Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 14:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Coca import
Indlæg: 17 aug 2018 19:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Hejsa
Nogen der kender til eller har erfaring med at importere cocablade, coca te/mate, cocaslik gennem lufthavnen til DK?
Det er helt legalt hvor jeg befinder mig nu, men
spørgsmålet er om de er lempelige eller strenge i Danmark. Risikerer jeg at blive retsforfulgt og straffet, eller bliver det bare konfiskeret hvis det opdages?

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2018 20:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Skyggen skrev:
Risikerer jeg at blive retsforfulgt og straffet, eller bliver det bare konfiskeret hvis det opdages?


"Liste B

121. Kokablad (Cocae folium)."

Ved ikke lige hvordan det blir håndteret af dem, men du skal huske på at lovgivningen og håndhæverne er lidt retarderet nogle gange, så man kunne sagtens forestille sig at de ville komme relativt hårdt efter dig, hvis du har 100-500g af ulovlig B-liste materiale. Det lidt ligesom problematikken der har været når folk er blevet busted med weed, og de er blevet bonget for planternes våde vægt.

Summasummaaaaaaarum: Idon'tknow, men risikoen for bøvl er der.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2018 11:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Skulle du virkelig have et stort behov for det, eller ønsker at vise kammeraterne en fed souvenir, så bestil det hjem igennem posten i stedet. Du er ikke den første turist som får second thoughts og mange er blevet holdt tilbage imens de tjekker taskerne og misser deres fly. Skal ikke kunne sige om hunde reagerer på duften af bladene men hvis din taske tilbageholdes og tjekkes i DK så er det helt sikkert at du får en advarsel og en bøde eller værre en plet på straffeattesten. Men ja chancen er også ret stor for at de stryger lige igennem, men rewarden for den risk vil jeg ikke mene opvejer det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2018 17:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Nafets skrev:
Men ja chancen er også ret stor for at de stryger lige igennem, men rewarden for den risk vil jeg ikke mene opvejer det.

Det var også det jeg endte med at komme frem til...
Tak for svarene ellers:D
Skyggen

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team