Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 maj 2021 20:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 maj 2021 20:21
Indlæg: 3
Hey derude, jeg har i weekenden for første gang, forsøgt mig med svampe sammen med 2 andre kammerater. Vi spiste alle 2g cubensis, som vi havde fået anbefalet var en god start. Var egentlig ikke særlig nervøs eller bange, før jeg havde indtaget svampene, og de begyndte at slå til, hvilket de allerede gjorde 8 minutter, efter vi havde spist dem.

Jeg fik det ubehageligt, uden at kunne forklare hvordan, men en følelse af jeg gerne ville have det til at stoppe, men jeg prøvede at slappe af og tage det stille og roligt. Vi besluttede os for at blive kørt til stranden af vores tripsitter, og i bilen på vej, slog de mig pludselig fuldstændig ud, jeg så min kammerat som mit spejlbillede, og havde til sidst en følelse af at jeg ikke var et menneske, men et sind der svævede rundt, hvis man kan sige det sådan. Det var enormt ubehageligt, og jeg begyndte at kæmpe imod, og kom konstant med udbrud som "Jeg har en familie", "Jeg har et arbejde".

Jeg vil kalde det virkeligheds remindere, prøvede at minde mig selv om jeg var normal. Det var enormt ubehageligt, var under hele peaket i tvivl om, om det her var den virkelige verden (altså på svampe) og at virkeligheden var en illusion. Jeg var bange for aldrig at kunne komme ned igen, og blive normal som før.

Men alt i alt var det ikke kun en dårlig oplevelse, for selvom at jeg var enormt bange, oplevede jeg følelser som aldrig før, og så en ekstremt smuk verden, og er egentlig blevet godt og grundigt forelsket i svampene. Jeg tror at grunden til mit trip, var en blanding af godt og dårligt, var at jeg ikke var i stand til at give slip på mig selv, og lade svampene styre showet. Jeg er en smule bange for det kunne ske igen, og vil høre om andre har erfaret lignende, da jeg simpelthen vil være ekstremt ked af at, give slip på svampene, fordi set bort fra angsten under mit trip, var det noget af det mest henrivende jeg har prøvet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2021 21:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Synes måske også 2g er lige i overkanten første gange. Vil klart anbefale at dosere lavt første gang og så prøve med en lidt højere dose næste gang, netop for at sådsn noget her ikke sker.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2021 21:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvor gammel er du?
Har du anden erfaring som som thc?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2021 22:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 maj 2021 20:21
Indlæg: 3
Jeg er ret ung, 17 år.
Ved godt det er anbefalet man venter, men kunne jeg simpelthen ikke.
Har erfaring med cannabis, amf, coke, opiater og mdma.

Jeg ville beskrive følelsen jeg fik under mit peak, som at glemme mig selv. Til sidst var det faktisk så slemt, at vores tripsitter spurgte hvad jeg hed, men det kunne jeg ikke svare på.

Jeg føler måske også at dosen var for høj, jeg har forestillet mig måske at prøve med 1-1,5 næste gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2021 23:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Nøjes du heller med 1 g når nu det er du vil prøve igen, men bedst ide vil være og vente mindst 2 år, så er din hjerne lidt mere færdig bagt.
Venter du 7 år så vil det være optimalt, men det gør du nok ikke, så hold dosis nede de næste gange og få fat i lidt benzo og ha med som tripkiller hvis det sku være nødvendigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2021 23:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ja du er for ung til at indtage den slags substanser. Jeg synes også du er for ung til amf, coke, opiater (håber det var en engangsoplevelse, den stofgruppe har kostet mange liv) og MDMA, men svampe/LSD er i en liga for sig når det kommer til argumenter imod tidlig brug. Det skyldes at de påvirker sindet mest af alt og jo yngre man er desto færre erfaringer har man til at arbejde med den slags helt specielle oplevelser. Desuden kan du ende ud i et trip der skaber angst i længere perioder efter dit trip. Hvem var din tripsitter? Fedt at i havde en, men lyder ikke som en særlig erfaren tripsitter. En tripsitters job er at berolige dig, ikke at spørge ind til din normale tilstand. Du har jo netop taget et stof der får verden til at være alt andet end normal, og hvis du har glemt dit navn skal det ikke gøres til en ting, derimod skal han stille og roligt guide dig henimod en bedre oplevelse ved f.eks. at kramme dig, foreslå en ny aktivitet eller give dig noget at drikke. Desuden så synes jeg det lyder som en dårlig idé at køre i bil til en anden gang, jeg ved godt du ikke selv styrede, men i et trip vil det oftest være at foretrække at man selv kan bevæge sig frit og uden bekymring om omgivelser.

Alt i alt håber jeg du skruer ned for din eventyrlyst og holder dig til weed og alkohol i et par år. Derudover så prøv at læs nogen tråde herinde omkring hvad man kan opleve på psykedeliske stoffer, det du har oplevet er rimelig normalt, men det lyder som om du er overrasket over at tankerne kan tage overhånd i et svampe trip. Den angst du har oplevet tror jeg i hvert fald på er nemmere at undgå når man er ældre, samt har mere viden om svampens effekter.

Når du så er blevet lidt ældre kan du prøve at starte ud med 1-1.5 gram i hjemlige omgivelser. Omgivelserne har langt større effekt på et trip end man kan forestille sig før man har prøvet det. Det at man selv kan styre musik indendørs eller falde i et med vinden i skoven, det giver to vidt forskellige oplevelser. Personligt vil jeg anbefale en velforberedt tur i naturen, men hvis man ikke er til telt/trangia livet så spis dem i en lejlighed med dit yndlingsmusik og et frugtfad, samt slukket mobiltelefon.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2021 23:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 maj 2021 20:21
Indlæg: 3
I har nok ret, må dog nok desværre erkende at jeg ik kan overholde ventetiden. Har altid været påpasselig, med mit indtag af substanser.
Selvom jeg har haft en dårlig fornemmelse under trippet, føler jeg ikke at det har været en dårlig oplevelse, føler faktisk det har givet mig noget godt til rygsækken, og har faktisk følt mig som et “bedre menneske” på flere punkter, dagene efter oplevelsen.

Har haft mange sjove oplevelser på andre sager, men svampe er det eneste som jeg faktisk føler har givet mig noget, jeg kan tage med mig, og som faktisk har gavn for mig, og ikke bare er en aften med dopamintrip, efterfulgt af 14 dage med kort lunte.

Ved ikke om det noget nogen af jer kan nikke genkendende til.
Jeg takker dog for hjælpen og de mange gode råd


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team