Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 dec 2020 13:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 dec 2020 15:41
Indlæg: 2
Jeg har et growkit stående hvor der efter 10 dage kom et par pinheads frem. Men nu, en uge efter. Er der ikke sket mere. Det er 2. Gang det sker, jeg fik først byttet 2 kits. Til kits af en anden producent. Og nu sker det samme så tilsyneladende..
De står med termometer, 23grader +- 2grader. De står i et lyst rum, uden direkte sollys. Og jeg har ikke haft åbnet posen, da dette kit ikke skulle dunkes
Eller sprayes, før pins kommer.

Er der nogen der har en idé om hvad der sker? Skal jeg bare være mere tålmodig eller skal jeg dunke det og lave flush 2 uden der hr været reelle svampe endnu?


Jeg har tidligere haft succes med growkits. 2 i sommer og også nogle før det Uden problemer. Så er ikke helt begynder. Men håber nogen lige kan redde mit sidste kit. Og så er det vist tek herfra.

På forhånd tak.
Mm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2020 22:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Her om Vinteren skal der mere varme til at skabe det lugtfugtig klima som svampene trives i.
Prøv at smid den ned foran en radiator og give den med vand spray på siderne, så den ikke tørre ud, det skulle gerne booste luftfugtigheden til max.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2020 12:39 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hvis nu jeg fortalte dig at svampe er 90% vand, synes du så selv det virker korrekt ikke at dunke kittet inden fruiting?

Jeg er så træt af de producenter som laver kits. Dårlig kvalitet, dårlige informationer, skod mikroklima. De tjener så mange penge på folks uvidenhed og manglende tro på egne evner til selv at gro sine svampe.
Og jeg ved det, for jeg har selv været der.

Det er ikke for at være efter dig, OP. Overhovedet ikke.
Jeg er bare træt at griske individer. Især her i juletiden, det er jo hjerternes fest.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2020 16:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 dec 2020 15:41
Indlæg: 2
Tak for svar.

Steve.
Jeg har et stege termometer i papkassen hos den ene og kan se at de ligger mellem 20 - 25.. Men mest på 23. Og jeg havde indtryk af at det var confort zonen. kan de højere temperatur?

Pestilence.
Jeg havde godt mine bekymringer. Men prøvede dem for at minimere chancen for kontaminering. Jeg kan fortælle at der har været helt dugget til på indersiden af posen, og derfor har det virket på mig som om der var rigeligt fugt, og så skulle der sprayes ved pins. Men jeg tænker at producenten har dunket på forhånd..

Men jeg har dunket den nu.(den tog ikke imod meget vand) og håber at det bliver jul alligevel.

Mm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2020 17:04 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
P. cubensis er en tropisk svamp som gror i jungler og regnskove.
De elsker vand og luft. Lige nu får de hverken eller. Og det er ikke din skyld, igen kan jeg kun pege fingre ad producenterne.

Cubensis initierer pinning ved bl.a. fordampning af vand fra overfladen. Hvis ikke mycelium er mættet med vand, så kommer den trigger ikke.
Så går myceliet i panik og pinner mens det stadig kan, for som alle andre livsformer, så er forplantning ét og alt. Så nu står du med en håndfuld aborter som ikke fik vand nok til at blive store og flotte svampe der kunne sprede sine sporer i vinden.
Jeg håber det virker at dunke kittet. Husk at åbne posen ofte for at vifte noget luft derned og spraye lidt vand på overfladen af myceliet. Så kan du ikke gøre meget mere med de remedier du har. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jan 2021 00:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2020 13:17
Indlæg: 50
svampe bruger ilt lige som du og jeg så jeg ville begynde at få lidt cirkulation igang i dit kit :) senere på året laver jeg en guide til at dyrke med mindst muligt med godt udbytte uden trykkoger :)jeg har lige et grow igeng jeg skal ha gjordt færdig inden jeg starter helt igen da jeg er blevet spurt om det :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2022 15:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2011 21:28
Indlæg: 1
Wonderfly har du et link hvis du har lavet en guide uden tryg koger
På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2022 17:48 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Almindelig PF-tek kræver ikke trykkoger. Bare almindelig gryde med låg på og kog glassene i halvanden time.
Her er første del af 3 instruktionsvideoer, lavet af RogerRabbit fra shroomery: https://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team