Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 15:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 aug 2016 03:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2016 10:23
Indlæg: 15
Hey. Jeg overvejer og bestille nogle svampespore fra Amsterdam, men ønsker og kende forskellen på de 2 meget populære strains.
Jeg har groet nogle svampe før, men de blev hurtigt kontamineret. Hvordan kan det konkret undgås? (brugte ikke flowhood eller lign, men sterile tec)
HVad er den store forskel på de to strains - hvilke er der mest content i og flest svampe osv?


Btw - Når jeg laver en agar media opløsning ser jeg udvikling i 2 dage og så virker det som om det stopper og begynder og lugte. (23 grader)
Bruger denne opskrift
5g kartoffelmel
9 g agar agar
10ml honning
500ml vand

Er den korrekt?




Btw pt. 2 - Nogen der har en god metode og lave en incubator på, så man kan ramme de 27 grader ca. ?




God Mandag <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2016 12:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Mht forskel på strains, er det vist mest personlige præferencer, der er afgørende. Vælg den du umiddelbart bedst synes om. Der er ikke den store forskel på Cubensis-svampe i styrke.

Din agar-blanding kan jeg ikke udtale mig om.

27 grader er i overkanten. Sigt hellere efter 24 i stedet.

Jeg kan varmt anbefale at surfe lidt rundt på shroomery.org - de har alverdens guides i incubation chambers, fruiting chambers, agar-blandinger osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2016 18:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2012 21:41
Indlæg: 103
Geografisk sted: lorte øen
MDMAMANI skrev:
Btw - Når jeg laver en agar media opløsning ser jeg udvikling i 2 dage og så virker det som om det stopper og begynder og lugte. (23 grader)
Bruger denne opskrift
5g kartoffelmel
9 g agar agar
10ml honning
500ml vand

Er den korrekt?




Btw pt. 2 - Nogen der har en god metode og lave en incubator på, så man kan ramme de 27 grader ca. ?


hvis du skal starte på den nemme måde ville jeg nok lave nogle riskager, se denne guide: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 81&t=45180
Du kunne også starte med en flydende kultur,
men jeg ville nok ikke bevæge mig ud i ager plader uden et flowhood, fordi det de let bliver kontamineret.

En god løsning til en varme box, er at tage en flamingo kasse eller lign. og montere et varmekabel og termostat til terrarie,
det fungere super godt men termostaten er lidt dyr.

_________________
Vi har kun det sjov vi selv dyrker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team