Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 nov 2020 20:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2020 18:34
Indlæg: 13
Nu er jeg meget ny i faget om selv groning og tænkte, hvis jeg ikke kan skaffe mycelium på PA. Kan jeg så godt købe et grow kit og udplante det så snart der er flush eller skal jeg først udplante det når der er godt gang i det? Kunne købe et spore print, men er ikke sikker på, at det er vildt eller kontrolleret anskaffet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2020 01:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Du kan godt gøre det du beskriver. Dog er det bedst at fordele det ud i dit bed/potteplante før det sætter pins, men når mycelium har spredt sig til hele grow kit. Hvis jeg husker rigtigt, det er ved at være ret lang tid siden.

En anden ide kunne være:
Du kan købe sprøjter med noget sukkervand (mener jeg at det er) eller et andet væske, som er befrugtet med sporer. Dette kan du tilføje til steriliserede rugkerner eller andet, for at få gang i et grow. Når mycelium har spredt sig til alle rugkerner kan du fordele dem i det bed/potteplante du har forberedt.

Du kan også tage en smule af rugkernerne med mycelium, over i nogle flere glas med steriliserede rugkerner, for at danne mere udplantnings materiale.

Du kan også, som du selv siger, starte op fra et spore print, som du udvikler på agar discs. Det er dog et noget mere krævende stykke arbejde. Men sikkert ganske sjovt og lærerigt.

Held og lykke!

Edit: Hvis du vælger metoden med sprøjte, så fordel gerne væsken i 3-5 glas med steriliserede rugkerner, i tilfælde af noget galt med en af glassene. Du får også mere udplantnings materiale på denne måde.
Og køb gerne 2 eller 3 sprøjter, i tilfælde af at du er uheldig og får en kontamineret sprøjte.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2020 14:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det får du ikke rigtigt noget ud af med cubensis - der skal være så sterilt et miljø som muligt.. Men du kan med Azurescens, der i øvrigt er en vildt potent svamp og en der vil fremad i verden, altså den kan sagtens overleve udendørs i DK og spiser gerne pap fx..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team