Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 04:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 apr 2016 13:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2016 12:45
Indlæg: 1
Hej alle sammen her på Psy.
jeg har været en stor bruger af forummet i lang tid, men har aldrig selv skrevet herinde, da jeg altid har kunne finde den info jeg har haft brug for.
Nu er jeg så selv startet op med et lille svampe gro, efter jeg fik blod på tanden da jeg så resultatet af en grobox.
Har været ude og investere i en 4.5L trykkoger fra WMF (http://www.kop-kande.dk/wmf-helse-trykk ... 0530643797) og det har efterladt mig med et par spørgsmål, som jeg ikke har kunne finde svar på nogen steder (ja jeg syntes jeg har søgt efter det) og generelt kigger folk mærkeligt på en, når man spørger om de ved noget om en trykkoger :)

De glas jeg skal koge mig kage i, hvor store må de max være i forhold til trykkogeren? altså hvor meget plads skal der være til vand i kogeren?
De glas man bruger, kan det være almindelige syltetøjsglas, eller skal man investere i nogle Pyrex hærdede glas istedet?
Hvis man smider et glas ned i trykkogeren, med låg på, siger det så ikke boom? eller holder trykket glasset sammen så det ikke springer?
Hvilket tryk skal det skidt koges ved? og hvor længe per 100g kage? jeg har læst mig til det er et eller andet sted mellem 1.2 og 1.6 bars tryk, eller ca 9-11 PSI, og det passer jo overhoved ikke sammen, hvis man regner det ud med matematik :)

Syntes jeg har gennemsøgt forummet efter svar på mine spørgsmål, men uden held.
Så håber der er noget erfaring herinde der kan hjælpe mig med et par noob spørgsmål :)

På forhånd tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2016 13:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 dec 2013 16:08
Indlæg: 113
Den er godt nok betalt, den trykkoger.

https://youtu.be/kQ6LIe-v1hI


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2016 17:36 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hej og velkommen til!
Først vil jeg lige rose dig og din beslutning om at gøre det selv! :)
Det er nemt, billigt og skide sjovt.

Dine glas må være rimelig store, men det er ligemeget. Nu nævner du selv kager, så jeg går ud fra du mener PF kager.
PF kager må ikke være for store. Så når kagen ikke at blive fuldt koloniseret.
Jeg synes de bedste glas er omkring 200 ml. Dem som man får syltetøj i. Helt specifikt Den Gamle Fabrik Cremet. De udvider sig i toppen, så kagen ender ikke med at sidde fast i glasset.
Pyrex er ikke nødvendigt.
Nej, glas med låg springer ikke i en trykkoger. Det er bare vigtigt at du lader trykkogeren komme af med trykket i sit eget tempo.
Fuld tryk i mindst 60 min. ved PF tek. Helst 90 min., da trykket i trykkogeren ikke er højt nok til at ramme de 121°C som er anbefalet at sterilisere ved. Men det er stadig fint til PF tek. :)

håber det svarer på dine spørgsmål, ellers så fyr løs! Held og lykke med projektet! :D

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team