Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa. Er kommet i en uheldig situation hvor en gruppe på facebook få personer benyttede til at sælge hash på er blevet opdaget af vores skole. Lad os antage at jeg for 6 måneder siden har haft et opslag oppe inde i gruppen, men slettet igen også deromkring, ville politiet så kunne finde det?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det tror jeg ikke du skal frygte, og hvad skulle de også kunne gøre nu?

Junior medlem

Jeg er lidt i tvivl. Hvordan skal jeg reagere hvis jeg står med en betjent på min bopæl lige pludselig? Skal de have konkrete beviser på at en handel er forgået ?

Medlem
Brugeravatar

Tror ikke politiet gives a damn.
Edit: Men det gør skolen sikkert, men tvivler på at de vil hyre professionel hjælp til at opstøve forskellige slettede indlæg på facebook. Snakker vi store mængder?

og de svære slipper fri.

Junior medlem

Nej bare alm gadepusher niveau eller hvad man siger ;)... Skolen opdagede (og anmeldte, går jeg ud fra) gruppen i fredags, hvor der var nogen af de nye 1.g's dealere der havde deres opslag stående derinde med tlf nr osv. Ellers var det bare en side med rygerbilleder osv. Den er ca 1 år gammel, så den har nået at hobe sig op med en del opslag efterhånden. Blev bare nervøs, da jeg tænker det kan være at politiet kan komme ind og se tidligere opslag, eftersom alle sammen har været inde og slette det hele :) (Men de har jo nok allerede gemt det der skal gemmes, efter de fik det anmeldt i fredags)
- Det blev announceret i dag til en forsamling på skolen af de havde fundet siden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Svarer det ikke lidt til at være bekymret over at man pissede i gågaden for 6 måneder siden?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Tag det som en lærestreg. Brug ikke sociale medie til alt muligt lyssky business. Det er der mange gode grunde til.

Og ps. hvis det blev slettet for seks måneder siden, har du intet at frygte. Politiet vil under ingen omstændigheder fremskaffe en dommerkændelse, for at undersøge slettede indlæg på FB.
Det vil kun ske i tilfældet af mord, voldtægt, forsvundne personer og den dur. Og når du kun er en lille fisk, vil de andre bruge ressourcer på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Facebook er slet ikke et sted for så noget. Brug IRC eller tlf opkald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.

Telefon opkald er da ihvertfald det dummeste.
Har en bekendt der er betjent, og han fortalte mig den sjoveste historie.
Han har tilfældigvis en søster der er advokat, og hun fortalte at i en retssag havde de afspillet en telefonsamtale, hvor den ene siger at de ikke skal snakke om det over telefon da han tror han bliver aflyttet og den anden så har svaret: Ej, jeg siger det sku bare lige hurtigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd

Han har tilfældigvis en søster der er advokat, og hun fortalte at i en retssag havde de afspillet en telefonsamtale, hvor den ene siger at de ikke skal snakke om det over telefon da han tror han bliver aflyttet og den anden så har svaret: Ej, jeg siger det sku bare lige hurtigt.

Stærkt mand! Det skal bare hurtigt så er der ingen der opdager det :D
On topic: Tror heller ikke du har nogen grund til at være bekymret. Men forstår godt hvis du blev lidt paranoid i øjeblikket.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

Som de andre tror jeg ikke politiet gider grave i det, men hvis de vil så kan de sagtens finde dit opslag, alt bliver gemt også selvom det er slettet. Jeg tror faktisk ikke det er helt usandsyneligt at de kiggede hele den side igennem, men du kan vel altid sige du bare ville spille smart eller nogen andre skrev på din profil. Og de skal ikke bruge nogen dommerkendelse, de skal bare grave lidt, politiet og myndighederne har fuld adgang til facebook, det er ikke det samme som at aflytte telefoner, emails osv, pga facebooks betingelser.

En ting er at have facebook, og lade sig blive overvåget og analyseret, men at lægge opslag og billeder om ulovlige aktiviter og især salg af diverse ulovlige ting i sit eget navn er helt vildt dumt, da facebook har fuld rettighed til det hele, de kan offentliggøre alle jeres billeder og opslag med navne hvis de har lyst.. Og beskeder for den sags skyld.. Udover det bliver dine beskeder læst af politiet og myndighederne hvis du er den type, har flere gange set folk blive busted med grundlag i en chatbesked på facebook.

Så lesson for today: aldrig læg noget på facebook hvis du ikke vil risikere at dele det med hele verden inkl poltiet og din familie.

Junior medlem

tak for svarende folkens :) ja det er sgu lidt af en lesson må man sige ;)...men er ude af de ting der for lang tid siden, også derfor jeg slettede opslagene dengang, da jeg tænkte "hvis de nu en dag finder den" :P... håber ikke de gør mere ved det, og hvis de gør, så er det jo godt det bare var et facerape lol

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er selvfølgelig i tilfælde af at man bliver aflyttet. Chancen er der, men der er lille hvis man ikke er blevet busted før. Sms er værre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]