Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 apr 2024 00:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 okt 2010 11:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 okt 2010 11:37
Indlæg: 1
Blev taget af politiet da jeg sad i min bil og rullede en joint, først så tog de hvad der var i mixerbakken, derefter spurgte de mig om jeg havde mere på mig eller i bilen, jeg svarede nej til begge dele og de ransagede så min bil og fandt yderligere for 300 kroners Orange Haze skunk. Det er første gang at jeg er blevet busted og har ingen idé om hvor stor bøden bliver? Er der nogen der kan hjælpe mig?

_Politiet tager mig med ca. 300 kroners Orange Haze, hvordan kommer bøden til at se ud?_


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2010 12:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
^du får en bøde på 2000kr.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2010 21:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 okt 2010 21:32
Indlæg: 2
Blev taget for et par dage siden udenfor staden med en plade på ca. 100 g som jeg lige havde købt sammen med nogle venner, det er anden gang jeg er blevet taget, sidste gang var 13 g for 1,5 år siden på en bytur i KBH (havde glemt at lægge det derhjemme, ung og dum :P).

Og det bedste var at de kun stoppede bilen fordi den var registreret i førerens mors navn, og de troede vi havde stjålet den ... :(

Hvad kan jeg regne med? De bødeskemaer jeg har kunne finde var kun op til 99,9 g.

Kunne være rimlig nedtur med en betinget dom over hovedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2010 11:16 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2006 20:51
Indlæg: 2145
Geografisk sted: Jylland
Boba Fatty skrev:
Blev taget for et par dage siden udenfor staden med en plade på ca. 100 g som jeg lige havde købt sammen med nogle venner, det er anden gang jeg er blevet taget, sidste gang var 13 g for 1,5 år siden på en bytur i KBH (havde glemt at lægge det derhjemme, ung og dum :P).

Og det bedste var at de kun stoppede bilen fordi den var registreret i førerens mors navn, og de troede vi havde stjålet den ... :(

Hvad kan jeg regne med? De bødeskemaer jeg har kunne finde var kun op til 99,9 g.

Kunne være rimlig nedtur med en betinget dom over hovedet.

Tror du får en bøde, ellers bliver din betingede ihvertfald meget kort.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2010 02:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 sep 2008 15:35
Indlæg: 3
Har et spørgsmål jeg har søgt i et stykke tid også hos min egen advokat:

hvad kan jeg forvente og få for 60 hamp planter og de var cirka 10-15 cm høje og lidt gro udstyr tog de også og lidt frø,
blev taget sidste år da 4 betjente ransaget min lejlighed og på mit anklageskrift står der at der nedlægges påstand om fængselsstraf.

Jeg er tidligere straffet og besiddelse af euforiserende stoffer er da også på listen men en mindre mængede på 50-100g..,

Ser frem til et svar og mange tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2010 08:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Boba Fatty skrev:
Blev taget for et par dage siden udenfor staden med en plade på ca. 100 g som jeg lige havde købt sammen med nogle venner, det er anden gang jeg er blevet taget, sidste gang var 13 g for 1,5 år siden på en bytur i KBH (havde glemt at lægge det derhjemme, ung og dum :P).

Og det bedste var at de kun stoppede bilen fordi den var registreret i førerens mors navn, og de troede vi havde stjålet den ... :(

Hvad kan jeg regne med? De bødeskemaer jeg har kunne finde var kun op til 99,9 g.

Kunne være rimlig nedtur med en betinget dom over hovedet.


Hvis der er mere end 100 gram gør I klogest i at splitte straffen (altså sige, at det var fælles hash, og ikke en persons), ellers mener jeg nemlig, at I bevæger jer op i kategorien "sælger", og så bliver det dyrt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2010 12:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
noname skrev:
Boba Fatty skrev:
Blev taget for et par dage siden udenfor staden med en plade på ca. 100 g som jeg lige havde købt sammen med nogle venner, det er anden gang jeg er blevet taget, sidste gang var 13 g for 1,5 år siden på en bytur i KBH (havde glemt at lægge det derhjemme, ung og dum :P).

Og det bedste var at de kun stoppede bilen fordi den var registreret i førerens mors navn, og de troede vi havde stjålet den ... :(

Hvad kan jeg regne med? De bødeskemaer jeg har kunne finde var kun op til 99,9 g.

Kunne være rimlig nedtur med en betinget dom over hovedet.


Hvis der er mere end 100 gram gør I klogest i at splitte straffen (altså sige, at det var fælles hash, og ikke en persons), ellers mener jeg nemlig, at I bevæger jer op i kategorien "sælger", og så bliver det dyrt.


Det skal man passe meget på med. Man risikerer at begge personer får fuld straf for hele mængden, istedet for at kun den ene bliver straffet. Tænk jer godt om!

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2010 20:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jul 2007 20:30
Indlæg: 224
Geografisk sted: ..
1000 piller, alprazolam 1 mg's, 80g hash og en vægt.. Ikke tidligere straffet. Hvad kan jeg forvente af straf?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2010 19:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 okt 2010 21:32
Indlæg: 2
Bare så i ikke alle sidder og er bekymrede for mig, så fik jeg en bøde ind af døren for den plade jeg blev taget med (se længere oppe ad siden), var gudskelov kun 98,2 g i pladen, så ingen straffesag denne gang ;)

Tak for svarene !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2010 01:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 sep 2008 15:35
Indlæg: 3
Har et spørgsmål jeg har søgt i et stykke tid også hos min egen advokat:

hvad kan jeg forvente og få for 60 hamp planter og de var cirka 10-15 cm høje og lidt gro udstyr tog de også og lidt frø,
blev taget sidste år da 4 betjente ransaget min lejlighed og på mit anklageskrift står der at der nedlægges påstand om fængselsstraf.

Jeg er tidligere straffet og besiddelse af euforiserende stoffer er da også på listen men en mindre mængede på 50-100g..,

Ser frem til et svar og mange tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2010 17:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Bare for en ordens skyld: du kan ikke blive straffet for at have nogle frø liggende, kun planter og evt. høstet plantemateriale.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2010 21:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 sep 2008 15:35
Indlæg: 3
groza skrev:
Bare for en ordens skyld: du kan ikke blive straffet for at have nogle frø liggende, kun planter og evt. høstet plantemateriale.


Okay det er jo fint nok men der var nu heller ikke så mange (10-50stk)


--

andre der har et bud på hvad jeg evt kan risikere og få for det andet de tog?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2010 23:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2010 22:21
Indlæg: 4
Hejsa. Jeg blev vækket den 31 maj i år, klokken røv om morgen, på min hjemmeadr. de finder 39g amf (39 poser) 350 tomme poser, en vægt, gummihansker, barberblade og en lille skovl/ske, jeg bliver anholdt kl 11.10 uden at få oplyst mine rettigheder, bliver løsladt igen ved 19-tiden samme dag, det skal siges at jeg har fortalt dem at det er til eget forbrug, da jeg ikke kan gå i byen uden at bruge det, da jeg bliver underlig i skalden hvis jeg ikke bruger amf, når jeg drikker, der står da også på mit anklageskrift at det er med henblik på delvis videresalg, jeg har kun skrevet under på de 39g. alt det andet har jeg ikke skrevet under på, da det ikke stod de papir man skal underskrive.
Jeg fik stævningen i dag og skal i retten den 12, så håber at der er en der kan give mig et lille hint om hvad jeg kan vente mig i straf, jeg er ikke tidligere straffet, men har været kendt af politiet for flere år siden, dog ikke for stoffer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2010 23:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
tagernick skrev:
Hejsa. Jeg blev vækket den 31 maj i år, klokken røv om morgen, på min hjemmeadr. de finder 39g amf (39 poser) 350 tomme poser, en vægt, gummihansker, barberblade og en lille skovl/ske, jeg bliver anholdt kl 11.10 uden at få oplyst mine rettigheder, bliver løsladt igen ved 19-tiden samme dag, det skal siges at jeg har fortalt dem at det er til eget forbrug, da jeg ikke kan gå i byen uden at bruge det, da jeg bliver underlig i skalden hvis jeg ikke bruger amf, når jeg drikker, der står da også på mit anklageskrift at det er med henblik på delvis videresalg, jeg har kun skrevet under på de 39g. alt det andet har jeg ikke skrevet under på, da det ikke stod de papir man skal underskrive.
Jeg fik stævningen i dag og skal i retten den 12, så håber at der er en der kan give mig et lille hint om hvad jeg kan vente mig i straf, jeg er ikke tidligere straffet, men har været kendt af politiet for flere år siden, dog ikke for stoffer


Jeg formoder du er sigtet efter Lov om euforiserende stoffer, og ikke straffelovens §191. Er du sigtet efter straffelovens §191, skal du have ændret sigtelsen, da det skiller ved 50 gram. Dette er vigtigt, da Lov om euf. stoffer ser MEGET bedre ud på straffeattesten end §191.

En bekendt af mig fik 3 måneders ubetinget for ialt 29 gram amfetamin. Dette havde dog den skærpende omstændighed at det var forsøg på fremstilling i et veludstyret hjemmelab. Desuden havde han været varetægtsfængslet, og så dømmer de gerne hårdere for at få straffen til at passe til længden af varetægten. Men jeg tror 3 måneder ikke er helt ved siden af i dit tilfælde. Det kunne være rart med en tilbagemelding når du får dom. Held og lykke.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2010 00:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2010 22:21
Indlæg: 4
Tak for det hurtige svar, det er loven om euforiserende stoffer jeg er sigtet efter.
Jeg skal nok lige vende tilbage når jeg har fået dommen. Takker mange gange


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2010 15:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2010 16:51
Indlæg: 213
WebSilk skrev:
Har et spørgsmål jeg har søgt i et stykke tid også hos min egen advokat:

hvad kan jeg forvente og få for 60 hamp planter og de var cirka 10-15 cm høje og lidt gro udstyr tog de også og lidt frø,
blev taget sidste år da 4 betjente ransaget min lejlighed og på mit anklageskrift står der at der nedlægges påstand om fængselsstraf.

Jeg er tidligere straffet og besiddelse af euforiserende stoffer er da også på listen men en mindre mængede på 50-100g..,

Ser frem til et svar og mange tak



skal ikke kunne sige hvad du får i straf, men vil mene at politiet bare vejer de 60 planter og så får du bøde ud fra vægt, hvilket ikke burde være særlig meget


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2010 21:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2010 22:21
Indlæg: 4
Hej igen, så har jeg været til møde ved min advokat, han mener at jeg får en betinget dom og en gang samfundstjenste, håber at han har ret


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2010 23:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
tagernick skrev:
Hej igen, så har jeg været til møde ved min advokat, han mener at jeg får en betinget dom og en gang samfundstjenste, håber at han har ret


Forhåbentlig har din advokat nok erfaring til at hans vurdering er væsentligt mere kvalificeret end min(det er ganske sandsynligt). Held og lykke herfra i hvert fald!

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2010 19:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2010 22:21
Indlæg: 4
Hejsa og skål...

Så fik jeg overstået retsagen, igår!!! Jeg fik 90 dage betinget og 60 timers samfundstjeneste og en en prøvetid på 1 år, så nu skal der lige smides et par pils i halsen, god weekend til alle


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2010 02:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jan 2010 06:35
Indlæg: 146
Geografisk sted: Aalborg
Halløjsa! Jeg mangler en der har lidt juridisk know-how når det gælder udlandet.
Nu går turen snart til Qlimax i holland, og jeg har planlagt at tage lidt snus med til mig og vennerne.. Det drejer sig om cirka 10 gram amfetamin.
Altså:
Stof: amfetamin
Mængde: 10 gram
Andet info: tapet til inderlåret i 1 pose, altså ikke i flere salgsposer.

Spørgsmålene:
1. Siden jeg er dansk statsborger bliver jeg vel sat for en dansk domstol, altså udleveret til danmark, for derefter at modtage rettergang?
2. 10 gram amfetamin for en førstegangs-forbryder er vel ikke så hård en straf?
3. Siden det er i et andet land, står jeg så muligvis overfor en smugler-dom (hvilket jo er meget, meget skidt), selv hvis det ikke er med henblik på videresalg?
4. Hvis jeg bliver anklaget som smugler, kan jeg så vinke farvel til friheden?

Håber i kan hjælpe :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team