Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 10 jul 2010 15:45 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Lige en kort idé til dem, der ofte går rundt på steder, hvor der er god chance for at blive stoppet uden særlig grund og spurgt "har du noget på dig, så sig det nu, vi skal nok finde det".

- Ved du helt sikkert, at de kun stopper dig, fordi det enten er en visitations-zone (altså, du er uheldig), eller fordi du "ligner en der måske har noget", så hav altid din pose med piller/hash/eller LILLE mænge amf gemt i underbuksene, ja helt nede under ... du ved - så bare pak pillerne i to-tre zip-lock bags inden i hinanden :)

For er du blevet stoppet af ovenstående "ikke-voldsomt-mistænkelig-grunde", siger du så bare "Nej, det er da helt OK, jeg har ikke noget, men kig bare efter" så venligt og u-ironisk som muligt. Så vil de nemlig bare "patte dig down" og vende dine lommer ud og ind, og så er du på vej igen med et "Fint nok, hav god dag".

Er du der i mod kendt stor-dealer der lige har hentet til ugen ... ja så kigger de såmænd også der, så ovenstående er altså ikke til megen hjælp her :)

Og skal du til fest og synes det er lidt "træls" at møde op med "varerne" gemt lige der, så fisk dem ud på toilettet, smid de to yderste zip-bags ud og så er den inderste altså helt fin. Du har jo også været i bad fordi du skal til fest, og det skal jo ikke "op" nogen steder, bare ... ja ligge der hvor der er plads mellem "det bag" og "det foran" - og så behøver andre jo ikke vide hvordan det kom til festen, bare at du havde det med og dermed instant hero-status :)

Bare et par tips der har virket førhen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2010 16:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Hehe.. Det gjorde jeg på et tidspunkt, og så vågnede jeg dagen efter med to tomme poser i underbukserne, uden at jeg kunne huske hvordan de var havnet der. Creepy!

ret: Tommyknockers, tjek din PB.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2010 22:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Har man pligt til at udtale sig om noget som helst uden at være sigtet eller anholdt? Eller er der noget som man er forpligtet til at sige, uanset hvad? Såsom CPR-nummer?

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2010 08:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Navn, adresse og fødselsdato. Ikke CPR nummer eller noget som helst andet. Og det gælder også selvom du er anholdt.

Men læs linksne. Det kan helt sikkert betale sig.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2010 10:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 sep 2010 21:48
Indlæg: 11
Geografisk sted: Københavns omegn :)
Så vidt jeg ved er man ikke tvunget til at udtale sig om noget som helst hvis man bliver knaldet af panserne?


Jeg gør ihvertfald altid det, når jeg skal købe, at jeg efterlader alt legitimation derhjemme, og så gemmer jeg sagerne på steder hvor de ikke kan finde dem.. Og så handler det bare om at holde kæft hvis uheldet er ude :)

Er aldrig blevet stoppet, så ved ikke om det virker i praksis, men håber det hvis det endelig skulle være :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2010 10:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 sep 2010 21:36
Indlæg: 100
Geografisk sted: Jylland
Kan politi kræve adgang til ens hjem og grund alene baseret på en mistanke om noget ulovligt foregår der, f. eks en anonym anmeldelse om dyrkning af pot? Dvs. uden en dommerkendelse?
Svært at finde disse oplysninger i denne tråd!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2010 10:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 sep 2010 21:48
Indlæg: 11
Geografisk sted: Københavns omegn :)
KUN med en dommerkendelse, har politiet lov til at gøre det :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2010 23:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2010 01:39
Indlæg: 80
Geografisk sted: A spot within a spot
MarLove skrev:
Kan politi kræve adgang til ens hjem og grund alene baseret på en mistanke om noget ulovligt foregår der, f. eks en anonym anmeldelse om dyrkning af pot? Dvs. uden en dommerkendelse?
Svært at finde disse oplysninger i denne tråd!


ja, de kan vælge at gå i retten bagefter de har rensaget dit hjem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2011 23:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2011 23:01
Indlæg: 1
"Hvad må politiet (ikke)?"
er 404


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2011 11:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2011 19:41
Indlæg: 9
tommyknockers skrev:
Lige en kort idé til dem, der ofte går rundt på steder, hvor der er god chance for at blive stoppet uden særlig grund og spurgt "har du noget på dig, så sig det nu, vi skal nok finde det".

- Ved du helt sikkert, at de kun stopper dig, fordi det enten er en visitations-zone (altså, du er uheldig), eller fordi du "ligner en der måske har noget", så hav altid din pose med piller/hash/eller LILLE mænge amf gemt i underbuksene, ja helt nede under ... du ved - så bare pak pillerne i to-tre zip-lock bags inden i hinanden :)

For er du blevet stoppet af ovenstående "ikke-voldsomt-mistænkelig-grunde", siger du så bare "Nej, det er da helt OK, jeg har ikke noget, men kig bare efter" så venligt og u-ironisk som muligt. Så vil de nemlig bare "patte dig down" og vende dine lommer ud og ind, og så er du på vej igen med et "Fint nok, hav god dag".

Er du der i mod kendt stor-dealer der lige har hentet til ugen ... ja så kigger de såmænd også der, så ovenstående er altså ikke til megen hjælp her :)

Og skal du til fest og synes det er lidt "træls" at møde op med "varerne" gemt lige der, så fisk dem ud på toilettet, smid de to yderste zip-bags ud og så er den inderste altså helt fin. Du har jo også været i bad fordi du skal til fest, og det skal jo ikke "op" nogen steder, bare ... ja ligge der hvor der er plads mellem "det bag" og "det foran" - og så behøver andre jo ikke vide hvordan det kom til festen, bare at du havde det med og dermed instant hero-status :)

Bare et par tips der har virket førhen :)


Jeg har tit undret mig over dette. Når jeg har noget på mig kører der ofte en masse scenarier oppe i hovedet på mig, hvis jeg nu blev stoppet, og hvad jeg så ville sige etc.
Umiddelbart hvis jeg blev stoppet, og de spurgte om jeg havde noget på mig, jeg ikke måtte, ville jeg da bare indrømme det, og sige det som det var.
Dog kan jeg ikke finde ud af, om dette er godtroende. Altså hvis jeg benægter det, og de finder det om jeg så får en 'hårdere' straf.

Det jeg gerne vil vide, er:
Hvis jeg benægter at jeg har noget på mig, og de finder noget på mig - kan de så sigte mig for andet end besiddelse?
Hvis jeg indrømmer det, når de spørger - om der er nogle der har erfaringer med, at man måske slipper for bøden, og kun får taget sin klump eller noget lignende


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2011 20:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jan 2010 16:36
Indlæg: 181
Du får ikke større straf for at at nægte først - det eneste du kan håbe er at du ved at være flink og compliant kan forårsage de ikke ransager din person særlig grundigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2011 17:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Altså, det er ikke uhørt (specielt på christiania) at politiet tager ens hash, måske skriver en op, måske ikke, og så lader en gå igen - men sådan som forholdet mellem gæster, christianitter og politiet er spidset til på det seneste skal man nok ikke længere regne med det..

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2011 09:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2006 14:26
Indlæg: 791
Sad og læste lidt i tråden her og da mange links er døde og i flere af de andre links skynder forfatter sig at gøre opmærksom på de ikke er jurister, så bliver jeg alligevel lidt i tvivl om vi har nogen som helst rettigheder efterhånden...

Hvis man læser i Lov om politiets virksomhed på Retsinformation, så lyder det nærmest som om de må de hele, blot de har "mistanke" om farlige forhold - inkl. skaffe sig adgang uden retskendelse...

Og det hele er skrevet i bløde gummiparagraffer og underskrevet af Lene "mere politi - mere kontrol" Espersen, så jeg frygter sgu for min personlige frihed efterhånden :-(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2011 10:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Det virker som om du bare blæser lidt angst af, men hvis der ernoget specifikt der optager dig, vil jeg på det varmeste anbefale Retshjælpen RUSK:

http://rusklaw.org/Retshjlp_RUSK/Foreningen_RUSK.html

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2011 13:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2006 14:26
Indlæg: 791
Tias skrev:
Det virker som om du bare blæser lidt angst af, men hvis der ernoget specifikt der optager dig, vil jeg på det varmeste anbefale Retshjælpen RUSK:


Tias, jeg er skam ikke i problemer eller noget, er bare af princip imod at vores rettigheder stille og roligt mindskes - og ønsker derfor at sætte mig lidt ind i juraen, så jeg ved hvad der er fakta og hvad der er velmenende "gæt"... Det er jo også kun på den baggrund jeg reelt er i stand til at vurdere om vi bliver dårligere stillet med tiden eller ej...

Jeg har bare indtryk af størstedelen af det gode borgerskab tror man bare skal spørge "hvor højt" hvis politiet siger hop - og lige som i resten af samfundet, har politiet sikkert nogle brodne kar... og så er det jo rart at vide hvilke rettigheder man har hvis det en dag bliver aktuelt...

Faktisk har jeg generelt stor respekt for politiets arbejde og vist ikke flere grunde til at komme på kant med dem end andre; men synes jura er interessant - og ikke mindst godt at have kendskab til...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2011 11:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Okay. Jeg er, som du måske kan konstatere fra mine tråde, i den anden grøft. Enten jeg eller mine venner har været på kant med loven det meste af mit voksne liv (og endda ikke i forbindelse med straffeloven, men principielle grundlovssikrede ting som forsamlingsfrihed, ytringsfrihed og anden politisk virksomhed), og har i den forbindelse set politiet misbruge deres beføjelser på måder som de fleste folk end ikke tror muligt - og det er før vi kommer til beredskabspolitiet, som fysisk, verbalt, seksuelt og psykisk misbruger folk i deres varetægt så ofte at jeg knap nok registrerer det længere.

Jeg siger det ikke for at du skal dele min lede over politiet, men for at bekræfte at disse ting ikke bliver ændret så længe offentligheden mener at politiet ikke begår fejl, og at de kun er få idioter der begår fejlene istedet for en institutionaliseret kultur af magtmisbrug og nepotisme. Netop derfor synes jeg du gør meget klogt i sætte dig ind i dine rettigheder, tiltagene imod dem, og hvad du skal og ikke skal gøre når du først er under mistanke for noget.

Politiet og politiadvokater bruger ofte udsagnet "det er ikke vores job at kende lovene, blot at hændhæve dem" - det er til en vis grad korrekt (man kan ikke forvente at en betjent kan sætte sig ind i alle gældende love og samtidigt have tid til sit job), men det slynges konstant ud, også når betjenten helt tydeligt har løjet om lovs ordlyd for at narre, visitere og tilbageholde borgere.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2011 17:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2010 01:39
Indlæg: 80
Geografisk sted: A spot within a spot
Hvis i bliver anholdt og frihedsberøvet og jeres sigtelse derefter frafalder, så søg erstatning. Det værste der kan ske er at i får afslag .

Det gjorde jeg og har fået 3500kr for at sidde i detentionen i 8 timer.

Mvh Bjerr

_________________
- Medlem af det hemmelige selskab


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team