Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 nov 2020 18:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2020 18:34
Indlæg: 13
Godaften folk.

Jeg var ude og lede efter svampe i går, da jeg stødte på en herre. Vi faldt i snak over hjemmegroning, hvor han viste mig nogle sider af en bog han havde på telefonen, hvor jeg kunne se div. Styrker på svampe osv. Han fortalte mig om en svamp kaldet noget med "trold" også kendt for UFO svampen, som man kunne gro herhjemme. Som har en styrke på 1.78, hvor Spids nøgenhat har en styrke på 0.98 skulle jeg mene det var.

Jeg har sidenhen ledt efter både bogen og svampen. Jeg kan ikke huske bogens navn eller forfatterens for den sags skyld. Han skulle siges, at være en guru indenfor faget, og hans bog skulle indeholde nærmest alt, hvad hjertet begær. Og vdr. Svampen. Så fandt jeg den der hedder troldnøgenhat, men tvivler på det er den, den ser ikke ud, som de billeder jeg så og Troldnøgenhat kan efter sigende kun vokse i temperature mellem 20-25° og den vi snakkede om kunne vokse "vildt" i haven uden meget besvær. Nogle herinde, som muligvis kender til bogen eller svampen?
Hatten skulle ligne en UFO. Hel hvid og rimlig robust. Så ikke hvordan lamellerne så ud desværre.

EDIT : jeg har fundet svampen.
Psilocybe azurescens


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2020 19:13 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Velkommen til der står en masse her viewtopic.php?f=2&t=17739


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2020 19:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 nov 2020 18:34
Indlæg: 13
Fso skrev:
Velkommen til der står en masse her viewtopic.php?f=2&t=17739



Tusind tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2020 11:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Et kvalificeret bud kunne være legenden Sten Larris. Jeg erindrer, at han bruger tilnavnet ‘UFO-hat’ om en psylle i hans bog (Forbyd Hallucinogener, Forbyd Naturen at Gro) eller på hans side: http://www.stenlarris.dk/HALU/SILO.HTM Bogen er for længst udgået, men kan lånes på biblioteket, ellers kan du jo lave en ‘eftersøgning’ på de gængse sider for danske antikvariater.

Troldnøgenhat er vist gængs tale for Psilocybe Cubensis, der ikke gror på vores breddegrader, men som er nem at dyrke og bliver det af mange — det er den mest udbredte i salget af den grund. Hvis du til gengæld vil plukke svampe i naturen i Danmark er bedste bud de spidse.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team