Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 04:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 sep 2017 11:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Hej til alle. Jeg har lige oprettet en profil og vil i den forbindelse lige kort presenter mig selv. Ved dog ikke om det er det rigtige sted at gøre det. Jeg har i de sidste par måneder prøvet at få et grow op at køre ved hjælp af pf-tek metoden, dog uden det store held må jeg indrømme. Har alt hvad jeg skal bruge, trykkoger, glas osv. Håber jeg hen ad vejen kan samle så meget erfaring (med jeres hjælp) at jeg kan få nogle grow igang.
Fred til jer alle.
Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2017 12:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Hej og velkommen til. :)

Ved du hvad der gik galt i dine forsøg på at få noget til at gro?
Hvis vi får lidt information om hvad der skete, bliver det lettere at hjælpe dig med at komme videre.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 18:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Tusind tak for det generøse tilbud :D men jeg tror jeg har regnet den ud. Da jeg kiggede til mine glas til her til morgen, var der to af dem der så ud til at være begyndt at gro mycelium og det eneste jeg har lavet om på, er at købe spore et andet sted. Så jeg har konkluderet at jeg har fået dårlige spore de første 2 gange jeg købte sprøjter. Købte også samme sted de to første gange. Nu har jeg købt spore sprøjter et andet sted og 3 døgn efter jeg er gået igang med en ny omgang, er der allerede de første tegn på at det går som det skal. Men mange tak, og jeg er sikker på jeg nok skal få brug for vejledning hen af vejen, så tak endnu engang.
Hubbi :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2017 07:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Godmorgen alle i venlige sjæle.

Kiggede til mine glas i går og 7 ud af 8 var begyndt at gro mycelium, i det 8. glas kunne jeg dog ikke se nogen aktivitet. De fik spore den 2/9 og er nu en uge henne. Ville det være en god ide at fjerne det 8. glas hvor jeg ikke kan se nogen aktivitet? eller skal jeg give det noget længere tid? Jeg tænker jo selvfølgelig på kontaminering.
God weekend til jer alle.
Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2017 07:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Så længe der ikke er kontaminering i det. så er der heller ingen grund til at smide det ud.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2017 08:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Tusind tak for hurtigt svar så tidligt lørdag morgen :D Jeg lader det stå og holder det under skabt opsyn :mrgreen:
Tak endnu engang.
Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2017 09:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Så kommer der lige en update ,hvilken jeg er ret sikker på er en dårlig en :cry: Ville lige kigge til mine glas efter, og opdager til min rædsel at der ligesom er kommet , hvad ved første blik ligner noget gråt i kanterne at de hvide pletter men da jeg kigger nærmere efter er det mere en farve der svinger mellem pink og lilla. Jeg har ikke så meget forstand på de forskællige kontermineringer, men jeg går ud fra at det er en ommer endnu engang. Har jeg ret?
Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2017 11:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Var nød til at skrotte 5 af de 8 glas. Da de tydeligt var kontaminering i dem. Farven gik fra lyserød til lilla. Der var i hvert fald tydeligt noget galt, så de 5 glas blev dumpet. De 3 sidste ser indtil videre ok ud.
Udover det så har jeg i skrivende stund gang i 8 nye glas, de skulle ende med at blive cubensis B+ hvis de når så langt, jeg håber virkelig det ender med at jeg kan få det her pf-tek til at virke, lige nu virker det hele meget overvældende.
Go søndag
Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 sep 2017 07:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Hej alle sammen.
Efter mine utallige fiaskoer ser det endelig ud til at det går den rigtige vej. Jeg skød 8 glas med B+ den 10/9 og de ser virkelig ud til at de har taget godt ved. Kiggede til dem igår og jeg vil skyde på "hvis alt går vel" at en del af dem vil være klar til "dunk and roll" og så i shotgun boksen om 10 til 14 dage.

Hygge fra en glad Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2017 08:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
God søndag til jer alle samme.

Jeg har lavet et par "shutgun" bokse som det var planen mine BRF kager skal stå i, hvis jeg når så langt, denne gang. Jeg har i den forbindelse et spørgsmål. Jeg har forskællige steder på nettet set folk blande alt muligt i deres perlight som skal ligge i bunden, bla. salt. Er det en god ide og i så fald hvad funktion har det?
Hilsen Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2017 15:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Hej alle sammen.

Endelig kan jeg komme med en positiv update. 7 af mine 8 glas er nu 90% koloniseret. De blev "skudt" med b+ den 10/9. Jeg bruger 440 ml glas, så jeg er godt tilfreds med hastigheden af koloniseringen. De gror også fint i bunden. Jeg var lidt bekymret om væksten ville stoppe ved bunden pga. dårlig mulighed for at få frisk luft men det ser ud til at gå fint. Har læst forskællige steder på nettet, at nogle mener den størrelse glas er for store til pf tek andre skriver det sagtens kan fungere og det ser jo også ud til at gå ok. Hvis det ikke går helt galt tror jeg, jeg kan få de første kager i "shutgun" kassen om en 10 dages tid :rocking:
God week-end
Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2017 20:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Fedt, tillykke med det!
Jeg har selv lige groet nogle B+ i et grow kit, dem kan du godt glæde dig til at prøve!
Fantastisk svamp.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2017 06:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Tusind tak. Du kan også tro, jeg i den grad ser frem til, hvad det ender med. Forhåbentlig nogle svampe. Håber jeg :D
Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2017 12:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Hej alle sammen.
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, der nok er en her inde som kan svare på. Mine glas er nu stort set groet igennem, der mangler måske 1% før de er helt hvide, i den forbindelse ville jeg lige høre hvor længe jeg skal lade dem stå inden jeg "dunker" dem?
Jeg har læst alt fra 3-7 dage. Hvad siger i?
Hilsen Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2017 15:05 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
En uge efter fuld kolonisering.
Det kaldes konsolidering.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2017 15:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Tusind tak for hurtigt svar. De får 7-8 døgn mere inden de kommer videre i processen :D Uha, den tålmodighed der skal til :eyes:
Tak endnu engang.
Hilsen Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2017 09:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
God fredag til alle.
Det blev ikke til de 7 til 8 dage mere før brf kagerne blev taget ud af glasene. Det skyldes der var begyndt at gro små svampe inde i glasene. Så brf kagerne blev taget ud, få dage efter sidste indlæg. Derefter i vand i et døgn og så blev de rullet i verm og stillet i shutgun boksen. Herefter har jeg bare sprøjtet med vand og brugt en bord ventilator til at blæse frisk luft til kagerne efter "mistningen"
Noget må jeg have gjort rigtigt, for jeg er ret sikker på, jeg kunne se nogle meget små pins på nogle af kagerne her til formiddag. Jeg tør næsten ikke tro på det :rocking:
Glad fredag. Hilsen Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2017 14:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
God Søndag til jer allesammen.
Jeg har et shutgun fruiting chamber, hvor jeg har 6 stk. brf b+ kager i. Samtidig har jeg på grund af plads mangel i fc, puttet en folie bakke i bunden af en pose med perlight i, deri har jeg stillet de to kager jeg ikke kunne få plads til i mit fc. Jeg har bemærket at de kager som står i posen har sat pins en del hurtigere end dem der står i fc.
Nogen der har et bud på hvorfor det er sådan. Jeg selv har tænkt på at det kunne være fordi der er mere fugtigt i posen end i mit fc eller forskælden på hvor meget frisk luft jeg giver henholdsvis fc og posen?
Kan de faktorer have indvirkning på hastigheden hvorved de sætter pinns?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Hilsen Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2017 18:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Hej alle sammen.
Sad i går og tænkte lidt over hvad jeg havde gjort anderledes med de kager som står i en pose frem for dem som står i shutgun boksen. Det eneste jeg kunne komme på var at fugtigheden måtte være højere i posen da den står helt lukket og få kun den friske luft jeg giver den, modsat shutgun boksen som også får luft via hullerne, ud over det jeg giver den aktivt. Problemet var bare at ifølge mit hygrometer havde jeg 100% fugtighed i boksen (målt digitalt) og jeg tror det var der "Trolden" lå. Jeg havde hørt/læst at de digitale målere sædvanligvis ikke var nøjagtige, så jeg valgte at gå ned i byen og købe 2 stk. analoge i stedet for.
Da jeg fik hængt det i boksen viste det 90% og ud over det skulle det også lige kalibres ( en 1/2 time i et vådt klæde hvorefter det stilles til 100%) Jeg tror simpelhen ikke der var fugtigt nok i fc, nu må vi se hvordan det går, om det kommer til at gøre nogen forskæld.
Hygge og god aften.
Hubbi.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2017 16:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2017 10:45
Indlæg: 18
Hej alle sammen.
Min mistanke var korrekt. Mit digitale hygrometer viste 100% selv om der kun var 80% i mit SGFC. Nu har jeg, som jeg tidligere var inde på, anskaffet mig et par analoge, der kan kalibres. Så nu er der mellem 95-100% HELT SIKKERT. Der er også kommet helt tydeligt små pins på alle brf kagerne, nogle små fine nogle hvor farven i spidsen svinger mellem brun til lys lilla (skal lige nævnes at det er B+) Så jeg er en glad mand. Håber virkelig jeg når i mål :gud:
Fred, Kærlighed og forståelse.
Hubbi.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team