Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 nov 2018 03:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2018 23:09
Indlæg: 8
Kære Psychedelia.
Dette er min første tråd her, og også første gang jeg begiver mig ud i at dyrke selv. Jeg tænker at bestille et growkit -og går efter en heroic dose ala Mckenna. Er der nogle sorter der er bedre end andre at dyrke, her i nov/ dec, uden man behøver det store udstyr? Ville jo gerne prøve at bruge den svamp T. Mckenna brugte, for at opnå den effekt han talte om, når han refererer til de 5 gram.
Kan dog ikke rigtig overskue de forskellige arter, og forstå, om de fleste af dem er varianter af P. Cubensis, og om styrken og effekten ca. er den samme.
Men som sagt, higer jeg mest efter at få svar på, hvilken svamp jeg bør dyrke på denne tid af året, indendørs, i fx min vindueskarm.

På forhånd, mange tak for hjælpen derude!

PS: Og her bevæger jeg mig nok ind på noget, som måske ikke hører til her? -Men hvordan kommer jeg nemmest til at finde rundt i den jungle af hjemmesider der udbyder grow-kits? Hvis det er et malplaceret spørgsmål, så ignorer venligst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2018 09:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Det handler meget mere om temperatur og luftfugtighed, end hvor mange timers dagslys der er udenfor, så årstiden er ikke noget problem. Jeg har aldrig dyrket fra growkit, men det er mit indtryk af kittet indeholder alt hvad du har brug for. Den langt mest normale svamp at dyrke er P. Cubensis. Det er meget nem og taknemmelig i forhold til andre arter. Hvilken Cubensis variant du vælger er heller ikke så vigtigt, de stiller samme krav til tilværelsen og selvom der nok skal være lidt variation i udbytte og potens, så tror jeg ikke forskellen er så stor som de mange superlativer de bruger til at beskrive dem antyder.

Og ja, du må selv finde ud af hvor du skal købe det. Det må vi ikke hjæpe dig med.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2018 10:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej jesusM!
hvad er din alder?
-har du indtaget psykedeliske stoffer før?..
(hvilken tekst refererer du til mht de 5gram?..)
om de blir kaldt mexikanske, thai, golden teacher, mckenna, penis envy eller lign. så er det P.Cubensis arter.. -så længe du ikk køber et trøffelgrowkit, ska du nok få gode svampe til at poppe op ;)
vhS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2018 11:23 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg vil også gerne kende din alder før jeg hjælper dig.

Men jeg kan sige så meget som, uanset hvor gammel du er, så lad være med at lytte for meget til T. McKenna. Han er en god historie fortæller, men han er ikke et stjerne eksempel på hvordan man kurere sit sind via psykedelika. Nærmere tværtimod. Såvidt jeg ved blev han ret trist i sine sidste dage, fordi han havde skubbet mange af sine nærmere relationer væk i sin søgen på at opnå "zen", fuldkommenhed eller hvad man nu betegner det han søgte som.

Byg din dose stille og roligt op, istedet for at springe direkte op på de 5 gram. Der er massere af fede oplevelser på vej derop. Jeg har taget psykedelika i 5 år og har maks taget 3,5 gram cubensis (næste gang bliver det nok 3,75-4 g dog). Det er altså rigeligt til at opnå trance tilstande og kommunikation med "svampeånden".

Du skal forresten ikke dyrke i direkte sollys!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2018 05:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2018 23:09
Indlæg: 8
Kære svarere.
Jeg er en moden hoppe på 36 ;-)
Jeg bruger psykedelika i terapeutisk øjemed, og har stort set droppet mine psykologer (for nu), siden jeg opdagede Ayahuasca. Rejser, ind i mig selv, har vist sig at være effektivt, i modsætning til at forstå andre mennesker med sit intellekt, for derefter at forsøge at inkorporere visdommen i sit eget åndsliv... Kort sagt, jeg er ikke ny indenfor indtagelse, og er vant til at gå på opdagelse i mit sind og psykes kringelkroge.
Jeg er ikke et "tilfælde" (eller, hvem kan sige sig fri..?), men prøver blot at blive klogere på min plads i livet. Håber det var tilstrækkeligt svar.
Jeg er tanemmelig for jeres hjælp!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2018 09:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
I så fald så kan du sikkert godt klare 5 gram. Jeg har som sagt ikke selv prøvet det, men virkningen skulle minde mere og mere om DMT (det aktive stof i ayahuasca) jo højere man kommer op i dosis. Men altså hvis du aldrig har prøvet svampe før, synes jeg alligevel du skal starte med maks 2,5 gram.

Men altså hvis du har alt plads i verden, så undersøg dyrkningsmetoden PF-tek. Det skulle eftersigende være rigtig nemt og meget billigere end growkits. Jeg har personligt valgt et growkit fordi det så nemt ud, men umiddelbart synes jeg allerede jeg har fundet en række ulemper ved det. F.eks. så går det galt i hele dit grow, hvis det går galt. Ved PF-tek er det nemmere at dele sit grow ud i flere små miljøer.

De forskellige cubensis sorter, skulle mere eller mindre have samme psylocybin indhold og de er også ca. lige nemme at gro. Jeg har hørt at B+ skulle være en af de nemmeste at dyrke store svampe ud af. McKennaii er der flere der mener er meget visuelle. Men jeg tror nu mest på at det kommer an på set, setting og dose.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2018 19:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2018 22:13
Indlæg: 14
Pas på med den "heroic dose". Selv den selveste McKenna havde et voldsomt bad trip i 1989 efter at tage omkring 9g hvilket gjorde ham bange for at tage svampe for resten af hans liv. Han tog kun svampe meget få gange efter den oplevelse i 1989 indtil hans død i 2000 (bekræftet af hans nulevende bror).

Det kan være 1000 gange mere voldsomt end du drømmer om. Og man viser ikke ligefrem respekt ved at fyre sig ned i den dybe ende aller første gang. :) Husk også at det varer i flere timer, modsat DMT hvilket normalt varer omkring 10 minutter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2018 23:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2018 23:09
Indlæg: 8
Jeg vi gerne være respektfuld, men det er ikke første gang, jeg indtager svampe. Jeg har aldrig prøvet at tage for meget, kun for lidt, og det kan altså være en sløv omgang (måske ikke i festligt øjemed, men indsigtsmæssigt). Og jeg har erfaring med, at man ikke rigtig kan spæde op. Man skal skydes igang fra starten.
Men jeg vil passe på, og måske så starte med 3, så 4 og så 5 g., hvis jeg når så langt.
Tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2018 23:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2018 23:09
Indlæg: 8
Tak for tip med PF-tek! Jeg vil kigge ind til det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2018 23:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Ja, PF tek er nemt og praktisk. Det kræver en del småting der skal samles ind rundt omkring, men almindelig provinsby sælger alt hvad man skal bruge, udover sporene.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2018 11:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
storecigaretter skrev:
Husk også at det varer i flere timer, modsat DMT hvilket normalt varer omkring 10 minutter.

Trådstarter skriver jo at hun har indtaget ayahuasca, det varer altså ikke kun i 10 minutter :)

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2020 14:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2020 14:35
Indlæg: 1
Mit bedste råd er hold dig omkring 3g.. Jeg har taget rigtig mange gange, nok 5 gange om året i mere end 20år. For et par år siden tog jeg en tur på 8g b+.. De begyndte at virke omkring kl 13.30 og kl 21 lå jeg på sofaen og tænkte kommer jeg aldrig ned igen? Det er ikke anbefalelses værdigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2020 15:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Weedian skrev:
Mit bedste råd er hold dig omkring 3g.. Jeg har taget rigtig mange gange, nok 5 gange om året i mere end 20år. For et par år siden tog jeg en tur på 8g b+.. De begyndte at virke omkring kl 13.30 og kl 21 lå jeg på sofaen og tænkte kommer jeg aldrig ned igen? Det er ikke anbefalelses værdigt.

en anden gang så husk lige at tjekke dato. Det er et 2 år gammelt indlæg du svarer på.
Og velkommen til!

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team