Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 05:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 jul 2013 16:22 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Men kan det virkelig passe, at de kan stikke mig en ripper på 3k for under en femtedel
af en gram?


Det kan de.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2013 16:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 423
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Der nultolerance, hvis deres test(af stoffet) er positiv, udløser det en bøde, bøden størrelse afgøres af hvor mange gange du tidligere har modtaget en bøde for/af narkolovgivningen.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2013 16:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2011 18:10
Indlæg: 62
Geografisk sted: Narnia
Jeg har nemlig aldrig fået en bøde for stoffer før, kan den så virkelig ramme 3k?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2013 16:41 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Ja.
Bødetaksterne for besiddelse til eget forbrug af de mest almindelige euforiserende stoffer
http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... toffer.pdf

Det er Forslag, der er gældende takst nu.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2013 16:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2011 18:10
Indlæg: 62
Geografisk sted: Narnia
Guess I'm just fucked... Men heldigt jeg er studerende. Tak for svarene (:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2013 20:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Jeg har nemlig aldrig fået en bøde for stoffer før, kan den så virkelig ramme 3k?


Du skal klage over de 3000 kr, efter gældende bødekatalog er det 2000 kr, da du er studerende skal du søge om at betale det halve, nemlig 1000 kr.

Jeg har skrevet til anklagemyndigheden, justitsministeriet og rigsadvokaten for at få svar på om der er sket en stigning efter den sidste forhøjelse, men har intet svar fået.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2013 18:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
Jeg har fået taget 400 gram frisk skunk trim, er der nogle der ved hvad jeg kan forvente mig? Det er 3 gang jeg er blevet taget.
I samme omgang tog de alt mit udstyr (telt, reflektor, lys, ballast, gødning osv. osv.) men det var ikke i brug, der stod godt nok nogle brugte potter med jord. Er der nogen måde at få det tilbage eller er det nok at de har fundet trim til at de kan beholde det? Synes engang jeg har læst at udstyret skal være i brug før de kan tage det.
Under ransagningen ødelagde de bla. et gadin og en lampe, kan jeg få erstattet det?

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2013 19:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
jeg mener også det skal være i brug til hamp når de kommmer ellers kunne det jo bare være tilskud til nogle legit planter. de kan jo ikke bevise du har brugt det til hamp. trimmet kunne du lige så godt have fået af en
//zh4d0w

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2013 19:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Hvad vil i tro konsekvensen vil være, hvis 250 mL GBL købt over nettet, bliver opsnappet? Handlen bliver betalt ved pakkens ankomst (via UPS), hvilket min ven er lidt nervøs omkring.. Er det too risky tror i? I lige dét tilfælde, når man har betalt kontant, er det jo svært at køre "benægt, benægt, benægt".

/edit; men i så fald skulle de jo nærmest følge pakken til døren, og så langt ud er vi da heldigtvis ikke kommet i DK endnu...?

Et hurtigt svar, eller bare et par tanker værdsættes højt!

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2013 19:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 423
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
/edit; men i så fald skulle de jo nærmest følge pakken til døren, og så langt ud er vi da heldigtvis ikke kommet i DK endnu...?


Næppe, da slet ikke for så små mængder.

Hvis det blive opdaget, bliver det konfiskeret i tolden/posthus, også modtager du(din ven) en bøde eller et opkald fra politiet.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2013 19:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Naah, min logik siger mig også, at hvis man bliver taget, så bliver pakken konfiskeret i tolden, politiet vil henvende sig senere hen og man vil ikke have betalt for produktet. I så fald benægter man selvfølgelig al kendskab.

Jeg var også mest interesseret i at høre, om de nye bødetakster også involverer gbl, og i så fald hvilken bøde man kan forvente. Udmålt i dosis, er man jo virkelig fucked når det kommer til gbl. Hvor et gram amfetamin f.eks. giver 10-15 doser, giver 250 mL gbl omtrent 150!!

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2013 18:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Godaften D'herrer.
Har 2,3 kg godt pot liggende, fra årets høst.
Sidder der nogle med viden om, hvad der vil ske, hvis de blå banker på døren?
Er tidligere straffet, men ikke i forbindelse med noget som dette..
På forhånd tak :)

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2013 20:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Godaften D'herrer.
Har 2,3 kg godt pot liggende, fra årets høst.
Sidder der nogle med viden om, hvad der vil ske, hvis de blå banker på døren?
Er tidligere straffet, men ikke i forbindelse med noget som dette..
På forhånd tak :)


http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... toffer.pdf
Det sprænger rammen for hvad der gives i bødesager, så det takseres som videsalg for øje. Mener det kan give fra 2 til 16 år, hvor 2 års betinget og en kæmpe bøde nok er mest sandsynlig. Det kommer nok an på hvad du tidligere er straffet for og hvordan din situation er.

Hvis du kan finde deres Retningslinjer for sanktioner i narkotikarelaterede sager kan du læse lidt om hvad du kan forvente:
viewtopic.php?f=73&t=31706


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2013 21:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jul 2013 18:25
Indlæg: 928
Geografisk sted: Midtjylland.
Gulp - Det er noget af én straf :o
Kan ikke helt læse ud af linket, hvor meget man må besidde for at undgå fængsel..
Tidligere dømt for vold, ubetinget, er ca 6 år siden.
Min situation nu er rigtig god :D

_________________
This is the life we chose, the life we lead.
And there is only one guarantee:
None of us will see heaven.
-John Rooney.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2013 08:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 aug 2013 08:15
Indlæg: 2
Hej psychedelia

en ven og jeg er blevet taget med 0.1 - 0.2 gram speed -dog kun af dørmænd og politiet blev ikke tilkaldt, vi blev blot smidt ud.

Er der nogen der har prøvet ligende? De fik vores oplysninger men er lidt i tvivl om de sender det videre til politiet. Har ikke skrevet under på noget..

Vh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2013 08:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Hvis dørmændende har ment at en bortviselse er nok, skal i ikke regne med at høre fra politiet

//Zh4d0w

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2013 12:20 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Hej psychedelia

en ven og jeg er blevet taget med 0.1 - 0.2 gram speed -dog kun af dørmænd og politiet blev ikke tilkaldt, vi blev blot smidt ud.

Er der nogen der har prøvet ligende? De fik vores oplysninger men er lidt i tvivl om de sender det videre til politiet. Har ikke skrevet under på noget..

Vh


Jeg tror ikke, I skal regne med at høre mere. Dørmænd må ikke beslaglægge narko, så de risikerer selv at blive dømt for ulovlig besiddelse, hvis de afleverer det til politiet.

Jeg kommer i tanker om en lille anekdote. Vi var nogle stykker der havde taget ketamin ude på toilettet i et diskotek. En af mine venner står så derude, hvorefter en dørmand banker døren ind til toiletbåsen. Dørmanden sagde så, at det var okay hvis bare han gav resten af posen til ham. Jeg gad godt have set ham dørmanden, når han stod sidst på aftenen og lige sku ha sig en streg "coke" for at holde den kørende :P

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2013 15:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 23:33
Indlæg: 12
Hej folkens, jeg skrev tilbage i April ang. jeg havde fået en bøde på 3000 kr,- for at besidde lige under 2g hash.
Nu er der gået nogle måneder og her kommer en opdatering: I første omgang, var bødetaksten jeg havde fået med brev åbenbart forkert, og blev derfor sat ned til 2000 kr,- (Så i havde ret herinde, politiet havde bare ikke styr på en skid) - Efterfølgende bliver den så halveret til et kilo da jeg er studerende!

Mht. straffeattest, er det som i siger herinde at det ikke kommer på den offentlige, men jeg bliver ved med at få afvide af politiet at det kan ses af evt. fremtidige arbejdsgivere. Men jeg har ikke selv tjekket endnu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2014 04:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2012 19:54
Indlæg: 35
Hej folkens. Hvis jeg nu har tænkt mig at købe noget etylphenidate, over nettet. Har mængden af hvor meget jeg køber noget at sige, og hvis det endelig skulle blive nappet i tolden hvad gør jeg så. Er det bare benægt benægt og sige at en af mine ekskærester har købt det for at få hævn over mig eller noget lignende :P nu ved jeg ikke hvad strafferamen er for dette substans, men snakker vi bøde eller fængselsstraf? Jeg er tidligere ustraffet.

på forhånd tak for hjælpen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2014 18:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Hej folkens. Hvis jeg nu har tænkt mig at købe noget etylphenidate, over nettet. Har mængden af hvor meget jeg køber noget at sige, og hvis det endelig skulle blive nappet i tolden hvad gør jeg så. Er det bare benægt benægt og sige at en af mine ekskærester har købt det for at få hævn over mig eller noget lignende :P nu ved jeg ikke hvad strafferamen er for dette substans, men snakker vi bøde eller fængselsstraf? Jeg er tidligere ustraffet.

på forhånd tak for hjælpen


Du skal bare benægte, længere er den ikke. Lad være med at sig noget om at det evt. kunne være nogle der er ude efter dig (din ekskæreste). Den mest dårlige undskyldning/forklaring ever. Så behøver du ikke tænke på staf og bøder.

Offtopic: Ethylphenidate, dont..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team