist 8-10 kr i små penge, men ved ikke om politiet har skrevet det ned. Såvidt jeg har forstået på hvad jeg fik at vide af en betjent at KIM skulle have sagt så skulle jeg have givet det til ham på værtshuset. Jeg er ikke sikker på hvad PETER har sagt, men en anden betjent mente at det var foregået til forfesten så det kan godt være PETER har sagt at han så mig give det til KIM til den fest. Det skal dog siges at jeg ikke er sikker på om PETER overhoved har sagt at han så mig give stofferne til KIM, men han har i hvert fald sagt at jeg gav KIM stoffer til festen. Altså "hældte" noget ud til ham. Mere ved jeg ikke. Jeg bliver sigtet for videresalg af 6,4 gram amf. KIM får taget en blodprøve, hvilket jeg og PETER ikke gør. Har jeg forstået KIMs historie rigtigt så skal jeg have givet KIM stofferne efter at PETER var gået, så er min fortolkning rigtig er der ingen der skulle kunne have set viderebringelse ske. Jeg har ikke gjordt hvad jeg er beskyldt for, men der kunne være andre af han venner der ville give ham ret i hans historie men det er ikke tilfældet i min opfattelse. Så ingen stoffer på mig, ingen vidner (hvis jeg har forstået deres historie rigtigt), har ikke brugt min ret til en advokat og benægter alt, selv efter tre afhøringer (de to første tog 5 timer fra 4.30 til 9.30). Jeg er ikke straffet før. Betjenten ved den tredje afhøring sagde at hvis jeg ville blive kendt skyldig ville jeg maks få betinget men det var mere sandsynligt at jeg ville få en bøde. Er skide ligeglad med selve straffen, men jeg kan ikke gennemføre min uddannelse med en plettet straffeattest. Fik en broshure hvor der står hvor længe det står på ens straffeattest, men under narkolovgivning står der intet om bøder. Ved godt dette indlæg er MEGET langt men har rimelig meget jeg gerne vil vide.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2010 20:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
PsychoFreak skrev:
Ved godt dette er en tråd om besiddelse men har et problem vedr. videresalg. Jeg var til en fest hvor der blev taget noget amf. Tilstede er mig PETER og KIM (begge falske navne) KIM er den eneste jeg ved med sikkerhed tager noget, er ikke sikker med PETER. KIM har noget alm. hvidt amf og noget brunt/gult noget. Mens KIM tager det han nu tager kigger (og rører) poserne, pga af alm nysgerrighed(kan godt se det lyder lidt tyndt men det er hvad der skete). Det eneste jeg har "taget" er 2 koffein piller (det lort der er i kaffe) og da KIM var færdig med at tage hans var der nogle meget små "stykker tilbage" som PETER sagde "tag du det" hvilket jeg så gjorde. Havde jeg lagt det på det yderste led af min lillefinger ville det vel have tildækket 1/10 af leddet. Vi tager til koncert men går snart da der er skide varmt inde, går over på et værtshus, hvor PETER går rimelig hurtigt. KIM bliver så taget med 6,4 gram af noget gult amf. Han siger så at han har fået det af mig og jeg bliver kropsvisiteret og de finder selvfølgelig intet. Jeg har vist 8-10 kr i små penge, men ved ikke om politiet har skrevet det ned. Såvidt jeg har forstået på hvad jeg fik at vide af en betjent at KIM skulle have sagt så skulle jeg have givet det til ham på værtshuset. Jeg er ikke sikker på hvad PETER har sagt, men en anden betjent mente at det var foregået til forfesten så det kan godt være PETER har sagt at han så mig give det til KIM til den fest. Det skal dog siges at jeg ikke er sikker på om PETER overhoved har sagt at han så mig give stofferne til KIM, men han har i hvert fald sagt at jeg gav KIM stoffer til festen. Altså "hældte" noget ud til ham. Mere ved jeg ikke. Jeg bliver sigtet for videresalg af 6,4 gram amf. KIM får taget en blodprøve, hvilket jeg og PETER ikke gør. Har jeg forstået KIMs historie rigtigt så skal jeg have givet KIM stofferne efter at PETER var gået, så er min fortolkning rigtig er der ingen der skulle kunne have set viderebringelse ske. Jeg har ikke gjordt hvad jeg er beskyldt for, men der kunne være andre af han venner der ville give ham ret i hans historie men det er ikke tilfældet i min opfattelse. Så ingen stoffer på mig, ingen vidner (hvis jeg har forstået deres historie rigtigt), har ikke brugt min ret til en advokat og benægter alt, selv efter tre afhøringer (de to første tog 5 timer fra 4.30 til 9.30). Jeg er ikke straffet før. Betjenten ved den tredje afhøring sagde at hvis jeg ville blive kendt skyldig ville jeg maks få betinget men det var mere sandsynligt at jeg ville få en bøde. Er skide ligeglad med selve straffen, men jeg kan ikke gennemføre min uddannelse med en plettet straffeattest. Fik en broshure hvor der står hvor længe det står på ens straffeattest, men under narkolovgivning står der intet om bøder. Ved godt dette indlæg er MEGET langt men har rimelig meget jeg gerne vil vide.


Brug lige et øjeblik på at formulere dine spørgsmål så. Den tekst der er alt for uoverskuelig til at man kan udlede noget af den.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2010 08:14 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 maj 2007 21:35
Indlæg: 21
Mine spørgsmål er hvordan folk mener denne sag ser ud og hvad de mener min straf kan blive hvis jeg bliver dømt skyldig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2010 16:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 31 jan 2005 23:32
Indlæg: 226
Hej. Jeg blev for knap en måneds tid siden taget med 0,97g hash. Dette foregik ved at min bil blev rodet igennem og derfra fandt de hashen i bilen.

Jeg var dum nok, til at sige jeg havde røget hash dagen før.
Jeg har idag modtaget et brev hvori der står følgende:
Af oplysning fra politirapport den xx.x.xxxx fremgår, at de er blev undet i besiddelse af 0,97gram hash til eget forbrug.
på bagrund af begrundet tvivl om, hvorvidt de forsat er uafhængig af euforiserende eller andre bevidsthedsudvidende stoer.
Til brug for undersøgelse af overnævnte skal jeg i medfør af Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 304. af 2 april 2009 § 77, stk 1 anmode dem om for een regníng at fremskaffe en lægeerklæring udfærdigt af deres sædvanlige læge på almindelig skematisk blanket til kørekort.
Lægeerklæringen bedes indleveret til Fyns Politi, kørekortkontoret, stendamsgade 9 - 11, 5800 Nyborg. inden 14 dage fra dato.

De kan inden 4 uger, fra denne skrivelses dato, klage over min afgørelse til rigspolitiet, færdelsafdelingen, ellebjergvej 52, 2450, københavn sv.

Har jeg nogen mulighed for at undgå dette.? Er der noget der har været i en ligende situation?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2010 16:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
PschoFreak: Lav nogen afsnit næste gang. Det er næsten helt umuligt at finde rundt i.
Men har du skrevet under på noget? Det har du vel ikke. Så nu skal du enten i retten, eller også er du bare på fri fod nu (mon ikke det sidste er tilfældet)

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2010 17:02 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 maj 2007 21:35
Indlæg: 21
Jeg har skrevet under på nogle forklaringer hvor jeg fortæller hvad jeg lige har skrevet. Ja jeg håber da så sandelig at sigtelsen frafalder. Jeg kan ikke rigtig se hvordan de skulle kunne lave en sag med så få beviser. Eller også har jeg da i hvert fald en forkert opfattelse af hvordan systemet virker. Jeg er uskyldig til bevist skyldig og der kan da umuligt være nok beviser til at jeg skulle kunne dømmes for det her. Og da slet ikke når jeg nægter at have gjort det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2010 19:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jun 2009 23:21
Indlæg: 364
Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Hurby skrev:
Hej. Jeg blev for knap en måneds tid siden taget med 0,97g hash. Dette foregik ved at min bil blev rodet igennem og derfra fandt de hashen i bilen.

Jeg var dum nok, til at sige jeg havde røget hash dagen før.
Jeg har idag modtaget et brev hvori der står følgende:
Af oplysning fra politirapport den xx.x.xxxx fremgår, at de er blev undet i besiddelse af 0,97gram hash til eget forbrug.
på bagrund af begrundet tvivl om, hvorvidt de forsat er uafhængig af euforiserende eller andre bevidsthedsudvidende stoer.
Til brug for undersøgelse af overnævnte skal jeg i medfør af Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 304. af 2 april 2009 § 77, stk 1 anmode dem om for een regníng at fremskaffe en lægeerklæring udfærdigt af deres sædvanlige læge på almindelig skematisk blanket til kørekort.
Lægeerklæringen bedes indleveret til Fyns Politi, kørekortkontoret, stendamsgade 9 - 11, 5800 Nyborg. inden 14 dage fra dato.

De kan inden 4 uger, fra denne skrivelses dato, klage over min afgørelse til rigspolitiet, færdelsafdelingen, ellebjergvej 52, 2450, københavn sv.

Har jeg nogen mulighed for at undgå dette.? Er der noget der har været i en ligende situation?

Jeg har muligvis misforstået det hele, men er alt hvad de beder om ikke bare sådan en almindelig lægeerklæring, man bruger når man skal have kørekort? For så skal du bare ringe til lægen og høre om han har sådan en blanket, booke en tid og gå ned og tage en ret nem synsprøve, sikkert en høreprøve og sådan noget jizz. Det koster måske 200 eller sådan noget. Det er jo ikke det største problem!

Men som sagt; jeg har måske misforstået det hele.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2010 21:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 31 jan 2005 23:32
Indlæg: 226
Hej dagny. Jeg tror faktisk du har ret. Efter at have læst det igennem et par gange er jeg kommet frem til samme konklusion.
mange tak for dit svar.

Hav en fantastisk dag.
Mvh. Mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2010 22:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Psychofreak: Nej, der sker nok ikke mere.

Huskede du ellers at læse igennem, hvad du skrev under på? :lol:

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2010 15:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 maj 2007 21:35
Indlæg: 21
Ja selvfølgelig gjorde jeg det. Jeg kan ikke rigtig se hvad de skulle kunne føre en sag med. Er dog stadig ret nervøs da det er rimelig ubehageligt. Men nu må jeg jo bare se tiden an.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 maj 2010 15:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 maj 2007 21:35
Indlæg: 21
Det eneste jeg kunne blive lidt i tvivl om nu du nævner det, er at PETER (ikke ham der blev taget med stofferne) gav mig de koffein piller og sagde at de ville virke lige super speed, hvilket jeg jo har sagt til betjenten. Det kunne muligvis godt lyde som at jeg har fået speed piller fra ham, men det har aldrig været meningen med det og desuden kan jeg ikke rigtig se at det skulle ændre noget selv hvis det er det er sådan de har forstået det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2010 21:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 dec 2006 02:16
Indlæg: 783
Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Hvad giver 100 gram hash når det er blevet handlet?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team