Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jun 2024 03:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 maj 2013 20:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 23:33
Indlæg: 12
hej psy.
Jeg blev for en måned siden taget med 1.8g hash, som lige var blevet købt.
Det er første gang jeg bliver taget, og bøden lyder på 3000,- kr.
Har jeg mulighed for at få bøden gjort lavere, da jeg er på SU og på ingen mulig måde kan betale 3000,- på en gang?
OG, kommer det på min straffeattest når jeg skal ud og søge arbejde? betjentene sagde nemlig det ville komme på attesten.

23 år gammel (ved ikke om det er relevant)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2013 20:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Information om straffeattester!
viewtopic.php?f=73&t=39539

Bødelisten:
http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... toffer.pdf

hvis det er første gang, burde bøden "kun" være 2000,- og du vil kunne få den halveret pga. SU indtægt, hvis du ikke har stor indtægt med et studiejob.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2013 20:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 23:33
Indlæg: 12
Gør det en forskel at jeg har købt det på åben gade?


Senest rettet af anikma 06 maj 2013 20:28, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2013 20:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Nej, det spiller ingen rolle hvor du har købt det.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2013 20:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 23:33
Indlæg: 12
Jeg kan ikke forstår ikke den pjerce du linkede :d fordi folk på siden skriver man ikke kan se det på den man viser til arbejdersgivere etc. når det er en bøde
Men af hvad jeg kan se på dit link, så kan man godt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2013 20:30 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... eattester/

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2013 20:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 23:33
Indlæg: 12
LÆKKERT med straffeattesten, tak for hjælpen! - jeg må ringe ind og spørge hvorfor den ligger på 3000, og ikke 2000. Eftersom jeg aldrig er blevet taget med nogen form for euf. stoffer før.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2013 10:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 23:33
Indlæg: 12
til opdatering: Bødetakts første gang er åbenbart blevet hævet til 3000,- kr - og det kommer til at stå på en eventuel straffeattest du skal sende med jobansøgning i 2 år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2013 18:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
og det kommer til at stå på en eventuel straffeattest du skal sende med jobansøgning i 2 år.

Har du reelt set din straffeattest? Ifølge politiets egen vejledning, som kan ses på https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... eattester/ , så kommer bødestraffe givet efter lov om euforiserende stoffer ikke med på straffeattesten. Formentlig har den person du har talt med ikke rigtigt vidst noget om emnet(et almindeligt problem når man har med politiet at gøre).

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2013 08:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 23:33
Indlæg: 12
Jeg har ikke set min straffeattest endnu, men da jeg snakkede med en inde fra bødekontoret vidste hun nemlig intet om det, men sagde så at hun ville undersøge det og ringede så tilbage et par timer efter med den meddelelse - men det kan godt være jeg skal prøve at få en straffeattest udleveret i tjekke selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2013 10:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2013 11:49
Indlæg: 22
Politiet selv siger, at det kun er §191 (videresalg) der kommer på straffeattesten, ikke bøder for overtrædelse af Lov om euforiserende stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2013 11:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 23:33
Indlæg: 12
Jeg vidergiver bare information, jeg fik også afvide af betjentene under selve konfiskeringen det ville komme derpå, men at de ikke var 100% sikre på det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2013 12:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Hey Psy, nu da jeg snart skal i retten ville jeg lige høre hvad mine chancer var.
24/10/11. 1. ransagning. fandt 9 hampplanter, vægt, ½ g. coke, mange seroquel, og 65 g. hash som senere blev meldt hvem det tilhørte og han tog imod. blev ikke taget for salg, men fik en bøde..

25/04/12. 2. ransagning. fandt 3 hampplanter, 29 g. amf, mange seroquel.
og nu kommer det, de væltede et cover med renset amf ned til mine hamter som stod i en murespand (65l. så plads nok, så folk ikke kommer med "dyrplageri" osv)
og det døde dagen efter, og de brændte hul i et tæppe jeg havde over min lampe, og de tog en Engletrompet stikling, som de ikke ville fjerne, fra hvad de havde klippet ned, hvorefter jeg spurgte om de ikke engang kunne se forskel, hvor de svarede nej...

har været til "screening" ved kriminal forsognet, hvor de sagde at anklager gerne ville have mig i fængsel, hvor jeg sagde at jeg gerne ville have samfundstjeneste.

//Zh4d0w

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2013 21:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jan 2012 19:45
Indlæg: 30
til opdatering: Bødetakts første gang er åbenbart blevet hævet til 3000,- kr - og det kommer til at stå på en eventuel straffeattest du skal sende med jobansøgning i 2 år.


Jeg har næsten lige fået en bøde for 1,75g "skunkblanding" som de kaldte det og 1 stk. joint. (1 stor 2 smøgs med mindst 1,8g hash i, jeg spurgte dem hvorfor de ikke skulle veje hashen i den og til min store overraskelse svarede de at i følge loven er en joint, en joint lige meget hvor stor den er?!) Nå men jeg fik 1500 kr. i bøde så det undrer mig meget du fik så meget. Min er udstedt d. 25 april og bliver halveret da jeg er studerene.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2013 10:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Hey Psy, nu da jeg snart skal i retten ville jeg lige høre hvad mine chancer var.
24/10/11. 1. ransagning. fandt 9 hampplanter, vægt, ½ g. coke, mange seroquel, og 65 g. hash som senere blev meldt hvem det tilhørte og han tog imod. blev ikke taget for salg, men fik en bøde..

25/04/12. 2. ransagning. fandt 3 hampplanter, 29 g. amf, mange seroquel.
og nu kommer det, de væltede et cover med renset amf ned til mine hamter som stod i en murespand (65l. så plads nok, så folk ikke kommer med "dyrplageri" osv)
og det døde dagen efter, og de brændte hul i et tæppe jeg havde over min lampe, og de tog en Engletrompet stikling, som de ikke ville fjerne, fra hvad de havde klippet ned, hvorefter jeg spurgte om de ikke engang kunne se forskel, hvor de svarede nej...

har været til "screening" ved kriminal forsognet, hvor de sagde at anklager gerne ville have mig i fængsel, hvor jeg sagde at jeg gerne ville have samfundstjeneste.

//Zh4d0w


https://www.retsinformation.dk/forms/R0 ... x?id=58262
Citat:
Består overtrædelsen alene i besiddelse af euforiserende stoffer i forbindelse med eget brug, bør der således i reglen ikke nedlægges påstand om betinget dom


mit råd er at fortælle at du har et misbrug

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2013 10:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
til opdatering: Bødetakts første gang er åbenbart blevet hævet til 3000,- kr - og det kommer til at stå på en eventuel straffeattest du skal sende med jobansøgning i 2 år.


Jeg har næsten lige fået en bøde for 1,75g "skunkblanding" som de kaldte det og 1 stk. joint. (1 stor 2 smøgs med mindst 1,8g hash i, jeg spurgte dem hvorfor de ikke skulle veje hashen i den og til min store overraskelse svarede de at i følge loven er en joint, en joint lige meget hvor stor den er?!) Nå men jeg fik 1500 kr. i bøde så det undrer mig meget du fik så meget. Min er udstedt d. 25 april og bliver halveret da jeg er studerene.


Det lyder altså mærkeligt, jeg kan ikke finde noget omkring at bødetaksten er hævet fra 2000 til 3000 for førstegangsforseelser. Nu skriver jeg til anklagemyndigheden for at få et klart svar.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2013 18:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Hej alle,

Håber på at høre jeres vurdering af situationen:

I den lokale rygerklub, er jeg så uheldig at politiet kommer på visit.
Da de kommer ligger der 1g hash på bordet hvor jeg sidder. Jeg benægter at det er mit hash.

Jeg bliver sigtet for overtrædelse af lov om euf., og visiteret, de konstaterer, at jeg ikke har nogle kontanter på mig (det styrker deres mistanke om at det fundne hash er mit).
Hashen bliver konfiskeret ligesom 100 kr bliver konfiskeret fra klubben.
Jeg får at vide jeg kan gå og jeg vil høre fra retten.

De spørgsmål jeg tænker på er nu:
Hvordan vil retten se på det?
Vil det at klumpen ligger på bordet blive sidestillet med besiddelse?
- Jeg har opholdt mig i en hashklub, og har ikke kontanter på mig ved visitationen.
- Der bliver fundet 1g hash liggende ved bordet jeg sidder. Der sidder ikke andre ved det bord.

- Jeg er ustraffet og har i øvrigt gode "sociale forhold".
- Jeg rører ikke hashen på noget tidspunkt, prøver ikke at skjule den etc.

Er det noget der evt. vil ramme klubben?
- Der er en fra klubben til stede, ligesom jeg benægter han kendskab til hashen.
- Vil det evt. ramme klubben, der er jo mistanke om salg fra stedet.

Hvor god/dårlig er min sag

- Umiddelbart vil jeg benægte kendskab til det, og ved ikke om klumpen er glemt af en anden, men det er IKKE min.
- Sige jeg ikke kom i klubben for at ryge hash :wink: , men for at se lidt TV og være social.

Jeg vil jo ikke mene at noget i det ovenstående beviser besiddelse af hash. Jeg har dog aldrig før været i kontakt med politiet eller vores retssystem, og den logik der bruges til domfældelse kan være en anden end min logik?

På forhånd tak for svar :joint:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 maj 2013 23:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
skriv til gade juristen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2013 20:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Hej igen,

Herminator skrev:
af Herminator » 15 maj 2013 23:37

skriv til gade juristen


Har i dag ringet til gadejuristen.
Personen jeg kom igennem til var meget hjælpsom, men havde ikke de store erfaringer med tilfælde som det jeg har skitseret.
Der kom det her ud af snakken:

- Det primære bevis i sagen er betjentens formodning om at stoffet tilhørte mig.
- Om det er nok til at fælde dom afhænger af min troværdighed.
- Ved at tage den i retten risikerer man at skulle betale sagens omkostninger (hvis man taber).

Så jeg afventer nu et bødeforlæg jeg kan protestere over :roll:.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2013 15:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 mar 2011 18:10
Indlæg: 62
Geografisk sted: Narnia
Ey errybody. Jeg er lige kommet hjem, tømt posten og finder en bøde på 3.000.
Sigtelsen er for besiddelse af 0.18 gram amfetamin til eget forbrug. Can they fucking do that?
De sagde intet om det natten det skete, de tog det bare. Det sucks seriøst ass, fordi jeg
i samme situation blev stukket en bøde på 1.500 for at sige fucking pansere... I ain't got that
kinda money.. Men kan det virkelig passe, at de kan stikke mig en ripper på 3k for under en femtedel
af en gram? Det er jo helt skudt ud af hovedet.


Senest rettet af Topskuddet 01 jul 2013 16:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team