Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 21:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Står og skal i retten her den nærmeste fremtid, og slipper højst sansynligt med en betinget dom ifølge min sagsbehandler. Snakkede så med en ven forleden dag, som fortalte mig at jeg ikke skulle snakke om narko over sms'er, fordi padderne overvåger ens sms'er når man har været en tur igennem systemet? Er det noget hold i det? :?

På forhånd tak

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvis de har en mistanke til at du sælger dope så er der da mulighed for at de vil overvåge din telefon.

Medlem

Hvis de har en mistanke om et eller andet, så ja så kan de godt finde på at overvåge både din computer men også telefon. Du behøver dog ikke at have været en tur igennem systemet før de kan gøre det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej okay.. Så jeg behøves ikke at frygte noget bare fordi jeg har fået en betinget dom for noget, som ikke engang har med narko at gøre?

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!

Er der ikke noget med at alle sms'er bliver gemt i 5år pga. terror lovgivningen?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hafpih skrev:
Nej okay.. Så jeg behøves ikke at frygte noget bare fordi jeg har fået en betinget dom for noget, som ikke engang har med narko at gøre?

Tag udgangspunkt i at du kan blive overvåget når som helst og hvor som helst - så er du godt garderet og bliver ikke uheldigt overrasket!
Det kommer vel heller ikke som en overraskelse, at du ikke bør korrespondere om ulovligheder, andet end under fire øjne væk fra bebyggelser og andre "gemmesteder"...

Hvis myndighederne skal bruge deres knappe ressourcer på overvågning, så skal der dælme også være en tilstrækkelig årsag til det!
At du har ranet et stykke Dandy i den lokale kiosk er nok ikke tilstrækkelig argument for overvågning.

Efter sigende skulle PET kende til ham somalieren, Kurt Westergaards bedste ven ;) , og hans formodede tilhørsforhold til diverse uheldige grupperinger.
Selvom der var tale om terrororganisationer, mere eller mindre, så var det åbenbart ikke nok til en overvågning af somalieren - tilsyneladende. Det er hvad VI har fået at vide, men vi kan i sagens natur ikke stole en skid på en efterretningstjeneste. Derfor bør du gøre dig selv den tjeneste, ikke at snakke om åbenlyse ulovligheder pr. telefon eller PC, Capice?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem
Det skal jeg skrive bag øret ;)

Men tak for svarene alle sammen! :D

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Som udgangspunkt kan politet også indhendte bevismateriale ulovligt og stadig bruge det i en retssag modsat usa fx. Jeg har selv oplevet at politet brugte sms'er i en retssag som de havde indhentet ulovligt fra en 3. persons mobiltelefon. De kunne måske bare have indhentet dommerkendelse efterfølgende ligesom med husransagninger men det følte de vist ikke behov for.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]