Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 07:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Har lige fået et brev fra Politiets narkoafdeling om indkaldelse til forhør i næste uge.

Hvad plejer denne slags indkaldelse at skyldes?

Nogle erfaringer?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det kunne lyde som om at narkoerne har fået en anmeldelse der involverer dig, men normalt vil de oplyse dig om at de har fået en anmeldelse om X når de kontakter dig

Medlem

det eneste der står er:

De bedes møde på Københavns politistation blabla

og:

De bedes møde til arhøring i forbindelse med en verserende sag her i afdelingen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Du kunne jo starte med at spørge Gert og Helge selv.
Mon ikke de ved bedre end summen af brugere herinde?

Undersøg dine rettigheder, hvis du endnu ikke kender dem! Nogle 9. klasses afgangseksaminister skal ikke løbe rundt om hjørner med folk...fordi de kan!!!

"I nouw nåthing" :wink:

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Drugejogge skrev:
Har lige fået et brev fra Politiets narkoafdeling om indkaldelse til forhør i næste uge.

Hvad plejer denne slags indkaldelse at skyldes?

Nogle erfaringer?

dit tlf nr er nok dukket op på en bustet persons tlf, eller også er du er måske blevet stukket.
men bare rolig! hvis de havde noget på dig ville de jo komme på uanmeldt besøg! pas på med hvad du siger også selvom det er noget der er lovligt...du ved jo ikke hvad de skal bruge dine oplysninger til, så måske vil det være smart nok at have en advokat med!
husk lige at opdatere os når du har været derinde! tak
""I nouw nåthing" " haha...manuel-fawlty towers

Medlem

Jeg må indrømme at jeg ikke lige står og har råd til en advokat. Jeg kan vel bare undlade at udtale mig.... så..?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Du kan få en beskikket advokat; se her for mere info.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er ihvertfald vigtigt at du som tidligere sagt passer utrolig meget på med hvad du siger, de gange jeg har været til afhøring har det altid været sådan stille og roligt med en eller anden gut bag en com, hvis du bare opfører dig pænt og ikke råber pansersvin i hovedet af ham virker du jo langt mindre suspekt, og på den måde får du også meget nemmere ved at påstå din uskyld ;)

Hvis det evt er fordi at de har dit nummer på en mobil kan du jo bare sige at det var en gut du mødte i byen og at i aftale at i skulle videre i byen sammen eller sådan noget.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Politiet:"Hvad er din forklaring på at dit navn er dukket op på denne persons telefon, som for 4 dage siden blev taget med blablablaSTOFFERblablabla?"
Dig:"'amen, det var en eller anden gut jeg mødte i byen ikk'? Og så aftalte vi at vi skulle udveksle nummer fordi vi skulle videre i byen sammen, ikk'?"
Polisen:"Javel ja... Kan du forklare hvorfor dit navn på personens telefon så er 'Pusher John - Sælger godt blablablaSTOFFERblablabla'?" *viser dig mobiltelefon med navn*
Dig:"Er der ikke varmt herinde? Puhaa... nu bliver jeg altså nødt til at komme på tønden!"

Ej, jokin'... Held og lykke du 8)

Keep smokin' :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Husk at hvis spørgsmålene bliver ubehagelige på et tidspunkt er du i din gode ret til at nægte at svare. Sig simpelthen "det vil jeg ikke udtale mig om". Det kan være de bliver sure, men hvis de begynder med det pis, så er det fordi de vil presse dig til at sige mere, og så skal du nægte at snakke mere med dem uden en advokat til stede. Så kan de vælge enten at lade dig gå, eller de kan anholde dig(hvis de anholder dig ville de have gjort det alligevel, uanset hvor meget du havde snakket!).

Site Webmaster
Brugeravatar

Lige meget hvad det end handler om, så lad være med at fortælle politiet noget som helst. Giv dem intet.

Hvor meget det end, i situationen, kan virke som om det ville hjælpe dig at fortælle dem det ene eller andet, så lad være. Det vil kun komme tilbage og bide dig i enden.

Handler det om venner, fortæller du intet.
Handler det om fjender, fortæller du intet.
Handler det om dig selv, fortæller du intet.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Site Webmaster
Brugeravatar

Espersen skrev:
Politiet:"Hvad er din forklaring på at dit navn er dukket op på denne persons telefon, som for 4 dage siden blev taget med blablablaSTOFFERblablabla?"
Dig:"'amen, det var en eller anden gut jeg mødte i byen ikk'? Og så aftalte vi at vi skulle udveksle nummer fordi vi skulle videre i byen sammen, ikk'?"
Polisen:"Javel ja... Kan du forklare hvorfor dit navn på personens telefon så er 'Pusher John - Sælger godt blablablaSTOFFERblablabla'?" *viser dig mobiltelefon med navn*
Dig:"Er der ikke varmt herinde? Puhaa... nu bliver jeg altså nødt til at komme på tønden!"

On that note, lad nu være med at begynde på søforklaringer. De er ikke dumme. Bare lad være med fortælle dem noget som helst. Du ved intet om noget som helst.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jugg skrev:
Lige meget hvad det end handler om, så lad være med at fortælle politiet noget som helst. Giv dem intet.

Hvor meget det end, i situationen, kan virke som om det ville hjælpe dig at fortælle dem det ene eller andet, så lad være. Det vil kun komme tilbage og bide dig i enden.

Min erfaring er at det er bedst at fortælle dem alt hvad de spørger om, så længe det er harmløse ting som hvordan man kender en sigtet etc. Hvis der bliver spurgt til fælles bekendte, skal man nok lige huske ikke at nævne alle sine fælles narkovenner, medmindre det er helt tydeligt.

Handler det om noget kriminelt, kender man naturligvis intet til det. Medmindre der er helt åbenlyse beviser, og man efter konsultation med sin advokat godt kan se at det ikke nytter at nægte.

Medlem

yeti skrev:
Jugg skrev:

Min erfaring er at det er bedst at fortælle dem alt hvad de spørger om, så længe det er harmløse ting som hvordan man kender en sigtet etc. Hvis der bliver spurgt til fælles bekendte, skal man nok lige huske ikke at nævne alle sine fælles narkovenner, medmindre det er helt tydeligt.

Handler det om noget kriminelt, kender man naturligvis intet til det. Medmindre der er helt åbenlyse beviser, og man efter konsultation med sin advokat godt kan se at det ikke nytter at nægte.

det er også min erfaring at det er bedst at svare på "uskyldige" spørgsmål, ellers virker man jo skyldig, og så kommer der 100x så mange spørgsmål! og om man kender en person er jo ikke en forbrydelse! heller ikke hvis det er stein bagger eller peter lundin. jeg vil vove påstanden: de har INTET på dig som er alvorligt! men de har jo dit navn et eller andet sted fra! så de vil nok have dig til at vidne mod en du kender? en anden ting er, hvis du lægger ud med at sige " jeg nægter at udtale mig " vil de stemple dig som rocker-relateret! da det er et standard rockersvar! og komme i et register som du ikke slipper ud af igen

Relativistisk båthorn

Policen: "Vil du svare på spørgsmål?"
Dig: "Nej!"

Jugg har ret. Man får intet ud af at tale med myndighederne. De varetager IKKE dine interesser, men deres egne. De er IKKE dine venner, men magt-haverne's.

Medlem

hmm okay. Må indrømme jeg er ret nervøs!!!! :S

Er der ik nogen der kan skrive hvilke rettigheder jeg har, som jeg bør kende?

Site Webmaster
Brugeravatar

Følgende er nappet fra vinaa:
Citat:
Rettigheder :

* Du behøver ikke at sige noget til Politiet udover navn, adresse og fødselsdato.

* Du har ikke pligt til at besvare det obligatoriske spørgsmål: “Har De indtaget alkohol idag ?”

* Du skal have at vide, om du afhøres som vidne eller som sigtet, og hvorfor du skal afhøres.

* Du har ret til at nægte til at medvirke til en udåndingsprøve.

* Du har ret til at gennemlæse din forklaring (politirapporten), sådan som den er nedskrevet af Politiet.
Du må evt. vente, indtil rapporten er skrevet. Dette bør dog ikke få dig til at frasige dig retten til at gennemlæse din forklaring.

* Du har ret til at få rettelser og tilføjelser medtaget i politirapporten.

* Du har ikke pligt til at underskrive politirapporten.

* Din forklaring må kun optages på bånd, hvis du får at vide, at optagelsen sker.

Her er en samling myter, osse nappet fra vinaa.
Citat:
* Der er ikke, ligesom på amerikanske film, nogen remse, som dansk politi skal oplyse til enhver sigtet / anholdt.

* Der er ikke nogen mulighed for at blive løsladt mod kaution i Danmark. Enten er man anholdt eller også bliver man løsladt.

* Der er ikke nogen mulighed for at forhandle sig frem til en mildere straf. (Plea-bargaining).

* Du kan ikke på nogen måde gøre noget for at slippe for straf ved at hjælpe politiet med oplysninger e.l. Men du kan muligvis ‘handle’ lidt, hvis du har begået flere forskellige strafbare forhold.
Den eneste måde, hvorved du kan slippe mildere, er ved at tie stille (holde kæft), indtil du har talt med din advokat.

* Kun ved at gøre sagen så besværlig som mulig, kan du håbe på, at Politiet kun vælger at tiltale dig for mindre, end du rent faktisk har gjort:

Du kan finde mere her:
http://www.allehaderos.dk/inc/article_p ... p?artid=64

[EDIT] Husk iøvrigt at politiet gerne må lyve så meget de vil. Hvis det ER dig de er ude efter, vil de forsøge at påstå at de har alle mulige beviser og du lige så godt kan erklære dig skyldig og den slags. Stol ikke på dem.

Senest rettet af Optimus Crime 25 apr 2009 21:32, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg forhold dig rolig og lad vær med at udtale dig om noget der kan skade dig selv eller bekendte (det er nok bedst i længden).
Hvis du er det mindste i tvivl så nægt at udtal dig og spørg efter en advokat (det kan dog godt virke lidt suspekt at spørge om sådan en)

Vil du komme med en opdatering herinde, efter du har snakket med dem?

Medlem

Ja, skal nok give en update. Hvis jeg altså ikke ender i fængsel bag lås og slå uden internet-adgang!

Medlem

har du været derinde? eller er du i spjældet ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]