Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 00:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folk

Jeg blev stoppet af landbetjenten, sammen med en af mine venner, for en månede siden, eller noget i den stil(vi blev stoppet 2 på en scooter). Han insisterede meget på at han ville lige se hvad jeg havde i mine lommer. min ven og jeg, spurgte om han godt måtte, og hvad grunden var. han svarede så mistanke om narkotika(euf. stoffer), og så endte det så med at han tjekkede mine lommer hvor han fandt: en "hash-vægt", 2 topskud og 0.33g hash og noget jointpapir, og en joint. han tog så alle de nævnte ting med sig, og jeg fik så en fin lille seddel.
så igår, sad et par venner og jeg og chillede udenfor, og så kom han igen, og igen insisterede han meget på at tjekke vores lommer, sokker, osv.. og det lod vi ham så gøre, men han fandt intet..
Begge gange, har der ikke været noget tegn på vi havde været påvirket, eller at vi havde noget med narkotika at gøre. udover nogle "rygter", som landbetjenten havde hørt

Kan man godt nægte en kropvisitation? og er det lovligt det han gør, og kan man godt få en erstatning, hvis ikke, kan man så klage, og hvor henne gør man det..?

Tak på forhånd ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
desværre kan betjentene bøje reglerne ret så groft hvis de har en "begrundet mistanket" hvilket de føromtalte rygter nok har suppleret ham med... I kunne godt have nægtet, men så risikerer i også en anholdelse, for så kan han nemlig godt visitere jer... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men det er sådan jeg lige husker det..

Medlem
Brugeravatar

Jeg er også før blevet stoppet sammen med nogle venner, uden der var nogen mistanke, og de måtte få en kvinde fra en anden by til at komme for at visitere mig, fordi jeg er en pige, men de fandt intet. Blev taget med på stationen. Tror bare det er ren rutine, hvis de har mistanke om noget.

Medlem
Brugeravatar

Blev engang stoppet på vej hjem fra staden på christianshavn station af nogle civile panzere - og hevet med ind i et eller andet lokale hvor jeg også blev visiteret.. taske, lommer, jakke, sokker; hele lortet. Så de spurgte mig om jeg vidste hvorfor de havde stoppet mig - og det var åbenbart fordi de havde 'set mig derude før'..? gal jeg havde nøjern.. jeg var bare en knægt på 15 dengang! havde heldigvis bare nogle frø, og de er jo lovlige :)

Junior medlem

så det er kort sagt, intet at gøre..?
man kan ikke klage eller noget andet? fordi det er da lidt halv træls at han render rundt og kropvisiterer mig, når man bor i en "lille" by. fordi betjenten går slet ikke op i om, alle andre kan se hvad han finder og sårn..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Mht de visitationszoner der blev og bliver oprettet i de større byer i et vist tidsrum - disse blir jo netop lavet så bentjente kan visitere dig, uden at have begrundet mistanke.
Ergo er det han laver, altså landbetjenten, i strid med reglerne, hvis han ikke har haft grund til mistanke - at du så kan have svært ved at modsige dig overgrebet er en anden sag og ville måske ende ud i en anholdelse...

Jeg går udfra at en begrundet mistanke (og hermed en berettigelse til visitation) skal være dokumenteret? Altså dit navn i et register, anmeldelse fra andre borgere etc. ?

Tag og film det hele, hvis det skulle ske igen, så det ikke er ord mod ord.

Medlem
Brugeravatar

Hey, mener du kan klage til din lokalafdeling eller hvad sådanne noget hedder? Men så skal du "melde protest" eller hvad man siger, og bede betjenten/betjentene om deres ID kort, så du kan notere hvad betjentene hedder osv osv. Har hørt engang at man kan få lidt "erstatning" ud af det, men ved ikke om det er sandt, og så fald er det vist ikke mere end ca 400 kr.
Held og lykke med landbetjenten.

Junior medlem

altså, når jeg er blevet stoppet 1 gang med weed på mig, giver det så berettigelse til ham, at kropvisitere mig?
og, jeg kan jo ikke bare optage ham? så kan han jo melde mig for det, eller?

Junior medlem

Haha, lidt sjovt spørgsmål. Også ret simpelt. Lad os nu sige at jeg er på vej hjem fra Staden, og en panser beslutter sig for at visitere mig på vejen, må han så tjekke mig forneden? Har hørt noget om at kvindelige betjente gerne må, men mandlige ikke må, ved ikke hvorfor det sku være sandt, så nu spørger jeg altså.

Kender i reglerne omkring dette?

:hm:

Medlem
Brugeravatar

altså, når jeg er blevet stoppet 1 gang med weed på mig, giver det så berettigelse til ham, at kropvisitere mig?

Han er først berettiget til at kropsvisitere dig hvis han anholder dig. Spørger han om han må kigge i dine lommer eller andet skal du bare give klar udtryk for at du ikke vil give ham lov til at visitere dig. Han kan så vælge at mistænke dig for besiddelse af illegale rusmidler/andet og anholde dig, så har han ret til at visitere dig. Du må gerne optage ham så længe du ikke forstyrre hans arbejde.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om de må, men både mig og mine venner har haft held med at gemme stash i nosserne, under kropsvisitation.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du er kvinde kan du bede om at kropsvisitationen bliver udført af en kvindelig betjent mener jeg. Hvis det pga logistik ikke kan lade sig gøre så så udføres visitationen af en mand.

Men når du nu har boller går jeg ud fra du er en mand, og så tror jeg godt han må. Men han stod vel heller ikke decideret og ragede dig på bollerne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kommer selvfølge an på dit køn.. Nu går jeg ud fra at du er hankøn, så i det tilfælde må kun en mandlig betjent "undersøge" dig.. Men tvivler på de vil bruge så mange resourcer på det, men nu kommer jeg os fra nordjylland a' :) Nu har jeg gjort det til en vane at have klumpen i munden, når jeg går ud fra min pusher pga. sund paranoia, så i tilfælde af at jeg skulle blive stoppet, kan jeg nå at sluge klumpen.. Men har dog stadig ikke regnet ud, hvad fanden jeg gør, når jeg køber skunk.. Jo mindre jeg har tænkt mig at stå og prøve at kvæle mig selv i skunk, hvis passerne skulle sige hej :D

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem

Han er først berettiget til at kropsvisitere dig hvis han anholder dig. Spørger han om han må kigge i dine lommer eller andet skal du bare give klar udtryk for at du ikke vil give ham lov til at visitere dig. Han kan så vælge at mistænke dig for besiddelse af illegale rusmidler/andet og anholde dig, så har han ret til at visitere dig. Du må gerne optage ham så længe du ikke forstyrre hans arbejde.

Hvad så hvis han ikke finder noget er det så en uberettiget anholdelse hvor han kan rejse et erstatningskrav - det kunne jo få betjenten til at tænke sig om en ekstra gang før han gjorde det næste gang?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg har faktisk engang hakket mig igennem 2g skunk på ven hjem fra pusher pga politi der blinkede mig ind :D. man smager bare skunk flere dage efter :D

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Hvad så hvis han ikke finder noget er det så en uberettiget anholdelse hvor han kan rejse et erstatningskrav - det kunne jo få betjenten til at tænke sig om en ekstra gang før han gjorde det næste gang?

Finder han ikke noget så er der mulighed for at klage, præcis hvor og hvem man skal have fat i er jeg dog ikke helt sikker på for har aldrig selv været så uheldig at blive visiteret. Men det kan ikke være så svært at finde ud af, bare ring ind til politiet og spørg ad, om man får erstatning for det tvivler jeg dog på.

Dedikeret medlem

Tror det vil være bedre at bruge Krim.

"Vejledning til formular til klage over og erstatningskrav mod politiet

Klager over politivold og erstatning for uberettiget anholdelse, varetægtsfængsling, detentionsophold mv.
KRIM hjælper med at klage eller søge erstatning, hvis du har været udsat for politivold, magtmisbrug eller anden form for ukorrekt adfærd fra politifolk. KRIM hjælper også, hvis du uden rimelig grund har været anholdt, varetægtsfængslet, haft ransagning eller haft telefonaflytning. Nogle gange kan du få erstatning for kropsvisitationer, ophold i detentionen ("fuldebrummen"), eller hvis du har været hængt ud i pressen i anledning af en straffesag.

For at KRIM bedst muligt kan hjælpe, skal KRIM bruge nogle oplysninger. Vi vil gerne vide, hvor hændelsen skete og hvornår. Vi vil også gerne vide, om hændelsen blev overværet af vidner. Derudover skal vi bede om dit navn, adresse og telefonnummer, således at vi kan komme i kontakt med dig. Endelig skal du (gerne kortfattet) fortælle din version af, hvad der skete. Du skal normalt udfylde alle fem lyseblå felter i formularen - dvs. felterne 1, 2, 3, 4 og 5.

Du bedes fortælle, hvis du er i tvivl om hændelsesforløbet eller ikke (længere) kan huske det.

Ønsker du hjælp til at udfylde formularen, er du velkommen til at ringe til KRIM på telefon 70 22 22 42"

Taget herfra http://www.krim.dk/ gå ind under "om politiet" også "klager over politiet" også "klageformular"

Først og fremmest var det nok en god ide og ringe og høre dem om konkret anholdelse medførende visitation og de ingenting finder, hvad gør man så?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]