Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 nov 2019 10:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Jeg er i gang med mit første growkit, og det er gået forrygende. Mine golden teachers har vokset ustyrligt over de sidste par dage, og jeg vil mene, at et par stykker af dem er max et døgn fra at skulle plukkes.

Der er dog også en del, som er væsentligt mindre - måske 90 procent mindre end de største. Skal jeg begive mig ud i at plukke de store og lade de små vokse videre, eller er det bedst at plukke alt, når man først er i gang? Jeg synes, der er delte meninger på nettet, når jeg søger rundt.

Jeg håber på at kunne lade de små vokse videre, men jeg går ud fra, at der fortsat er stor kontaminationsfare, så jeg skal være yderst forsigtig, når jeg plukker. Nogle tips til god praksis?

Tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2019 22:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Hav et klæde for munden når du åbner ind til svampene, håndter svampene med handsker der er sprittet af. Det er smart at plukke svampene ved at dreje dem indtil de slipper fra dit kit.

Jeg plukkede alle svampe når de første var tæt på at smide sporer. Man kan godt lade nogle stå, men du burde nå til nogenlunde samme mængde svamp i sidste ende, da næste flush jo har mere næring, hvis første flush ikke spiser det hele.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2019 00:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Og med de ord valgte jeg at høste her til aften. Det blev til omkring 250 gram. Det er jeg helt tilfreds med! Især fordi at de sikkert godt kunne have stået et døgn mere og vokset sig lidt større, men så havde jeg risikeret, at de begyndte at smide spore i morgen, mens jeg er ude.

Tak for hjælpen!

Edit: Gode råd til tørring? Jeg ved, de senere skal i en lufttæt beholder med noget, der suger fugt. Men hvad med inden da? Jeg har lagt dem på bagepapir på en bagerist og ind i bunden af et åbent skab, men jeg har ikke nogen blæser til at blæse på dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2019 08:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg laegger som regel bare mine svampe paa et stykke avispapir og lader dem staa ved stuetemperatur. Inden for 48 timer skulle de gerne vaere knastoerre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 00:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Tak for svarene.

Jeg ente vist med at lave en bommert og ødelægge mine svampe.

Efter at have tørret dem i et par døgn ude, smed jeg dem i en lufttæt beholder med kaliumklorid i et lukket tefilter, som jeg havde læst herinde man kunne gøre. Fik dog i farten ikke fanget, at man skal være hurtig til at lukke kaliumkloriden inde i beholderen, så den ikke suger en masse fugt fra atmosfæren - for når det sker, begynder det at smide væske af sig. Det var noget, jeg sidenhen læste i en helt anden tråd.

Jeg kom hjem til en krukke med svampe i dag, som på indersiden havde små dråber væske, og nogle af svampene havde været i berøring med det.

Er det ikke mest sikkert at smide svampene væk? Jeg ved jo ikke, hvilke der har og ikke har rørt ved væsken, men jeg ved, at jeg nødig vil spise svampe der muligvis er blevet kontamineret af det.

Oh well, så har jeg da lært til det næste flush, der forhåbentlig giver lidt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 08:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
https://en.wikipedia.org/wiki/Calcium_chloride#Food
Det lyder ikke til det er giftigt at indtage. Men det smager nok ikke skide godt, og du vil ihvertfald nok få et problem med at holde dem tørre, hvis de har calcium chlorid direkte på sig.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 18:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Tak for svaret og linket Bubber. Det siger mig dog ikke så meget, det tal. Jeg ved ikke rigtig, hvor mange mg der er røget ud over svampene. Min mavefornemmelse siger mig, at de egentlig er fine og sikre nok, da vi snakker små dråber på indersiden af glasset, som jeg næsten ikke lagde mærke til. Men det er selvfølgelig ikke sjovt, hvis man pludselig får dårlig mave og begynder at få paranoia over den slags, når man er på svampe... :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2019 18:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Jeg plejer bare at smide dem i en tom dåse med køkkenrulle i bunden. Det fungerer nu meget godt. samt tørret med køkkenrulle på en radiator.

Men vil give ret i det bedste og hurtigste er ovn på 50 grader varmluft med åben låge. Men har desværre ikke en ovn jeg kan bruge.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team