Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 11:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 feb 2016 00:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 feb 2016 00:26
Indlæg: 2
jeg sad og tænkte på at prøve svampe men er det en god ide når jeg har epilepsi er på fycompa 2mg og nogle andre som er på 200 mg men det er ikke særlig vilde anfald jeg får det højeste er 7 min anfald og har prøvet hash et par gange nu og kunne vildt godt tænke mig at prøve LSD og hvor stor er risikoen for en psykose eller noget lignende :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2016 00:54 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
Et par gode korte råd eller tre:

1: Svampe og LSD er ikke det samme. Begge er psykedeliske stoffer, men de påvirker folk forskelligt, ligesom de har forskellig virkningstid, forskellige indholdsstoffer mv. Hvis du ikke har styr på den slags, så skal du starte med at læse op på sådanne helt basale ting.
2: Der er ikke nogen, der kan give et fornuftigt svar på, præcis hvor disponeret du vil være for at få at opleve en psykotisk tilstand som følge af et trip på et givent psykedelika. Der er ikke nogen her, der kender dig, ved hvor gammel du er, om du er et lykkeligt menneske, om du har traumer fra barndommen eller på anden måde har ondt i sjælen osv. Lidt provokerende kunne man spørge, om du overhovedet ved, hvad en såkaldt "psykose" er?
3: Jeg kender ikke til din medicin, så jeg kan ikke svare på, om der er deciderede kontraindikationer ved at blande med enten svampe eller LSD. Men umiddelbart tror jeg ikke, der er den hele store risikoprofil - man kan fx fint spise andre typer epilepsimedicin såsom Pregabalin eller Gabapentin i den forbindelse. Men det er klart, at du som epileptiker skal medtænke risikoen for et anfald, hvis du en dag planlægger at tage et trip. Jeg vil kraftigt anbefale dig, at have en erfaren, ædru tripsitter til stede, som ved hvordan man hjælper dig bedst, hvis du skulle få et anfald. Alt efter hvor intens en psykedelisk oplevelse, du ender med, er det meget tænkeligt, at du ikke vil være i stand til at hjælpe dig selv i situationen.
4: Punktummer er gratis - brug dem.

Bottomline: Do your research! Det er der ikke andre, der kan gøre for dig, og det er vigtigt, hvis man vil prøve at forberede bare en lille smule af, hvad en psykedelisk oplevelse er for en størrelse. Læs, læs, læs! Hvis du så har mere konkrete spørgsmål efterfølgende, vil du sikkert blive mødt med et mere imødekommende svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2016 01:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 feb 2016 00:26
Indlæg: 2
ja undskyld det med punktummer har aldrig lært det fis 200 mg lamotrigin og det med psykose kender en der har skizofreni ikke i helt vildt form men ja du ved nå men ham der skal tage det med mig har taget det før ved ikke hvor mange men lyder til at være flere end 5-6 gange og er et glad menneske ingen traumer eller sådan noget men hvad er risikoen for et normalt menneske at få en eller andet psykose


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2016 16:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2011 13:01
Indlæg: 115
(slettet)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team