Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 apr 2017 21:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 dec 2016 21:57
Indlæg: 14
Hvilke glas benytter i til jeres grains? jeg har benyttet mig af nogle glas fra syltede agurker, men de er ikke rustfri, så det fandt jeg ud af, var en ret dårlig ide :) Det skal helst være omkring 1 quart / 1 liter, ikke sådan nogle helt små glas, så man skal bruge mange, og selvfølgelig rustfri låg :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2017 21:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Jeg bruger glas fra glas kartolfer, har altid virket fint for mig. Synes ikke der er mange glas på omkring 1l herude.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2017 22:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2012 21:41
Indlæg: 103
Geografisk sted: lorte øen
jeg bruger glas med agurkesalat på 700 ml, fordi de passer perfekt til min trykkoger. synes det handler om at finde nogle glas der er helt cylinder formet og ikke buer ud på midten, så skal de have en højde der passer til din trykkoger enten i et eller to lag.
tror det bliver lidt svært at finde glas med rust fast låg, men gør det noget de ruster lidt ved hullerne? fordi rust er en kemisk proces og ikke bakterier eller ligende.
så kan jeg godt abefalde at installere et syringe filter (til trykudligning og steril udluftning) og en injektion port (til injektion af spore) i dit låg, kan købes på ebay for en billig pris.

_________________
Vi har kun det sjov vi selv dyrker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2017 15:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 dec 2016 21:57
Indlæg: 14
Ja okay, var lidt bekymret da jeg så at der kom lidt rust omkring hullerne i låget. Troede det ville kontaminere mine korn :) Men mine nuværende syltede agurkeglas er super til min trykkoger, de passer præcis i højden, og tykkelsen, så hele trykkogeren bliver max udnyttet :) Så fortsætter da bare med at bruge dem kan jeg høre :)

Mht. de syringefilters, så har jeg købt dem, samt selfhealing injection ports. De der Syringefilters er desværre lige lidt for høje, så passer mine glas ikke i trykkogeren, for de passer som sagt på millimeteren lige nu hehe, såå det er da lidt træls :( Bruger pt. micropore tape over hullerne, og det har virket indtil videre i hvert fald :)

En anden ting er, når jeg benytter mig at mit lys, hvilket er 10W LED, som ikke skulle udvikle varme, kan jeg så bare lægge den direkte oven på mit monotub, eller vil det tørre/ødelægge min substrat? Eller skal den hænges, lad os sige, 20 - 30 cm fra boksen? Det ville nemlig være nemmest at lægge den direkte oven på, i følge mit setup.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2017 16:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2012 21:41
Indlæg: 103
Geografisk sted: lorte øen
LED pære udvikler også varme dog mindre end andre lyskilder. jeg synes det fungere fint når man bare ligger LED lampen oven på ens monotube, fordi varmen stiger jo op ad, så bare der ikke ligger noget oven på lampen som hindre den i at komme af med varmen

_________________
Vi har kun det sjov vi selv dyrker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2017 15:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 dec 2016 21:57
Indlæg: 14
Okay, og din Monotub er ikke tørret ud eller noget ved at lægge lampen direkte oven på? Gode resultater ved det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2017 15:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2012 21:41
Indlæg: 103
Geografisk sted: lorte øen
nej min monotube tørre ikke ud

_________________
Vi har kun det sjov vi selv dyrker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team