Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 nov 2014 18:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 dec 2009 23:52
Indlæg: 84
Doobiedoo skrev:
Får man den samme straf for at bestille noget hjem fra udlandet, som at blive taget i besiddelse af noget?

Hypotetisk eksempel: Jeg bliver taget med 1g emma på gaden og får en bøde på x antal kr. men ingen plet på straffeattesten. Vil praksis være den samme, hvis jeg blev dømt for at have bestilt 1g emma hjem?

Jeg er temmelig sikker på, at det er samme taksering.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2014 01:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2011 21:27
Indlæg: 12
Kan fortælle jer at politiet har taget 7 pakker med euforiserende stoffer inden for det seneste år, som jeg har bestilt via silk road.
Fandt meskalin og dom mærker hjemme hos mig, samt vægt og 2 grindere.
politiet sagde jeg vil blive sigtet for besiddelse af euforiserende stoffer af 9 gange.
De 7 pakker over en længere periode, og de 2 genstande fra mit hjem altså 9 genstande.
Hvad kan jeg forvente af bøde, og kommer der noget på min straffeattest?
Politimanden sagde jeg ikke ville få noget på min straffeattest da jeg kun ville blive sigtet for besiddelse.
De 7 pakker har nogen lunde bestået af
27 gram svampe
10 x piller
10 x piller
2 x piller
1 x pille
2 g amf
1 g amf
der er en grund til at jeg ikke benægtede pakkerne, så behøver i ikke stille spørgsmål til hvorfor jeg ikke jeg benægtede dem 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2014 11:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2013 14:35
Indlæg: 149
jeg er blevet taget med 2 gram emma 5 gram amf 5 lsd blotters og en smule hash
fik en bøde på 10000 eller noget i den retning
min straffeattest er dog stadig helt ren :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2014 13:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Må man spørge hvordan i er blevet knaldet med de pakker?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2014 15:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2011 21:27
Indlæg: 12
pakkerne er blevet taget i kbh lufthavn.
efter 7. pakke fik politiet information om det.
og pludselig stod de med dommerkendelse til ransagelse af lejlighed.
jeg har aldrig fået brev om tilbageholdelse af sendte genstande.
hvis folk sidder derude og har bestilt euforiserende genstande over nettet, og i har flere ting som aldrig er dukket op, eller i aldrig har hørt noget fra, så kan jeg i hvert fald anbefale at finde en ny adresse at få sendt sine ting til, lad være med at købe fra sælgere hvor du er usikker på om varen når frem, især den sidste, de pakker som blev taget, kommer fra 7 forskellige sælgere... :cry:
hav styr på jeres bagland, det havde jeg ikke, og derfor måtte jeg sluge bøden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2014 15:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
De kan vel ikke bevise at de 7 pakker er dine?
Hvilket land blev de sendt fra?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2014 19:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 apr 2008 18:04
Indlæg: 91
Geografisk sted: På en nydelig villavej
Hej.

Jeg blev for nyligt snuppet med 8.9g 5-meo-DALT i mit hjem. Hvad kan jeg forvente straffen bliver, når jeg ellers er ustraffet og en nyttig samfundsborger. ;)

_________________
HUSK: Fjenden læser med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2014 17:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
kaptajn_kaos skrev:
Hej.

Jeg blev for nyligt snuppet med 8.9g 5-meo-DALT i mit hjem. Hvad kan jeg forvente straffen bliver, når jeg ellers er ustraffet og en nyttig samfundsborger. ;)


Svært at sige da 5-MeO-DALT ikke er på listen over euforiserende stoffer, men muligvis dækket af analog-loven..

Meld endelig tilbage når du hører fra politiet :)

PS. man kan ikke både være en nyttig samfundsborger OG fylde sig med narko (;

EDIT: 5-MeO-DALT er på listen over euforiserende stoffer.. Sært, da det er påført listen lang tid efter analog-lovens ikrafttræden..
Uanset hvad, så meld endelig tilbage hvad du hører fra politiet.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2014 20:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 apr 2008 18:04
Indlæg: 91
Geografisk sted: På en nydelig villavej
blazR skrev:
kaptajn_kaos skrev:
Hej.

Jeg blev for nyligt snuppet med 8.9g 5-meo-DALT i mit hjem. Hvad kan jeg forvente straffen bliver, når jeg ellers er ustraffet og en nyttig samfundsborger. ;)


Svært at sige da 5-MeO-DALT ikke er på listen over euforiserende stoffer, men muligvis dækket af analog-loven..

Meld endelig tilbage når du hører fra politiet :)

PS. man kan ikke både være en nyttig samfundsborger OG fylde sig med narko (;

EDIT: 5-MeO-DALT er på listen over euforiserende stoffer.. Sært, da det er påført listen lang tid efter analog-lovens ikrafttræden..
Uanset hvad, så meld endelig tilbage hvad du hører fra politiet.

DALT er tilføjet på listen fra maj 2014, men MiPT er stadig lovligt. Tryptamin-lovgivningen i UK ændres pr 7/1-15, så det er ved at være sidste udkald.
Det blev til 8000 pisk, ærgerlige penge at skulle af med, men stadig det bedste af mange onder. :)

_________________
HUSK: Fjenden læser med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2014 20:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2013 21:49
Indlæg: 138
guzzlen skrev:
der er en grund til at jeg ikke benægtede pakkerne, så behøver i ikke stille spørgsmål til hvorfor jeg ikke jeg benægtede dem 8)


Jeg har ret svært ved at forestille mig hvilken grund der kunne være til at lade være med at benægte, og jeg er oprigtig nysgerrig hvorfor du ikke gjorde det. Hvis ikke du gider svare er det vel helt fint.

Soft parade skrev:
De kan vel ikke bevise at de 7 pakker er dine?
Hvilket land blev de sendt fra?


Jeg tør næsten vædde på at det må være Holland. Det er mit klare indtryk at beslaglæggelser af post fra Holland er fuldstændig ude af proportioner i forhold til post fra alle andre lande, og at post fra Holland undersøges meget grundigere i lufthavnen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2015 16:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 feb 2015 16:17
Indlæg: 1
Jeg blev for nogen tid side snuppet efter en tur på staden.. Det er første gang jeg bliver snuppet.. Så vidt jeg har kunne læse mig til skulle bøden være på 2.000 kroner, men den er på 3.000..

Jeg forsøgte at ringe til deres bødekontor for at høre nærmere, men de kære politifolk kan kun overskue at passe telefonerne i små 4 timer i døgnet så jeg missede det vindu i dag...

Citat:
Beskrivelse af forseelsen
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer § 27, stk. 1, jf. § 2, jf. bilag liste A nr. 1, ved den xx. xxxxx 2014 ca. kl. xx.xx på
xxxxxxxxx ud for nr. xx i København, at have været i besiddelse af 3 gram hash og 2,8 gram skunk (kontrolvejet og
testet) til eget brug.


Er der noget jeg misser? er bøden det højere fordi jeg både havde hash og skunk?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 16:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 16:29
Indlæg: 18
Metavinduet skrev:
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Pressemeddelelser/skema.pdf


Den link er desværre død. :(

Metavinduet skrev:


Meget interessant, tusind tak! Kan se at LSD måles per "dosis." Er der nogen der ved, hvor meget en "dosis" er i justitsministeriets øjne? 100 μg, 200 μg, 300 μg...?

På forhånd tak godt folk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 16:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Én dosis er 1 mærke.
Så hvad de gør hvis de finder WOW unperforated, væske, eller krystaller, aner jeg ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 19:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 16:29
Indlæg: 18
Tusind tak, men damn hvad er det dog mærkeligt! Et mærke kan vel være næsten hvadsomhelst, fra 50 μg til 300 μg til hvad ved jeg!? :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 19:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Ja, nu har logik aldrig været prohibitionister's stærke side, så jo, det er lidt mærkeligt.
25 frimærke doser giver en bøde på 8000,-
Jeg kan ikke lade være med at tænke om de mon ville gi' en bøde på 3000,-, hvis man blev fanget med f.eks. 0.5 gram lsd krystaller.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 20:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 16:29
Indlæg: 18
Mr.Cookie skrev:
Ja, nu har logik aldrig været prohibitionister's stærke side, så jo, det er lidt mærkeligt.


Der har du selvfølgelig helt ret! :D

Mr.Cookie skrev:
25 frimærke doser giver en bøde på 8000,-


På den link jeg så - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=88226 - står at bøde for "25-49" doser LSD er 2000 DKK ved 1. gangstilfælde, 8000 DKK ved 2. gangstilfælde. Men den side lader ikke til at sige noget om den nu gældende lov, men er blot et forslag om en ny lov.

Har du evt. en link til et ordentligt overblik over nu gældende lov?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 20:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Fundamental skrev:
Mr.Cookie skrev:
Ja, nu har logik aldrig været prohibitionister's stærke side, så jo, det er lidt mærkeligt.


Der har du selvfølgelig helt ret! :D

Mr.Cookie skrev:
25 frimærke doser giver en bøde på 8000,-


På den link jeg så - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=88226 - står at bøde for "25-49" doser LSD er 2000 DKK ved 1. gangstilfælde, 8000 DKK ved 2. gangstilfælde. Men den side lader ikke til at sige noget om den nu gældende lov, men er blot et forslag om en ny lov.

Har du evt. en link til et ordentligt overblik over nu gældende lov?


De forslag du ser på det skema du linker til, er gældende nu, så det er 8000,- og andengangs ville være 12000,-

http://www.krim.dk/undersider/straffesa ... osager.pdf


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 10:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 16:29
Indlæg: 18
Mr.Cookie skrev:
http://www.krim.dk/undersider/straffesager/strafferet/191-narkotika/rm-meddelelse-6-2006-sanktionspaastande-narkosager.pdf


Superduper, der var den! Tusind tak! :gud:

Og så et sidste spørgsmål: Bliver det på straffeattesten lige så længe (5 år? 10 år?) om det er en enkel dosis man er blevet fanget for, eller om det er 25 doser eller flere?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 10:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2009 16:29
Indlæg: 543
Geografisk sted: Hvor?
mener det er 4 eller 5 år på den offentlige, og lifetime på politiets, men det gør heller ikke noget somsådan. og ja, der står hvad det var, men det er jo ikke så slemt i virkeligheden. alle de store har taget lsd xD men det er da groft at de plager os på den måde. skulle selv visiteres og endnu en gang løfte kugler og sprede baller, tror simpelthen det er for at være nogle svin. Hvem vil ha deres narko mellem ballerne medmindre der er vildt meget... haha.. er glad for at jeg fik mobbet dem bagefter, det var lige før jeg måtte i håndjern, med det verbale angreb jeg kom med, de ku da godt lige ha lidt selvironi eller noget, men hvad kan man forvente... De er vel en slags monstrer, siden de går glad på job.

_________________
smoke the diamond crystal and be ripping your up your flesh tissue


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2015 11:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Synes ikke jeg kunne finde noget, so here goes...
Er der nogen der ved hvad straffen er for 25 mærker med LSD?
Og evt hvor grænsen for salg går?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team