Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Så gør krav på dine rettigheder over for dem og lad være med at lukke dem ind :)
Hvis de virkelig vil ind, skal de nok komme det. Men jeg ser ingen grund til at lave politiets arbejde for dem for egen regning..

hvis jeg ikke lukker dem ind kommer de bare og sparker min dør ned og det gider jeg ærlig talt ikke.
og det var det eller måske retten, og der gider jeg sku ikke hen ville ikke engang vidne om folk om så det kostede dem 7 år i brummen (og der er ligemeget om det er at vidne sandt eller forkert)
og ja i folk mener jeg også venner og familie,

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Sandsynligvis banker de på, igen og viser dig en ransagningskendelse. Hvis de altså kan få sådan en..
Det store spørgsmål er HVORFOR de ikke havde sådan en "allerede", da de kom og "spurgte pænt"..

Din forsendelse blev sendt/stoppet d. 3/8 - det er 4 måneder siden..? Synes du ikke de har haft tid nok til at skaffe sådan en?

Nu lader det jo til at du bare har lukket dem ind og givet dem tilladelse til at ransage dit hjem, men jeg tør æde min hat på at der er sneget en enkelt trussel eller 2 ind fra politiets side.

"Du kan lige så godt give os dit samtykke med det samme, ellers kommer vi bare tilbage med en ransagningskendelse, flere betjente, hunde osv. og sparker døren ind og endevender alt"
"Indrøm, det er det nemmeste for dig selv. Vi får alligevel adgang til dine kontooplysninger, pc og mobiltelefon."

Forresten er jeg næsten 100% sikker på at politiet skal erstatte ting som smadrede døre, hvis de intet finder ved en ransagning..

Ikke for at få dig til at fortryde at du har gjort som du har, for der er intet at gøre ved det nu alligevel :)
Men havde du tacklet situationen anderledes, havde du undgået bøde og plet på straffeattesten for noget som burde være lovligt!
Havde du nægtet kendskab til forsendelsen i første omgang, havde deres bevisbyrde været så godt som ikke-eksisterende og da det er politiet der har bevisbyrden, er de på skideren for at sige det på godt gammeldaws dansk :D
Politiet kan IKKE få adgang til dine kontooplysninger i denne slags sager, især ikke når vi snakker SÅ små mængder.
De får med garanti heller ikke en dommerkendelse til at konfiskere din pc og/eller mobil på det bevisgrundlag og ej heller en ransagningskendelse..
Uden beviser har man ingen sag og sagen havner derfor ikke i retten.

Jeg er overbevist om at politiet ofte benytter sig af denne teknik(spørg pænt og tru dig til samtykke) i narko-relaterede sager hvor de har meget svært ved at finde beviser..
En af grundene til at de gør det, og i stor stil, er at de har relativt meget succes med den måde. Den er såmænd også lovlig nok, men lusket i mine øjne.

Hvis du havde nægtet dem adgang ved første øjekast, ville de have haft 2 muligheder; ransagningskendelse eller "øjemedets forspildelse"(– hvilket vil sige, at omstændigheder gør, at de ikke kan nå at foreligge ransagningen for retten, men at de efterfølgende skal gøre det. F.eks. akutte sager, hvor man har grund til at tro, at beviser eller personer vil forsvinde fra adressen, hvis man venter.)
-http://frihedsaktivisten.dk/ransagning-part-1-boligen-kend-dine-rettigheder-overfor-politiet/

Medlem

Sandsynligvis banker de på, igen og viser dig en ransagningskendelse. Hvis de altså kan få sådan en..
Det store spørgsmål er HVORFOR de ikke havde sådan en "allerede", da de kom og "spurgte pænt"..

Din forsendelse blev sendt/stoppet d. 3/8 - det er 4 måneder siden..? Synes du ikke de har haft tid nok til at skaffe sådan en?

Nu lader det jo til at du bare har lukket dem ind og givet dem tilladelse til at ransage dit hjem, men jeg tør æde min hat på at der er sneget en enkelt trussel eller 2 ind fra politiets side.

"Du kan lige så godt give os dit samtykke med det samme, ellers kommer vi bare tilbage med en ransagningskendelse, flere betjente, hunde osv. og sparker døren ind og endevender alt"
"Indrøm, det er det nemmeste for dig selv. Vi får alligevel adgang til dine kontooplysninger, pc og mobiltelefon."

Forresten er jeg næsten 100% sikker på at politiet skal erstatte ting som smadrede døre, hvis de intet finder ved en ransagning..

Ikke for at få dig til at fortryde at du har gjort som du har, for der er intet at gøre ved det nu alligevel :)
Men havde du tacklet situationen anderledes, havde du undgået bøde og plet på straffeattesten for noget som burde være lovligt!
Havde du nægtet kendskab til forsendelsen i første omgang, havde deres bevisbyrde været så godt som ikke-eksisterende og da det er politiet der har bevisbyrden, er de på skideren for at sige det på godt gammeldaws dansk :D
Politiet kan IKKE få adgang til dine kontooplysninger i denne slags sager, især ikke når vi snakker SÅ små mængder.
De får med garanti heller ikke en dommerkendelse til at konfiskere din pc og/eller mobil på det bevisgrundlag og ej heller en ransagningskendelse..
Uden beviser har man ingen sag og sagen havner derfor ikke i retten.

Jeg er overbevist om at politiet ofte benytter sig af denne teknik(spørg pænt og tru dig til samtykke) i narko-relaterede sager hvor de har meget svært ved at finde beviser..
En af grundene til at de gør det, og i stor stil, er at de har relativt meget succes med den måde. Den er såmænd også lovlig nok, men lusket i mine øjne.

Hvis du havde nægtet dem adgang ved første øjekast, ville de have haft 2 muligheder; ransagningskendelse eller "øjemedets forspildelse"(– hvilket vil sige, at omstændigheder gør, at de ikke kan nå at foreligge ransagningen for retten, men at de efterfølgende skal gøre det. F.eks. akutte sager, hvor man har grund til at tro, at beviser eller personer vil forsvinde fra adressen, hvis man venter.)
-http://frihedsaktivisten.dk/ransagning-part-1-boligen-kend-dine-rettigheder-overfor-politiet/

politiet her i skjern omegn er faktisk meget flinke stille og rolige fyre, der var ingen trusler, og de spurgte selv efter jeg havde skrevet under på at de måtte ransage mit hjem om de måtte kalde efter en hund hvor jeg stadig bare svarede ja,
det med døren self skal de afstatte den men det er mere at jeg står uden en dør i et par dage det gider jeg sku ikke :)
resten af dig kan jeg saktens følge dig i og forstår udemærket hva du mener, ja jeg havde gjordt klogest i at benægte alt men jeg ville stadig have valgt at tilstå fordi at sandheden er at ja det var mig der bestilte dit og det er desværre ulovligt i danmark selvom der ikke er nogle gode grunde til det :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Noget må de da have sagt, siden du har været af den opfattelse at de ville tiltvinge sig adgang til dit hjem hvis ikke du gav samtykke..
Hvad er det i øvrigt for et latterligt ultimatum? :D

Et eller andet sted kan jeg også sagtens forstå at du bare indrømmede og gav dit samtykke til ransagelse, jeg synes bare at man skal huske at gøre krav på sine rettigheder så ikke politiet glemmer at der også er love og bestemmelser som gælder dem.
Personligt ville jeg benægte indtil det tidspunkt jeg blev dømt.. Så kan man altid tilstå til den tid og ytre sin mening :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
jammen her i fredags kl 13 bankede nogen på min dør og jeg gik selfølgelig hen og åbnede så stod der 2 politi betjente der spurgte om de måtte komme ind, jeg bød dem indenfor og de forklarede mig at de havde fanget mine mærker i posten og ville derfor godt have lov til at ransage lejligheden jeg skrev under på at de gerne måtte og en halv time efter var de færdige med at søge og de fandt intet (fordi jeg selfølgelig intet havde) så snakkede vi lidt hvor de fortalte mig at jeg ville få 3000 i bøde, og så gik de fredeligt igen,

Hold da op en blødning du har lavet, bloodfighter!
Nu ved folk forhåbenligt, hvad de IKKE skal gøre.

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Du er dum bloodfighter..

Medlem
Brugeravatar

men hvordan ser politiet på mængden ? og hvor stor tror i chancen er for at det er mistet eller taget i tolden :)?

Dedikeret medlem

Politiet ER bare vilde fortiden jeg har selv mistet en del ting i posten og mange af mine venner har fået taget deres dope i posten ! Der er noget der lugter !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
burde man vente med bestillinger?
er det slemt for tiden?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg har på fornemmelsen at man skal passe på med at bestille fra Holland for tiden.
Det jeg synes er mest fucked up er at de skal tage så fucking lang tid fra de snupper et brev til de kommer og banker på din dør, om de har en ransagelseskendelse eller ej, de skal sgu nok få en hvis de ønsker. Hos mig kom de tilbage efter 1½ time med en.
Til gengæld fortalte de mig at de har midlerne til at overvåge TOR nu, jeg går ud fra at det bare var et forsøg på at få mig til at tale, men det kunne evt. være en forklaring på at der er så meget der bliver nuppet, omend jeg tvivler meget på at de gider bruge ressourcer på det. Mon ikke toldvæsenet bare holder godt øje med international post uden afsender?

Medlem

haha det danske politi har midlerne til at overvåge tor hahaha jeg må le, hvis alle usa har problemer med at knække tor så tror jeg sku ikke at danmark har en ret stor chance for at kunne gøre det :P

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
haha det danske politi har midlerne til at overvåge tor hahaha jeg må le, hvis alle usa har problemer med at knække tor så tror jeg sku ikke at danmark har en ret stor chance for at kunne gøre det :P

USA har ingen problemer med at knække TOR, det er USA's eget netværk. Oprindeligt er det IKKE et undergrundsnet til illegale foretagende.

Medlem

hvis de har det så nemt hvorfor er silkroad 2.0 så ikke nede endu ? :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hos mig kom de tilbage efter 1½ time med en.

Forholdsvis lang tid til at skaffe beviser af vejen ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis i soerger for at bruge PGP kryptering af alt i sender i saelger, saa kan det ikke umildbart aflyttes. Jeg har ikke selv handlet paa de sider, men de fleste saelgere har PGP key i signaturen, saa det er nemt nok at bruge. Har i sendt adresseoplysninger gennem tor uden yderligere kryptering er det ikke mere sikkert end SSL nu engang er. Og det er vist ikke saa sikkert som vi alle sammen gik og troede.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Alle legit sælgere har PGP nøgle og hvis man ikke bruger en så er man selv uden om det. Hvad angår OP's problem, så er der kun en ting der hjælper; benægt benægt benægt!

Jeg har haft to politimænd stående i døren og ville forhøre mig om ulovlige sager, konfiskeret i posten. Chokeret som jeg udgiver mig for at være må jeg erkende at jeg ikke kendte til det og efter gentagende spørgsmål og fortsat benægtelse valgte de at gå med ordende "Du vil høre fra os, hvis juristerne finder tilstrækkelige beviser mod dig". Det var 2 måneder efter det blev taget i tolden, at de mødte op.

Jeg har siden da fået et brev fra Sundhedsstyrelsen, hvor der står, at det beslaglagte vil blive destrueret inden for 14 dage og jeg kan ringe og klage, så frem jeg mener det er uretfærdigt.

Selv om du er en enspænder skal du huske på, at dine rettigheder giver dig ret til at sige nej til påtrængende, autoritærtruende adfærd mod dit privat liv.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
jeg bestiller 3 gange om måneden, er aldrig blevet taget.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
En bekendt har fortalt, at han fik snuppet et brev i lufthavnen. Et erfølgende blev der ringet fra politiet som indkaldte til afhøring. Alt blev benægtet. Han er stadig sigtet i sagen som måske/måske ikke ender i retten.
Under afføringen fin han fortalt at der kører rigtigt mange sager nu omkring handler via Tor for bitcoins. Ca. 400 i kbh/amor.
De er i høj grad klar over handler via Tor. Om de kan lure vidste min bekendte ikke, men han blev spurgt om han havde kendskab til de ting.
Han havde ikke brugt pgp og og er bange for at der måske tilbageholdes post? Kan man det? Hvad sker der hvis flere breve konfiskeret?
Han fik selvfølgelig fortalt at det nemmeste for alle parter ville være at tilstå. Men han har intet bestilt. Hvad er chancerne?
Bonus info: jo flere der bustes jo større bonus får politichefen!
Under opringningen blev der bedt om at medbringe bankoplysninger for de sidste to måneder, det er IKKE et krav! Men lusket spil for ordensmagten side
Nogle råd?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^ Hvis han de sidste 2 måneder ikke har nogle suspekte transaktioner fra sin konto, synes jeg helt klart han bør gøre det selvom han selvfølgelig ikke har pligt til det.

Jeg har en ven som var i samme situation pga. 5000 diazepam betalt med Western Union. Han afleverede konto udskrifter og sigtelsen frafaldt.

Medlem
Brugeravatar

jeg bestiller 3 gange om måneden, er aldrig blevet taget.

Er det for ikke at resikere en hård straf ved højere mængder el. bare fordi kun har penge til lidt ? jeg ville mene at det er mere risikabelt at bestille mange gange.. ? BSM er sku da et mega sats: smide penge ud af vinduet og håbe der kommer noget retur.. (ingen klage muglighed/returret)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]