Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 maj 2024 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 jul 2006 09:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
Overvejer stærkt at bestille en håndfuld growkits, og begynde at dyrke lidt shrooms. Har dog lidt kvaler med evt. konsekvenser rent juridisk. Har søgt her på siden, samt på retsinfo.dk og googlet den af i længere tid for at finde evt. "case-stories" fra folk der er blevet bøffet.

Jeg har ladet mig fortælle at svampedyrkning sidestilles med fremstilling af f.eks. ecstasy, syntes bare det lyder lidt voldsomt (og ved heller ikke hvad straffen er for det, men sikkert hård).

Så mit spørgsmål lyder altså på, hvad man kan forvente i straf hvis man bliver knaldet med f.eks. 10 growkits????


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2006 13:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 jun 2005 05:20
Indlæg: 619
Jeg er ikke stærk nok i det juridiske til at sige noget specifikt, men jeg vil tro at det er en mulighed at så mange growkits er en skærpende omstændighed. Et kan man sige var til eget forbrug, men ti?

Derudover er det ret uøkonomisk. Hvis du vil gro svampe, så køb ingredienserne selv, det er en del billigere end de færdigsamlede kits.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2006 15:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
uøkonomisk ja, men taget i betragtningen af at 1 g. tørrede svampe vil stå mig i ca. 4 kr., så vil jeg gerne slippe for bøvlet. Kan forstå det er ret tidskrævende at lave kager selv, koge glas osv.

Vil stadig meget gerne høre fra folk der ved noget om evt. straf????

Snakker vi bødestraf på 500 kr. el. 3 år i spjældet?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006 08:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
Stadig ingen der har bare en idé om hvilken straf man står til????

Kom nu venner, snakker vi bøde el. spjældtur :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006 11:29 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2005 20:20
Indlæg: 399
Geografisk sted: DK
Der kan være en million ting der spiller ind. Fx om du er straffet før, hvilket omfang du havde tænkt dig at sælge, hvor mange kits der er, om der er andre stoffer hos dig. Blandt mange andre.
Jeg vil dog tro (læs: tro), at er det første gang, og er det kun et par growkit (uden svampe på), vil straffen være en (ikke-alt-for-stor) bøde. Derimod kan jeg forestille mig den bliver væsentligt større hvis svampene er groet (selvom der teknisk ikke er den store forskel, gør det en ret stor psykisk forskel om der er 4 bakker lort, eller 4x200 gram svampe).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006 12:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
Takker, lækkert der endelig kom et svar.

Jeg er ikke tidliger straffet, dyrker også weed, og har da et lille stash af både cannabis og (både lovlig og ulovlig) psykedeliske planter/frø.

Forventer ikke der kan sjusses meget grundigere ud fra det, men det var da lidt baggrund.

Er heller ikke fordi jeg vil kende den eksakte straf, vil bare sikre mig at 10 growkits ikke giver mange måneder bag tremmer, dét er det ikke værd.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2006 12:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2005 20:20
Indlæg: 399
Geografisk sted: DK
Man kan selvfølgelig aldrig garantere, men 10 growkits, kan jeg næppe forestille mig giver andet end en bøde - og selv HVIS du er meget uheldig, max et par måneder betinget (det betyder du ikke skal afsone dem med mindre du bliver taget igen).
Men det bliver jo naturligvis konfiskeret.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2006 14:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 maj 2002 01:01
Indlæg: 273
Geografisk sted: Århus
Okay, takker nok engang :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team