Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 07:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 jul 2022 19:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2022 23:27
Indlæg: 7
Hej, jeg har været interreseret i svampe, hovedsagligt psilocybin, og har derfor undersøgt en del om hvor man kan købe dem på nettet. Jeg er kommet frem til at der er en rimelig stor risiko ifht bøde ved at købe på nettet, så havde tænkt på at gå i skoven og selv prøve at plukke. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at researche grundigt inden jeg bevæger mig ud i det, men er tvivl om hvor svampe ekspert man skal være for at det ikke er farligt? Har nemlig ikke lyst til at få fat i nogle dårlige/forkerte svampe..
Desuden kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogen der har prøvet det får, er det nemt at finde disse svampe? Hvor skal man lede? Og har i måske nogle andre gode råd?
Mvh, floatingentity


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2022 19:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Den eneste psilocybin-svamp, der gror vildt i naturen i Danmark, er Spids Nøgenhat.

Den vokser IKKE i skoven, men på kreaturmarker, enge og parker - Godt gødede græssede områder.
Hvis man sætter sig nogenlunde i at identificere svampen, er det meget lidt farligt.
Der er ingen dødeligt giftige svampe, som umiddelbart kan forveksles med Spids Nøgenhat.
Du vil helt sikkert forveksle adskillige andre svampe med Spids Nøgenhat i begyndelsen, og jeg anbefaler derfor, at du poster ethvert fund i tråden "Spørgsmål til svampefund - post her!" viewtopic.php?f=2&t=12045&start=6320

Jeg anbefaler at vente med lede til omkring oktober. Der er det højsæson frem mod midten af november cirka.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2022 19:58 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Du er i Gør-det-selv delen af forum.
Tjek dette underforum i stedet, hvor du vil finde svar på de fleste af dine spørgsmål: viewforum.php?f=2. Alle de øverste tråde (som ikke er globale bekendtgørelser) er meget brugbare. Herunder et par eksempler:
I følgende tråd kan du poste billeder af dine fund for second opinion: viewtopic.php?f=2&t=12045.
Se også viewtopic.php?f=2&t=46178
Har du prøvet psykedeliske rusmidler før?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2022 11:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2022 23:27
Indlæg: 7
Hindbaerroulade skrev:
Den eneste psilocybin-svamp, der gror vildt i naturen i Danmark, er Spids Nøgenhat.

Den vokser IKKE i skoven, men på kreaturmarker, enge og parker - Godt gødede græssede områder.
Hvis man sætter sig nogenlunde i at identificere svampen, er det meget lidt farligt.
Der er ingen dødeligt giftige svampe, som umiddelbart kan forveksles med Spids Nøgenhat.
Du vil helt sikkert forveksle adskillige andre svampe med Spids Nøgenhat i begyndelsen, og jeg anbefaler derfor, at du poster ethvert fund i tråden "Spørgsmål til svampefund - post her!" viewtopic.php?f=2&t=12045&start=6320

Jeg anbefaler at vente med lede til omkring oktober. Der er det højsæson frem mod midten af november cirka.


Super, tak for svar, jeg vil gå i gang med at undersøge en hel del mere om spids nøgenhat, tak for brugbart svar!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2022 11:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2022 23:27
Indlæg: 7
Frugthat skrev:
Du er i Gør-det-selv delen af forum.
Tjek dette underforum i stedet, hvor du vil finde svar på de fleste af dine spørgsmål: viewforum.php?f=2. Alle de øverste tråde (som ikke er globale bekendtgørelser) er meget brugbare. Herunder et par eksempler:
I følgende tråd kan du poste billeder af dine fund for second opinion: viewtopic.php?f=2&t=12045.
Se også viewtopic.php?f=2&t=46178
Har du prøvet psykedeliske rusmidler før?


Tak for svar, det vil jeg klart gøre og nej jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med svampe, blot en fascination :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team