Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 02:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 02 maj 2018 16:45 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Har et svar til dig hector om 10-15min. Hav tålmodighed med mig :D

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 17:43 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Puha, det tog længere tid en beregnet


Hector Salamanca skrev:
Du starter med at associere en adfærd du ikke kan lide med en specifik befolkningsgruppe. Det mener jeg er rascistisk ja.


Kære Hector.

Jeg er ærgelig over at du føler dig fornærmet på andre folks vegne. I mine øjne pisker du en fuldstændig unødvendig stemning op. Jeg tror at du skal læse op på hvad racisme er, og forstå i hvilken grad man rent faktisk godt kan udtale sig om en observation uden at det går hen og er racisme. Jeg har også observeret at flertallet af pizzariaer drives af indvandre, primært fra de arabiske lande. Dette er heller ikke racistisk.

Hector Salamanca skrev:
Jeg har da set massere af danskere sælge cannabis i Nørrebroparken hvor børnene spiller fodbold ved siden af. Det er måske ikke et religiøst sted, men respektfuldt vil jeg heller ikke kalde det.


Nej, dette er bestemt heller ikke OK! En park er til alle, og herved menes flertallet. Det vil sige hvis f.eks. 10% af dem der opholder sig der, gør noget som de 90% ikke bryder sig om, så er de 10% ikke velkomne.

Hector Salamanca skrev:
Hvis du ikke havde nævnt hvor grupperingerne du snakker om kom fra, havde racer ikke været nævnt og dermed havde denne debat været i god tone fra starten.


Her quoter du mig igen for noget som jeg ikke har skrevet? Jeg nævner ingen lande, farver, racer eller trosretninger i forbindelse min udtalelse omkring at jeg har set en invandrer sælge hash på en kirkegård.

Hvad er definitionen på en indvandrer? Han kunne lige så godt komme fra spanien som grønland. Så igen griber du ting ud af den blå luft.

Hector Salamanca skrev:
Nu ved jeg fra en tidligere tråd at du støtter DF og dermed ved jeg også at jeg højst sandsynligt mener du er rascist.


WHAT??? Hvor uvidende har man lov til at være. Du prøver at ligge ord i min mund og tanker ind i mit hoved. Har du en forestilling om at jeg er et menneske uden mange forskellige facetter? Du får dig selv til at fremstå som et meget fordomsfuldt og ignoant menneske, bare så du lige er klar over det.

Ja jeg støtter DF, da jeg mener at der gøres ALT for lidt for de ældre, og at hvis man kommer til danmark og render og vodtager kvinder og stikker folk ned, så skal man ud. Dette giver vel mening for de fleste??

For den sags skyld synes jeg også vi skal smide de danskere ud der voldtager kvinder og stikker folk ned. Den mulighed har vi bare desværre ikke :/


Hector Salamanca skrev:
Det jeg også selv til en vis grad (jeg sætter mig f.eks. sjældent ved siden af en kvinde med tørkklæde i bussen, og hvis jeg gør så er det en bevidst form for positiv diskrimination hvor jeg forsøger at "integrere" ved at være en af dem der er ligeglad), men jeg forsøger at undertrykke det fordi der er mange mennesker der lider under denne tendens. Og der er nok der jeg mener forskellen ligger.


Alene at du har den tanke i dit hovede om at du helst ikke vil sidde ved siden af hende, men så alligevel gør det, fordi dit intellekt fortæller dig at det er det rigtige at gøre, viser jo at der er noget galt med dig.

Jeg er fuldstændig ligeglad om jeg skal sætte mig ved siden af en kvinde med tørklæde, en dansk dreng, eller en gammel dansk dame. Jeg ville da nok vælge at sætte mig et sted hvor jeg ikke skulle sidde ved siden af nogen som helst, da jeg er lidt egoistisk på den måde. Mem det tror jeg de fleste gør. Man sætter sig vel sjældent ved siden af et andet menneske man ikke kender, hvis der er andre pladser ledige hvorved man kan undgå det. Og det er nok sådan samfundet er blevet, med at man holder sig mere for sig selv, end i gamle dage. Folk er generalt mere lukkede.


Hector Salamanca skrev:
Det er svært ikke have en lille portion frygt for fremmede kulturer i sit sind, men hvis man altid skal fortælle om hvor farlige indvandrere er, så biddrager man til at alle andre også bliver bange. Det er der slet og ret ingen grund til. Især ikke når debatten handler om noget helt andet. Vi snakker om hvordan man skal opføre sig på en kirkegård og der er oprindelsesland for mig at se totalt irrelevant.


For at gentage mig selv, så har jeg PÅ INTET TIDSPUNKT i denne debat nævnt noget oprindelessland. Men jeg kunne godt have udeladt det med invandrer jeg har set sælge hash. Men igen tænker jeg overhovedet ikke over at det kunne være et problem at nævne, da jeg ikke har nogle racistiske bagtanker med det, så tænker ikke engang i de baner at det kunne støde nogen. Jeg har gjort en observation, og jeg fortalte om den. Mere er der ikke i det fra min side.

Og for at understrege min tidligere pointe, synes jeg ikke at der er okay, at sidde på en kirkegård og flække lyn i tide og i utide. Der er så mange andre steder hvor man kan gøre det uden at genere en befolkningsgruppe, i dette tilfælde de kristne og andre folk der ikke bryder sig om stoffer. Så i jagten på at være tolerant, ender du faktisk op med at være hamrende intolerant og ligeglad med dem der ikke bryder sig om det. Så er du jo ikke et hak bedre end en racist. Tænk over det :hm:


Hector Salamanca skrev:
Jeg kan ikke se problemet i at handle i samfundets åndehuler (kirkegårde og parker), sålænge man ikke gør det op i snotten på sørgende der kunne blive provokeret.


Altså du synes ikke at et er et problem at folk sælger stoffer i parker og på kirkegårde???! Er det så også okay, at de prostituerede fra istedgade trækker i parkerne? At være prostitueret er faktisk lovligt i DK, men hver ting har sin plads.


Hector Salamanca skrev:
Men hvis det ses som et problem er racen irrelevant og det synes jeg du skal overveje næste gang du går ind i en debat. Så kan det være du kan undgå at blive kaldt racist. Jeg kan godt forstå det ikke føles så behageligt.



Jeg har som tidligere ikke skrevet hvilken race jeg har observeret der solgte hash, det er igen noget du udleder. At jeg nævner muslimske gravpladser er i kontekst til den gravfred der opretholdes, og ikke som en påstand om at ham der solgte var muslim.

Hector Salamanca skrev:
Men jeg tror sgu heller ikke der er særlig mange indvandrere der synes det er behageligt at det altid skal nævnes at der er tale om muslimer, når der er muslimer der gør noget nogen synes er forkert. Og det bliver bare desvære ALTID nævnt når det er muslimer, aldrig når det er kristne. Jeg har i hvert fald ikke hørt tale om alle de kristne typer inde på staden der sælger stoffer, eller alle de kristne rockere der smadrer dem der har lånt deres penge.


Jeg er kommet på øen i mange år, og flertallet af dem der står derinde er IKKE kristne. De er højes sandsynligt døbt, men er ikke på dem måde praktiserende kristne. Og kender også et par stykker i, og omkring rocker miljøerne. Og jeg kan fortælle dig at de kristne rockere er seriøst under representeret.

Hector Salamanca skrev:
De danske rockere tror jeg er ligeså kristne, som de muslimske pushere er muslimske. Jeg tror hverken præster eller imamer vil associeres til LTF eller Bandidos. Men det ændrer da ikke på at bandemedlemmerne kan finde på at slå korsets tegn eller råbe Alluha akbar.



Der er mig bekendt ikke lavet nogen specifikke undersøgelser af dette. Men hvis man tager statistikker udarbejdet omkring antallet af radikaliserede muslimer som er indsat i de danske fængsler, holdt op imod mængden af radikaliserede danske kristne i de danske fængsler, kan man jo tage og holde dem op imod hinanden.


Hector Salamanca skrev:
Pointen er jeg håber du vejer dine ord en anden gang, ligesom at du håber jeg vejer mine ord overfor dig.


Jeg overvejer stort set altid mine ord inden jeg skriver dem, og denne debat vi har ændrer ikke på noget fra min side, den giver mig bare et indblik i din mentalitet og på sin vis også i dit liv.

Jeg har gennem tiden fået en opfattelse af dig som værende en person som holder sig relativ meget inden døre for sig selv, og lever højt på en masse lommefilosofi, og viden som du læser dig til, time efter time. I stedet for at være ude blandt folk og interagere med mennesker, som vi er skabt til. Menesker har det bare bedst når de er fysisk sociale ed andre ligesindede, vi er flokdyr så at sige. Jeg kunne forestille mig at du gennem en længere periode har opbygget en politisk korrekthed, som i flere og flere tilfælde verden over er gået hen og blevet en farce, som nærmer sig det stupide, hvor vi ikke længere kan kalde en spade for en spade, uden at nogen bliver stødt.

Jeg tror at det vil gøre dig godt fremadrettet ikke at tage andres kampe på dine skuldre, og derved indirekte insinuere at de selv er for svage til at kæmpe dem. Og især en situation som denne hvor der vitterlig ikke er nogen kamp at udkæmpe.

Men det er bare mit umiddelbare indtryk, som jeg er helt sikker på langt fra er fyldestgørende overfor dig som person, da det er umuligt at lærer en person at kende over et par skrevne beskeder :)

Jeg tager meget gerne imod korrektioner, da jeg i realiteten INTET ved om dig, dette er bare skrevet ud fra en mave fornemmelse, så meget er sikkert skudt ved siden af. Men nu ping pong'er vi så jeg fylder lidt ekstra på :)

Hector Salamanca skrev:

Om jeg er autonom er et svært spørgsmål. Jeg er ikke tilhænger af antifas voldelige metoder, men er enig i at kapitalismen og statsapparatet har mange fejl!!


Dette er jeg helt enig i! :D

Hector Salamanca skrev:
Og jeg mener alle har ret til at opholde sig i det her land. Jeg er generelt imod faste ideologier og religioner og synes man skal tage stilling fra sag til sag. Så jeg et vel autonom i ordets oprindelige betydning. Altså uafhængig og prøver også at være uafhængig af politiske grupperinger. Men jeg er ikke vegansk PKer der slår alle der ikke er som
Mig. Men lige præcis hverdags rascisme det står jeg op imod, fordi det går udover de mennesker du siger du respektere


Hatten af for at prøver at gøre en forskel der hvor du finder det nødvendigt. Dette er i sig selv et flot karaktertræk. Selv er jeg med i Greenpeace, WWF og World animal protection. Det er der min prioritet ligger.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Senest rettet af Koalabjørnen 02 maj 2018 18:20, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 17:55 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Dobble post slettet :eyes:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 18:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg havde egentlig skrevet et længere indlæg, men kan mærke at vi køre i hårdknude, så jeg vil forsøge ikke at skabe mere debat. Og til dit personangreb mod mig, mit sociale liv (den del er rimelig fejlagtig, hvis jeg selv skal vurdere den) og min lommefilosofi (tjo jeg kan da godt lide at filosofere, lommefilosofi er et lidt kringlet begreb), så vil jeg bare sige at "man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus". Jeg kom til at lave et personangreb også lavede du et tilbage. Thats life.

Jeg vil gerne undskylde for at jeg skrev at du skrev race, når du bare mente at alle andre nationaliteter end dansk, kan finde på at sælge hash på en kirkegård. Det er sådan jeg forstår dit sidste indlæg. I så fald er du jo ikke racist, men dit behov for at nævne det der er fremmed for dig, det håber jeg du vil arbejde med. Jeg synes ikke den udlægning er helt ligeså slem, da den ikke stigmatisere en specifik gruppe. Jeg tror dog stadig ikke den har udvidet min etik i forhold til færden på en kirkegård.

Jeg skal nok arbejde på at forbedre min lommefilosofi i fremtiden!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 21:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Der blev godt nok smidt et par stråmænd, men lyder som om du havde et godt trip Hector. :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 maj 2018 23:15 
Hej Hector, skønt du havde en dejlig oplevelse.
Nu er I på en eller anden vis kommet ind på emnet racisme, og i den sammenhæng har jeg et spørgsmål.
Modstrider du ikke lidt din egen filosofi, ved ikke at acceptere en folkegruppe, fordi den ikke accepterer en anden folkegruppe? Er det ikke lidt slangen, der bider sig selv i halen?



Top
  
 
Indlæg: 05 maj 2018 12:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ø Tripperen! skrev:
Hej Hector, skønt du havde en dejlig oplevelse.
Nu er I på en eller anden vis kommet ind på emnet racisme, og i den sammenhæng har jeg et spørgsmål.
Modstrider du ikke lidt din egen filosofi, ved ikke at acceptere en folkegruppe, fordi den ikke accepterer en anden folkegruppe? Er det ikke lidt slangen, der bider sig selv i halen?



Jeg tror jeg fik skrevet nogen ting lidt hurtigt sidst. Jeg vil gerne snakke med folk, selvom de ikke acceptere en anden folkegruppe. Men jeg vil give dem modstand hvis de udtaler sig eller handler på deres had mod fremmede folkegrupper. Derudover vil jeg også gerne forsøge at dæmme op for snak, der ikke nødvendigvis er hadefuldt, men som der stigmatisere folkegrupper. Især hvis gruppen allerede er stigmatiseret.

En af mine bedste venner var DF sympatisør da jeg lærte ham at kende. Gennem dialog er vi begge blevet mere moderate, for min del er jeg dog stadig humanist i min grundvold og ser alle mennesker som ligeværdige. Derfor bliver jeg nogen gange lidt for harm, når jeg føler at folk der ikke er født og opvokset i en vestlig kultur bruges som eksempel på noget negativt. Hvis det blot er et tilfældigt eksempel, så fred være med det.

Derudover synes jeg faktisk også der er stor forskel på, hvor slangen i din analogi bider. Hvis den bider en betændt del af sig selv, er det vel godt på lang sigt. Og selvom det ikke er skide populært at sige, så mener jeg at der er visse grupperinger (her tænker jeg på ekstreme højreorienterede grupperinger), som enten skal have ændret sit værdisæt eller gøre det de helst vil. Nemlig at tage ud på en ø hvor de kan være i fred for alle de fremmede kulturer som de frygter. Hvis man gerne vil have smidt alt fremmed ud af landet, er det da nemmere at smutte selv.

Jeg ved ikke om det svarer på dit spørgsmål?

Vi er jo i sidste ende alle jordboere og dermed synes jeg faktisk begrebet indvandrer er lidt latterligt. For den eneste forskel er at de er blevet født et andet sted. Det har de ikke selv bestemt. At det er en lidt utopisk tankegang er så en anden sag, da vi mennesker jo er rimelig kendt for at sætte sig sammen i grupper af værdisæt og kulturer.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2018 12:51 
Et betændt område healer heller ikke hurtigere af at bide i det.

Jeg citerer dig lige: "Hvorfor faen ryger jeg den her joint når jeg gerne vil fremstå som et åbent kærligt og altomfavnende væsen." Et altomfavnende væsen er ja, et altomfavnende væsen. Buddha elsker alt og alle med ubetinget kærlighed og er altomfavnende og tilgivende. Om det så er racister, nazister, buddhister, hinduer eller ateister. Om man er til højre eller til venstre. Man må så vidt muligt være opmærksom på ens egne projektioner.

Men hvad ved jeg, jeg har også mine blindvikler, også i denne sammenhæng.


Top
  
 
Indlæg: 05 maj 2018 16:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg synes lige at det mangler, bare for balancens skyld: koala kom ikke med racistiske udtalelser, men der var derimod nogle nationalistiske udtalelser.

Men ja, hold kæft hvor blev der talt forbi hinanden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2018 21:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Koalabjørnen skrev:
I modsætning til de kristne, har muslimer generelt en lidt mere "du skal ikke komme og lave ballade" attitude, end de kristne har og derfor finder jeg at det nok ikke er lige så plausibelt, at dette finder sted på en muslimsk gravplads.
Hvilket egentlig er en ret fin attitude at have, synes jeg. Man må gerne værne, om det man har.

Folk er forskellige, lad os hellere omfavne det, end at tro vi alle er lige, for det er vi ikke. Det er ikke ensbetydende med, at der ikke skal være plads til alle.
Jaaaaa, mere diskussion, godt boys.

Hvordan var det at trippe på en kirkegård?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2018 15:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Nej, men i visse tilfælde er amputation nødvendigt, hvis betændelsen er inficeret af meget ondsindet virus.

Jeg er nok ikke altomfavnende, selvom jeg gerne vil kunne give kærlighed til alle, så er det helt oprigtigt svært for mig at give det til folk der ikke vil give kærlighed til alle. Jeg tror da den primære årsag til rascisme er mangel på kærlighed i barndommen eller livet hos rascisten. Det var også derfor jeg nævnte min ven der tidligere sympatiserede med DF. Hans barndom har ikke været en dans på roser. Men jeg tror hans holdninger ændrede sig, da han oplevede kærlighed i min vennekreds. Derfor burde jeg måske huske på at møde hverdagsrascisme/nationalistiske med mere kærlighed end jeg gør i denne tråd, for at bekæmpe det den vej igennem.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2018 16:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
spaffeh skrev:
Koalabjørnen skrev:
I modsætning til de kristne, har muslimer generelt en lidt mere "du skal ikke komme og lave ballade" attitude, end de kristne har og derfor finder jeg at det nok ikke er lige så plausibelt, at dette finder sted på en muslimsk gravplads.
Hvilket egentlig er en ret fin attitude at have, synes jeg. Man må gerne værne, om det man har.

Folk er forskellige, lad os hellere omfavne det, end at tro vi alle er lige, for det er vi ikke. Det er ikke ensbetydende med, at der ikke skal være plads til alle.
Jaaaaa, mere diskussion, godt boys.

Hvordan var det at trippe på en kirkegård?


Altså nu skylder jeg vidst lige at forklare en gang for alle. Kirkegården er Vestre Kirkegård. Det er en af nordens største kirkegårde og den er ikke synderligt religiøst præget. Jeg kan i hvert fald ikke finde kirken der hører til, og jeg bor som sagt lige ved siden af og har gået der mange gange, samt søgt lidt info. Måske er der en kirke et sted men det primære formål er klart at begrave mennesker lige fra ateister på de "ukendtes" grav til muslimer og kristne. Der er sågår færøske og grønlandske afdelinger.

Derudover har kirkegården lidt samme kultur som assistenskirkegården, altså der er en park stemning, dog ikke med folk der sidder og hører musik. Men mit indtryk er at størstedelen af kirkegårdens gæster benytter det som rekreationelt område til løb, picnic og gåtur. Der findes helt klart også sørgende, men rigtig mange af gravstederne er af historisk karakter (der er en del med gravpladser fra 2. verdenskrigs ofre, en del med danske primært social demokratiske statsministre osv).

Desuden kender jeg kirkegården rigtig godt.

Nu til dit spørgsmål, det var rigtig fint at trippe derinde fordi der er så flot. Jeg vil mene det er på top 3 over flotte områder i KBH. Jeg var da helt klart præget af at jeg skulle udvise respekt og ikke blive opdaget i mit indtag af de andre besøgende. Men det gav mig også noget ro i trippet, jeg kunne ikke tillade mig at fjolle rundt. Jeg har trippet derinde før, men der har det primært været lavere doser eller i nattetimerne hvor mig og mine kammerater har været i fred for offentligheden.

Man kunne tro at det gav nogen uheldige associationer, men primært for det bare mig til at filosofere over liv og død. Det er ikke fordi jeg bliver bange for at de døde genopstår i mit trip eller noget i den dur.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2018 16:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Jeg er meget enig med Hector, bare ikke mht. 'kill it with love' strategien. Man har prøvet at kvæle racismen ved at omfavne den med kærlighed, accept og tilgivelse, og det har virket så godt, at man har glemt strategien og nu selv tror man elsker racismen. Resultatet er så forløbigt, at de 3 største danske partier fører en grundlæggende racistisk politik, og resten af folketinget må orientere sig i en fremmedfjensk dagsorden. Hurra.

Desuden er det at være antiracist ikke det samme, som at være racist. Det er noget vrøvl, og det burde fremgå tydeligt ved prefixet 'anti'. Had er ikke bare had, og der er forskel på motivationen for had. Hvis man som jøde, under 2. verdenskrig, oplever at hele ens familie blive slået ihjel af nazister, så er det legitimt at hade både personerne, der udførte det, og den politiske bevægelse, der gjorde det til et erklæret mål. Men fordi denne ligetime had er 'had', så betyder det ikke, at det er tilsvarende det 'had' som nazisterne har/havde til jøderne, fordi de er jøder.
Der er altså f.eks. forskel på at hade mennesker for hvem de er, og hvilke handlinger og valg de træffer, og så på den anden side, at hade mennesker ud fra hvillen type/kategori, man mener at kunne placere dem i.
Desuden er det også en grundlæggende logisk fejlslutning, når man konkludere at to entiteter er det samme, bare fordi de deler et karakteristika. Fejlslutningen fra Erasmus Montanus "En sten kan ikke flyve. Morlille kan ikke flyve. Ergo er morlille en sten!" hedder i denne sammenhæng: "En antiracist er hadefuld. En racist er hadefuld. Derfor er en antiracist en racist." - Det er simpelthen forkert, som noget kan være.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2018 18:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Mr. Gone skrev:
Bismann skrev:

Desuden er det at være antiracist ikke det samme, som at være racist. Det er noget vrøvl, og det burde fremgå tydeligt ved prefixet 'anti'. Had er ikke bare had, og der er forskel på motivationen for had. Hvis man som jøde, under 2. verdenskrig, oplever at hele ens familie blive slået ihjel af nazister, så er det legitimt at hade både personerne, der udførte det, og den politiske bevægelse, der gjorde det til et erklæret mål. Men fordi denne ligetime had er 'had', så betyder det ikke, at det er tilsvarende det 'had' som nazisterne har/havde til jøderne, fordi de er jøder.
Der er altså f.eks. forskel på at hade mennesker for hvem de er, og hvilke handlinger og valg de træffer, og så på den anden side, at hade mennesker ud fra hvillen type/kategori, man mener at kunne placere dem i.
Desuden er det også en grundlæggende logisk fejlslutning, når man konkludere at to entiteter er det samme, bare fordi de deler et karakteristika. Fejlslutningen fra Erasmus Montanus "En sten kan ikke flyve. Morlille kan ikke flyve. Ergo er morlille en sten!" hedder i denne sammenhæng: "En antiracist er hadefuld. En racist er hadefuld. Derfor er en antiracist en racist." - Det er simpelthen forkert, som noget kan være.


Jeg kan sagtens se din pointe, men jeg er uenig i, at det er legitimt at hade mennesker, fordi de (eller nogen i deres 'gruppe') har slået din familie ihjel (for at bruge samme eksempel). Det du siger er vel at det ville være legitimt for mig at hade alle hvide mennesker, fordi min familie blev slået ihjel af en/flere hvide. Hvor går grænsen for, hvornår det er legitimt at fordømme/hade en hel gruppe mennesker så?
Hvis 3 ateister kommer og begår indbrud i min mors bolig, er det så retfærdigt for mig at hade alle ateister?
Hvis jeg elsker høns, og jeg ser en slagter dræbe en høne, er det så OK for mig at hade alle slagtere?
Hvis min kæreste bliver voldtaget af en mand, må jeg så hade alle mænd?

Min pointe er, at der ikke findes legitimt had. Jeg synes det er præcis ligeså farligt, at legitimere noget had, som det er at hade noget. Begge dele er en kæmpe glidebane, som skal forstås, accepteres og kigges på som en form for lidelse.
De fleste nazister, som har hadet jøder, har på en eller anden måde fået spiret det had i sig. Om ens 'had' er spiret gennem propaganda, et traume, jalousi, xenofobi, en følelse af retfærdighed, vrede eller sorg (som fx hvis man har mistet sin familie), betyder ingenting og er faktisk præcis det samme.

Nej det er lige netop ikke det jeg siger. Det jeg siger er, at hvis ALLE hvide mennesker blev enige om at slå din familie ihjel, f.eks. pga. et arbitrært fysisk karakteristika, så ville det være legitimt at hade alle disse hvide mennesker. At hade fordi de havde et bestemt karakteristika, være det hudfarve (f.eks. hvid som i eksemplet), kraniestørrelse, religion, etnisitet eller kultur er derimod ikke et legitimt had, heller ikke selvom de skulle have et karakteristika til fælles med en eller flere, som man faktisk har et legitimt had til.

Så for at svare på de næste spørgsmål: Nej, nej og nej.

Men alt den accept af intolerance gør, at folk næsten ikke skammer sig over at være/opfører sig som dårlige mennesker længere. Den sidste rest er differencen i menningsmålingsresultater og DF's faktiske valgresultater. Her har enkelte DF-vælgere stadig pli nok til at skamme sig over deres valg, og derfor vælger at lyve, eller undlader at fortælle om hvem de stemmer på. Vi har brug for sociale normer og social kontrol så det ikke bliver legitimt at opfører sig sådan, med andre ord har vi som minimum brug for hundetræning til den indre svinehund, der både gør og bider fra sig med fråden om munden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2018 21:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Mr. Gone skrev:
Den holder bare stadig ikke, hvis jeg har forstået dig nu.
Det er ikke legitimt at hade alle hvide mennesker, fordi hvide mennesker har slået ens familie ihjel.
Nej, ikke medmindre det var noget alle hvide mennesker var fælles om, at vælge at gøre.

Mr. Gone skrev:
Men er det så legitimt at hade alle hvide mennesker der slår andre mennesker ihjel?

Ja, og det er et ganske udbredt etisk standpunkt, at indtage hvis man er deontolog. Det optræder typisk som et påbud imod at slå andre mennesker ihjel, men for den sags skyld gælder det også hvide, der slår ihjel.

Mr. Gone skrev:
Er det legitimt at hade dem, der slog din familie ihjel, fordi de slog din familie ihjel?

Helt afgjort ja.

Mr. Gone skrev:
For at fortsætte med din logik: Alle slagtere er vel enige om at slå høns ihjel, så det er legitimt at hade dem, hvis man ikke synes høns skal slagtes?

Ja, hvis man indser at høns, sandsynligvis, også føler smerte, har en oplevelse af at leve, og ikke ønsker at blive frataget denne oplevelse, og man derved ikke mener man etisk kan differentiere imellem, hvordan man skal behandle henholdsvis mennesker og høns. I så fald er det da legitimt at hade mennesker, der slår høns ihjel.

Mr. Gone skrev:
Og hvis min kæreste bliver voldtaget af en mand, så er det legitimt for hende (og mig) at hade alle voldtægtsmænd?

Ja, og mener også at det er helt på sin plads at hade voldtægtsmænd, uafhængigt om man kender nogen, der er blevet voldtaget.

Mr. Gone skrev:
Jeg kan komme med et eksempel fra mit eget liv.
Jeg var i Tyskland på et kæmpe laboratorie, hvor de beskæftiger sig med genmutation. De bruger mange tusind laboratoriemus til deres forsøg. Det gik mig meget på nerverne, og jeg ønskede inderligt at hele laboratoriet blev lukket ned (fuck mennesker og deres work-comes-first-mentalitet).
I perioden efter, følte jeg et had til især det laboratorie, og til et par af mine bekendte, som ønskede at arbejde med forsøgsdyr.
Mit had var ikke legitimt, selvom jeg i starten opfattede det sådan. Jeg følte at mit had udsprang af mit gode hjerte, og at det derfor var en 'god' form for had.
Men ALT had, uanset hvorfor man har det, vil æde en op, såfremt man lader det opsluge en. Det er dét, som had gør. Ligesom ild, spiser det hvad det kan komme i nærheden af. Når man legitimerer hadet, så siger man fx "Min had er en god had, fordi jeg hader dem der gør ondt på uskyldige dyr" (ala hvordan jeg forstår antifa o.lign.), og dét er at putte mere brænde på bålet. Det holder ikke.

Men det er da netop sådan man skal gøre som et moralsk handlende menneske. Stoppe op ved handlinger der udføres som man finder moralsk forkastelige, og hvis det går en nok på, så vidt muligt konfrontere personen/personerne der udfører disse handlinger eller på anden måde få dem til at lade være. Uden at ville lyde som disneyskurk, så mener jeg at had også har en konstruktiv side, og ikke bare en altopslugende spiral af destruktion. Der er i alt for høj grad kommet en for stor ligegyldighed overfor andre menneskers handlinger, sålænge man selv føler man har sin sti fri. Vi skal da netop forholde os til hinanden og afpusse de moralsk forkastelige kanter, hvis vi skal lykkes med dette samfund​.

Mr. Gone skrev:
Det jeg mener med accept er som et led i helbredelsesprocessen. Ironisk nok, er det helbredende at acceptere en tilstand, man gerne vil ændre. Jeg mener, og jeg ved godt det ikke afspejler virkeligheden, at had er en lidelse man skal forsøge at kurere sig selv for, og at en del af den proces er at acceptere at det er sådan.

Der er bare denne accept, man har forsøgt sig med de sidste ~30 år, og de racistiske bevægelser er kun blevet stærkere altimens.

Mr. Gone skrev:
I mit hoved gør det absolut ingen forskel hvem man stemmer på, politik er ét stort skuespil, der handler om at kaste afføring og skrige højest. Det er en flok aber.

Men det gør en forskel hvem der regerer landet, og hvis politikerne tror at stemmerne går til de partier der sælger racisme, så er det det, der bliver​ solgt.

Mr. Gone skrev:
Det er ikke pli at lyve, heller ikke om hvem man har stemt på. Det er nærmere et tegn på, at der er noget gruelig galt med vores samfund.. Jeg tror desuden ikke vælgerne lyver, fordi de skammer sig over deres valg, nok nærmere fordi de ikke vil stå model til andres fordomme..

Det er tegn på, at man trods alt ved at man er galt afmarcheret, at man så gør det alligevel er vel ret menneskeligt. Men opkaldet og dets data er anonymiseret, og de kan til hver tid bare afslutte opkaldet hvis de ikke vil have interviewerens fordomme. Der er altså ingen fare for fordomme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2018 16:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hector: lige til min kommentar som du svarede lidt på; jeg mente blot, at jeg generelt er glad for steder, som værner lidt om sig selv. Fx Assistensens, som jeg er helt enig i er til rekreationelt brug også - her kan folk finde ud af at rydde op efter sig selv samt der er ansat folk til at holde det lækkert. Men fx Nørrebroparken er fucking ulækker, da folk ikke kan finde ud af at rydde op efter sig. Så det var mest ment sådan, men nok en rimelig irrelevant kommentar.

Kunne bedre forestille mig at trippe på Vestre ifht Assistensens også, lyder som et godt valg.

btw politik er lol

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2018 19:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
spaffeh skrev:
Hector: lige til min kommentar som du svarede lidt på; jeg mente blot, at jeg generelt er glad for steder, som værner lidt om sig selv. Fx Assistensens, som jeg er helt enig i er til rekreationelt brug også - her kan folk finde ud af at rydde op efter sig selv samt der er ansat folk til at holde det lækkert. Men fx Nørrebroparken er fucking ulækker, da folk ikke kan finde ud af at rydde op efter sig. Så det var mest ment sådan, men nok en rimelig irrelevant kommentar.

Kunne bedre forestille mig at trippe på Vestre ifht Assistensens også, lyder som et godt valg.

btw politik er lol


Hvis man skal vælge parker i kbh, tror jeg den og valbyparken er mine første valg, derefter kunne man måske overveje søndermarken eller frederiksberg have. Der har jeg bare en fordom om at folk er lidt mere skeptiske overfor skæve typer. På vestre kirkegård er jeg sku aldrig den mest blæste eksistens, alkoholikere og lign. er altså mere accepteret her :)

Jeg gad også godt prøve en nattetur i botanisk have, men de har vidst vagter der går rundt om natten derinde, så lidt stenet hvis man bliver tilbageholdt og smidt for panserne pga. trespassing.

Der er selvfølgelig også fælleden, der kan man altså gøre det med rimelig god samvittighed og der findes endda sheltere til overnatning :)

Jeg gad sku heller ikke trippe i Nørrebroparken. Der er alt for mange mennesker også er risikoen for rende en i en padde også pænt stor, da de godt ved hvad der foregår i krogene.

Gad også godt prøve den fredelige del af staden, men der er sku nok også for mange mennesker til at jeg ville føle mig 100 % tilpas.

Har også prøvet damhus søen. Det var ikke det helt ideele sted pga. det grønne område er ret sumpet og der går mange omkring søen (dagtimerne var især forvirrende på LSD :O) Om natten var det ok, men lidt uinspirerende i forhold til de andre jeg har nævnt. Vestre kirkegård og valbyparken er vanvittige på den gode måde at trippe i om natten!!!

Og hermed har i fået Hectors guide til københavns muligheder for forholdsvis sikre tripområder uden mega meget biltrafik i ens umiddelbare nærhed.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2018 12:40 
Hej Bismann
Vil du fortælle, hvor du mener, man har praktiseret den form for accept, som Mr. Gone snakker om i de sidste 30 år?


Top
  
 
Indlæg: 08 maj 2018 15:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Vester kirkegård om natten ja tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2018 20:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Hov, jeg var lige kommet fra denne tråd, uden at svare.
Ø Tripperen! skrev:
Hej Bismann
Vil du fortælle, hvor du mener, man har praktiseret den form for accept, som Mr. Gone snakker om i de sidste 30 år?

Det mener jeg faktisk man har gjort i størstedelen af den vestlige verden, siden den freudianske psykologisering af alskens problematisk adfærd, hvor det begrundes i tidligere traumer og en generel offerliggørelse af dem der overtræder sociale normer i ekstrem grad. Jeg er gennem hele min opvækst, blevet tudet ørene fulde af accept pga. en formodning om at der kunne være en dybereliggende årsag, til den problematiske adfærd. Jeg siger ikke, at man i flere tilfælde kan finde en potentiel årsag man kan pege på, men i mange tilfælde kan man ikke finde enkeltstående årsager, og selv når man kan, så fritager det os ikke fra det ansvar vi har for at være ordentlige mennesker.

Storpolitisk er Frankrig og Danmark gode eksempler på, hvordan store partier har forsøgt at holde racistiske partier fra indflydelse, ved selv at indoptage den racistiske platform, hvilket har medført en blåstempling og yderligere accept i samfundene af det racistiske indhold​, og at de racistiske partier imens har vokset. Meget af denne accept er sket gennem de seneste 30 år.

Mr. Gone skrev:
Nej. Det er forståeligt, at man hader dem, der har slået ens familie ihjel... I en periode, som et led i ens helingsproces. Holder man fast i hadet, så gavner det på ingen måde en. I det lange, kan jeg personligt ikke se andet end at give slip på sit had, som det eneste rigtige.

Men hvorfor mener du så ikke at det er legitimt at hade dem (omend periodisk)?

Mr. Gone skrev:
Igen, det er forståeligt at man kan føle et had overfor nogen som har forvoldt en smerte.
Men Bismann, hvis man hader alle voldtægtsmænd på grund af de netop er voldtægtsmænd, hvordan er det så anderledes end at hade jøder, fordi de er jøder?
På samme måde som at man lider, når man hader, gør man også når man vælger at voldtage et andet menneske (eller slå nogen ihjel). Det er noget man gør, fordi man er i en eller anden form for krise i sig selv, også selvom det måske ikke virker sådan. Det samme kan man sige om Peter Lundin eller Peter Madsen, to individer som jeg går ud fra du også mener det er ok at hade?
Typisk vil man, under grundig eksaminering af individerne opdage, en/flere grunde til deres adfærd. Som et af mine yndlingsbands skrev: "If your old man did you wrong, well maybe his old man did him wrong". Så før vi hader, så bør vi måske undersøge lidt nærmere.

Jeg tror, at et sundt og afbalanceret menneske ikke direkte hader noget.

Det er anderledes fordi alle voldtægtsmænd har udført en yderst problematisk handling, der har voldt skade på et andet menneske. Det gælder på ingen måde for alle jøder.
Jeg siger jo netop at der er forskel på legitim og illegitim had, had skal undersøges og reflekteres over for at være konstruktiv, men oftest skal den bare forkastes.
Jeg mener ikke det legitimere uacceptabel adfærd, at man selv har været offer for en uacceptabel adfærd, vi har et ansvar for at være ordentlige mennesker på trods af hvordan andre er mod os. Og ja, det er for mig at se også ok at hade mordere.

Mr. Gone skrev:
Er det du mener, at dyrke sit had? Altså, hvis jeg føler et had for de individer, som arbejder med mus på den måde, så skal jeg smide benzin på bålet, til det brænder så kraftigt i mig at jeg handler ud fra det.

Hvis man vil se en ændring i verden, må man starte med at skabe den i sig selv. Man kan sagtens forholde sig til andre mennesker, som tænker, føler og handler på en måde man selv synes er forkert, uden at hade dem. Hvis man hader dem, vil man ikke kunne kommunikere med dem, uden at blive vred og tale/handle grimt. Igen synes jeg antifascisme-bevægelsen er interessant, for som jeg forstår det er det en meget voldelig gruppe, hvilket netop er resultatet når man retfærdiggør had.
I stedet for at hade andre der hader, kan man lære at forstå deres og sit eget had. Men det er ikke noget, vi i den moderne vestlige verden praktiserer særlig meget.

Jeg mener ikke at det jeg snakker om, er at dyrke sit had, jeg mener at det er at tage had alvorligt. Der er mange måder at agere på sin had, og de er ikke alle destruktive. Det kunne f.eks. i den konkrete case med musene være at prøve at overbevise dem der laver dyreforsøg, forsøge at få det forbudt politisk eller boycutte de producenter, der benytter dyreforsøg og opfordrer andre til at følge trop.

Jeg tror som sagt ikke man kan kramme racismen ihjel, jeg tror desværre en voldelig antifacismebevægelse er en nødvendighed, når minoriteters rettigheder ikke beskyttes tilstrækkeligt af statsmagten.

Mr. Gone skrev:
Som jeg ser det, er der ingen i vores samfund, der har accepteret noget, på noget tidspunkt de sidste 30 år. Mener du, at vi som samfund accepterer fremmedhad, fordi det ikke er forbudt? Som jeg ser det, er det en overfladisk tilgang, at kigge på selve hadet. Man ser måske Pia Kjærsgaard komme med en racistisk udtalelse, og så bliver processen stoppet dér, fordi man bliver forarget og føler et had til hende. Det jeg mener er, at hendes fremmedhad, ligesom alle andres had, er en lidelse, eller symptomer på en lidelse (jeg ved det ikke helt præcist). Accept som et led i helbredelsesprocessen vil så fx være, at man erkender at virkeligheden er, at had er en lidelse, eller et symptom. Igennem dén erkendelse, kan man lære at acceptere det.

Når vi hader noget, og aktivt støtter (smider brænde på) vores had, så graver vi hullet dybere og dybere, og i meget slemme tilfælde, bliver det eneste vi føler og lægger vægt på, og derfor det eneste vi oplever i verden.

Jeg er enig i det overfladiske i at kun se det på had, det var min indledende pointe at racistisk had og antiracistisk had ikke er det samme. Jeg har uddybet hvad jeg mener med accepten af racisme i mit svar til ø tripperen, ovenover.

Mr. Gone skrev:
Politik er i min optik det præcis samme som reality-tv, det er en flugt fra virkeligheden som mange følelsesmæssigt afstumpede mennesker benytter sig af.

I betragtning af at du udtaler dig om afstumpede mennesker, så var det da lidt af en afstumpet udtalelse.

Mr. Gone skrev:
Jeg havde ikke lige opfattet at det var i et interview, jeg troede det var når man talte politik med sine medmennesker, at man løj om hvem man havde stemt på.
Synes dog ikke det er synderligt relevant, om folk lyver om hvad de stemmer på. Jeg kunne godt finde på at lyve hvis nogen spurgte hvad jeg stemmer på, fordi jeg ingen interesse har i at snakke om det, og det ofte får folk endnu mere op at ringe, når man fortæller at man ikke stemmer.

Helt iorden, men jeg sammenlignede jo afstemningsresultatet med meningsmålinger (der laves ved interview - typisk over telefon).
Man har jo ikke pligt til at oplyse hvem man stemmer, eller ikke stemmer på, så det kan man jo bare lade være med.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team