Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 okt 2019 12:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Jeg er i gang med mit første growkit og selvfølgelig obs på alle detaljer. Jeg kan f.eks. læse mig frem til, at den optimale temperatur er mellem 20-28 grader, så derfor har jeg skruet varmen i min lejlighed op til omkring 23 grader (målt på mit termometer), og jeg lufter ikke nær så meget ud, som jeg plejer.

Men jeg synes satme, her er lummert. Det kan være, det bare er mig, der kan lide det køligt, men jeg kan næsten ikke holde ud, at her er over 20 grader, ligesom jeg har en vild trang til at lufte ud. Her føles varmt og indelukket.

Jeg bor i en mindre lejlighed, hvor der ikke rigtig er døre mellem soveværelse, køkken og stue, så der er ikke så mange temperatursvingninger i de forskellige rum.

Så: Hvor meget kan jeg tillade mig at lufte ud og lade temperaturen falde lidt en gang imellem? Gør det noget, hvis den nogle gange - især om natten - kommer ned på de 16-17 grader?

Jeg håber på, nogen fortæller mig, at jeg er for forsigtig, og at jeg sagtens kan lade temperaturen falde lidt engang imellem. For jeg ved sgu ikke, hvor længe jeg overlever det her :lol:

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2019 14:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Tak for svaret Mr. Gone

Ja, det er cubensis. Jeg er endnu ikke videre end inkuberingsperioden. Og det er nu første gang, jeg læser, at det er bedst med totalt mørke, mens man venter på pinning. I øjeblikket står svampene i inddirekte sollys - skal jeg forsøge at lave plads til dem i tøjskabet i stedet?

Ift. det med frisk luft dagligt - er det OK bare at holde posen åben lidt, eller skal jeg også igang med blæser og andet? Der er allerede nogle ventilationshuller i growkittets pose.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team