Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2021 05:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Som jeg har skrevet, skal du kræve det kommer for retten, sker automatisk hvis du får en bøde og ikke betaler den..
Ingen dommer med respekt for sig selv og loven ville dømme dig for et stof som ikke står på listen af euforiserende stoffer.

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/950

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2021 13:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Avg2 skrev:
OPDATERING:

Jeg har netop modtaget et brev fra Københavns politi, hvori der står:

"...Forsendelsen indeholdt 10 LSD mærker af typen 1cP LSD mærker, som er ulovlig at indføre jf. bekendtgørelse af lov om euforiserende stoffer, idet disse LSD mærkerne sidestilles med almindelige LSD mærker. Derfor er de blevet beslaglagt med henblik på konfiskation."

De skriver ydermere, at:
"Der vil senere blive taget stilling til, hvorvidt sagen kan afgøres med et bødeforlæg eller skal afgøres i retten."

De pansere er simpelthen så frække! Du skal ikke finde dig i noget. Gå dem på klingen. Kontakt dem, og spørg hvilken lov de henviser til. Politiet kan ikke bare beslutte sig til at 1cp-LSD skal sidestilles med LSD. De er nødt til at følge loven. I loven står der, at et simpelt derivat af et ulovligt stof også er ulovligt. Men 1cp-LSD er netop ikke et simpelt derivat af LSD. Spørg om betjenten er kemiker, siden han er så sikker i sin sag. Bed om at få en kemikers udtalelse. Nægt at betale en bøde for et stof, som er lovligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2021 14:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:
Avg2 skrev:
OPDATERING:

Jeg har netop modtaget et brev fra Københavns politi, hvori der står:

"...Forsendelsen indeholdt 10 LSD mærker af typen 1cP LSD mærker, som er ulovlig at indføre jf. bekendtgørelse af lov om euforiserende stoffer, idet disse LSD mærkerne sidestilles med almindelige LSD mærker. Derfor er de blevet beslaglagt med henblik på konfiskation."

De skriver ydermere, at:
"Der vil senere blive taget stilling til, hvorvidt sagen kan afgøres med et bødeforlæg eller skal afgøres i retten."

De pansere er simpelthen så frække! Du skal ikke finde dig i noget. Gå dem på klingen. Kontakt dem, og spørg hvilken lov de henviser til. Politiet kan ikke bare beslutte sig til at 1cp-LSD skal sidestilles med LSD. De er nødt til at følge loven. I loven står der, at et simpelt derivat af et ulovligt stof også er ulovligt. Men 1cp-LSD er netop ikke et simpelt derivat af LSD. Spørg om betjenten er kemiker, siden han er så sikker i sin sag. Bed om at få en kemikers udtalelse. Nægt at betale en bøde for et stof, som er lovligt.

this.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2021 10:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
OPDATERING 2:

Jeg endte med at anke dommen på grundlag af:
- Analogparagrafferne dækker ikke over lysergamider-gruppen.
- 1cp-LSD er ikke et simpelt derivat af LSD.

Jeg har så igår fået svar, hvori der står:
"Ingen straffesag mod dig....sigtelsen i sagen har vist sig at være grundløs".

Der står dog ingenting ift. om jeg får mine mærker eller ej.

God dag derude.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2021 14:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Tillykke med sejren. Du gjorde det rigtige. Men du skal selvfølgelig have dine frimærker.

Desværre tror jeg ikke det danner præcedens. Næste gang de snupper et brev med 1cp-LSD, giver de igen vedkommende en bøde. Går den, så går den. Enhver må kæmpe for sig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2021 14:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Avg2 skrev:
OPDATERING 2:

Jeg endte med at anke dommen på grundlag af:
- Analogparagrafferne dækker ikke over lysergamider-gruppen.
- 1cp-LSD er ikke et simpelt derivat af LSD.

Jeg har så igår fået svar, hvori der står:
"Ingen straffesag mod dig....sigtelsen i sagen har vist sig at være grundløs".

Der står dog ingenting ift. om jeg får mine mærker eller ej.

God dag derude.

skynd dig at kontakte dem så du kan få dine mærker inden de ved en fejl bliver "væk"

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2021 21:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Hvis ikke du får dine 'mærker', og du har købt det på clearnet med kvittering osv., så er det bare at køre på for erstatning. Politiet har jo ikke ret til hærværk, medmindre det er absolut nødvendigt.

Det er ikke en anderledes sag end når politiet prøver at f.eks. tage jagttegnet fra en jæger der har købt en plastic kniv på nettet som den lokale betjent synes falder under knivloven og dermed er et brud på våbenloven. Den slags skal simpelthen forfølges til mindste petitesse. Retssamfundet ophørere jo, når politiet søger at straffe udover lovens hjemmel og udenom retten.


I øvrigt virkeligt rart at du opdaterer din tråd helt i mål, og at du er en af dem, der magter at stå på din ret når du har ret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2021 10:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jan 2021 21:10
Indlæg: 10
Tak for jeres bekymring om mine mærker - jeg har fået et opfølgende brev, hvori der står, at jeg kan hente mærkerne på hittegodskontoret :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2021 12:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Ja, enig, protester. Men det er jo kun noget de gør fordi at de ligesom andre mennesker ser genveje i deres langvarige og monotone arbejde og udnytter dem. Ligesom mange af os andre gør, når vi føler vi kan. For dem er det jo ligegyldigt om det er en vigtig sag for dig, da det er bøde nr 5000 de bearbejder i år og på den måde bliver en lille fejl til fem gæs (eller lovovertrædelser fra ordensmagtens side).


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team